Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4080 Gepost op: 25 oktober 2012, 20:31:01 »
Groente met yoghurt. Erbij gebraden gnocchi.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline chantalv80

• 911
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4081 Gepost op: 26 oktober 2012, 12:32:48 »
Zuurkoolschotel :)
Want a sugarcube?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4082 Gepost op: 26 oktober 2012, 19:21:00 »
Macaroni met tomato frito, courgette, tomaat, mais. En een kek kruidenslaatje van rucola, salie, dille, dragon, peterselie en munt met lekkere Caprieta-feta.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4083 Gepost op: 26 oktober 2012, 20:36:25 »
Gebakken aardappelschijfjes (ik met mayonaise, K. met ketchup - zondig, maar af en toe wel heel lekker). Erbij een roerbak van savooiekool en wortel, met knoflook, pepertje en karwijzaad; bestrooid met Parmezaanse kaas en zonnebloempitten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4084 Gepost op: 26 oktober 2012, 20:38:18 »
Sambal goreng spruitjes, wokstukjes (wat een rare dingen zijn dat zeg, ik hoop dat ze de volgende keer weer gewoon tofu hebben) in ketjapsaus en rijst. Lekker.
This is between me and the vegetable!

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4085 Gepost op: 26 oktober 2012, 21:35:23 »
Mevrouw LL was op een conferentie in New Delhi.

Ben nu echt bezig met de allerlaatste versie!

mevrouw LL, veel succes ,wat een werk toch allemaal. Ik heb het indertijd op een schrijfmachine moeten doen. Dat was helemaal ellende.
Mevrouw Haantje: wat voorcertificaten?
\Vandaag aten we diepgevroren, ontdooide en gebakken tofu met misosaus, worteltjes en gember gestoofd, puree van aardappel en kastanjes, salade van rode sla en kerstomaat.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4086 Gepost op: 27 oktober 2012, 11:10:36 »
Sambal goreng spruitjes, wokstukjes (wat een rare dingen zijn dat zeg, ik hoop dat ze de volgende keer weer gewoon tofu hebben) in ketjapsaus en rijst. Lekker.

Lijkt me lekker. Ik wil ook zoiets maken met mijn spruiten :)

Vanavond erwtensoep met pannenkoeken als toetje  ;D
Want a sugarcube?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4087 Gepost op: 27 oktober 2012, 17:45:32 »
We krijgen eters (onder ander weer die jongen die niet van ei, kaas en alternatief eten houdt, en ook niet zo van groenten, maar wel van Indonesisch en Chinese tomatensoep, maar hij neemt iemand mee die niet van scherp houdt, dus ik vond dat Indonesisch daardoor afviel) en die krijgen: tomatenpaprikasoep met crème fraiche, erbij Niemeyerbrood met cantharellenpaté en kruidenboter.
Daarna auberginetatin met rode ui en pecannoten, aardappelpuree uit de oven met citroen en dragon, dille en peterselie, courgette/quinoakoekjes met yoghurtmuntdip, pompoenfritters met tomatendip, en salade met haricot verts en citroenmayonaise.
Toe chocoladetaart met frambozen en in port gemarineerde bramen.
Er zal wel iets bij zitten dat 'ie lekker vindt. En er is ook lekkere wijn.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4088 Gepost op: 27 oktober 2012, 19:03:00 »
Hier staat een heel interessant ding  :roodmannetje: te pruttelen. En daar eten we geroosterde aardappeltjes bij.
This is between me and the vegetable!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4089 Gepost op: 27 oktober 2012, 21:25:07 »
Ja, doe maar weer lekker geheimzinnig  :P

Ik at risotto met rode ui, kastanjechampignons en erwten. Erbij een bakje salade.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4090 Gepost op: 27 oktober 2012, 23:08:01 »
Hier staat een heel interessant ding  :roodmannetje: te pruttelen.

Oeh dat ding is dus echt cool he  :chef: :zakoverhoofd:
,,,,فلافل

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4091 Gepost op: 28 oktober 2012, 00:50:17 »
We aten bij LantarenVenster in Rotterdam. We waren flink op tijd, maar moesten ons toch nog haasten toen we uiteindelijk een tafeltje hadden bemachtigd. We zijn namelijk aansluitend vanaf half 9 bij Janne Schra geweest.

Maar over het eten dus. Vooraf Portie knoflookolijven (groene olijven met steeds een teen knoflook erin) en Crostini’s met hummus, tapenade en aioli (erg lekkere crostini's met standaard smaak -lekkere- dips). Als hoofdgerecht koos ik de Ravioli met spinazie- en ricottavulling geserveerd met een kervelsaus. Deze was lekker fris en er kwam ook nog een mooie hoeveelheid rucola en pijnboompitjes bij. Mijn vriend koos als hoofdgerecht voor Groenteburger op olijf-tomatenbroodje met gegrilde groente, basilicummayonaise, groentechips en een frisse salade. Dat was precies wat het daar in de omschrijving al zei en hij vond het goed eetbaar. Ik vond het een leuk detail dat ze in de burgeropstelling een prikker met lekkers eraan hadden gedaan. We dronken er Ginger ale bij en helemaal van tevoren (tijdens het wachten) hadden we al een verse muntthee op. Er was helaas geen tijd voor een toetje en dat vond ik best jammer, want ik had een wortelnotenmuffin op de toetjeskaart -die op een andere tafel stond- gespot. Misschien de volgende keer.
Groetjes, Antje

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4092 Gepost op: 28 oktober 2012, 08:15:18 »
Gisteren bracht schoonmoeder een flinke bak linzensoep. Dat aten we dus.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4093 Gepost op: 28 oktober 2012, 08:24:26 »
We krijgen eters (onder ander weer die jongen die niet van ei, kaas en alternatief eten houdt, en ook niet zo van groenten, maar wel van Indonesisch en Chinese tomatensoep, maar hij neemt iemand mee die niet van scherp houdt, dus ik vond dat Indonesisch daardoor afviel) en die krijgen: tomatenpaprikasoep met crème fraiche, erbij Niemeyerbrood met cantharellenpaté en kruidenboter.
Daarna auberginetatin met rode ui en pecannoten, aardappelpuree uit de oven met citroen en dragon, dille en peterselie, courgette/quinoakoekjes met yoghurtmuntdip, pompoenfritters met tomatendip, en salade met haricot verts en citroenmayonaise.
Toe chocoladetaart met frambozen en in port gemarineerde bramen.
Er zal wel iets bij zitten dat 'ie lekker vindt. En er is ook lekkere wijn.

Ik mag zo'n dingen eigenlijk niet lezen, dan gaat mijn koksvertrouwen helemaal naar beneden... Klinkt heel erg lekker allemaal  ;)

Gisteren at ik op de vuurfeesten een boterham met ei, en een pannenkoek met stroop, wegens dat was het enige veggie dat te verkrijgen was, maar de gluhwein en jenevertjes maakten veel goed...  En ook de enorme kampvuren en kleine vuurkorfjes overal, en een fijn show.

Vandaag zondag, met de familie ergens naartoe, zoals steeds een raadsel waar, maar altijd iets veggie vriendelijk en zeker gezellig.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4094 Gepost op: 28 oktober 2012, 13:35:54 »
Hier staat een heel interessant ding  :roodmannetje: te pruttelen. En daar eten we geroosterde aardappeltjes bij.

Oooooh......dat?!

Manlief wilde graag traditionele spruitjes (aardappels-vlees-groenten idee) dus  het wordt spruitjes met wat nootmuskaat, halloweenaardappels (van de Lidl)  en voor hem biogehaktballetjes, voor mij vegaballetjes.
Want a sugarcube?

Offline jol

• 2.653
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4095 Gepost op: 28 oktober 2012, 14:17:15 »
We aten bij LantarenVenster in Rotterdam.

Ben er niet meer geweest sinds ze op de kop van Zuid zitten en wist niet dat je er kon eten. Het klinkt allemaal zo goed dat ik besloten heb dat ik daar binnenkort ook maar eens heen moet.

Hier was het gisteren kaasfondue met heerlijk pittige gorgonzola, notenbrood, olijvenbrood en veel groenten. Plus een witte wijn die fantastisch overeind bleef bij het kaasgeweld.
Vandaag iets met paprika, daar hebben we een boel kleine zoete exemplaren van liggen. Waarschijnlijk een paprika-tomaten soep, kunnen we het overgebleven brood van gisteren bij eten.

Offline meisbaer

• 5.626
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4096 Gepost op: 28 oktober 2012, 15:04:15 »
De bio-winkel waar ik werk heeft een eetcafé met afhaalbalie, en alles wat op zaterdagavond overblijft mag mee met de medewerkers. Dus vandaag geluncht met quiche, gegrilde groenten en nog wat witlof-aardappelschotel. Lekker, maar ik zit nu wel een beetje vol.
Vanavond nog lasagne, aangevuld met sla en de laatste tomaatjes van mijn balkon :-*.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #4097 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:10:28 »
Dat klinkt als een toffe bio-winkel.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786