Treurnis, schrijf ik net een heel verhaal: weg.
Welaan, opnieuw, met frisse moed.
Mijn vrouw kookt omdat we decennia getroowd zijn (eens kijken, zij telt de jaren naders dan ik, maar het zijn er krap 40). Er is gazpacho-tomaat in de maak, en artisjok met caponata. Voorts bakt ze zoute stengeltjes en blakert ze rode parika die in caponata en soep gaan, er zijn bieten in stewardesplakmaat met walnotensaus. Vijgen uit de tuin gedrenkt in likeur wellicht en ijs.
Wijn. We hebben in Eindhoven het Wijnhuis. Prima wijnen tegen aantrekkelijke prijs. Witte Casa Miriam uit Mendoza, 2010 niet op eik en een rode 2009 Navarrawijn Pago de Cirsus, wel op eik (Syrah, Tempranillo, Merlot). Sommige wijnen gedijen beter op staal dan op eik. Monsieur Karl: proost.
Gisteren de dames Annemieke en Tertia gehoord over veggie eten op Radio Amsterdam. Domme vragen, prima antwoorden. Een oude dame reageerde en vertelde dat ze vroeger havermoutkoekjes maakte. Ken ik, riep Tertia, gehoord van mijn vader.
Pomonatijden en tijd van "Oh vegetariër, dan eet je noten". Maar ja, als je nu nog steeds hoort dat het jammer is dat ze je geen asperges aan je kunnen sereveren onmdat die in ham moeten worden gewikkeld, dan blijft het longitudinaal domheid alom.
Hoorde dat er een meneer zich inspant om restaurants beter voor veggie eten te laten zorgen. Parallel eraan zou men moeten ijveren voor verplichte cursus veggie koken op de koksopleidingsscholen, de ROCs, of hoe ze heten. Harde actie gewenst.