Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3900 Gepost op: 28 september 2012, 08:31:13 »
L maakte gisteren de aubergines met yoghurtsaus van Ottolenghi. Met Libanees platbrood erbij.
Dat was niet verschrikkelijk veel, dus toen konden we aan het einde van de avond mooi het begin van de vakantie vieren met een ijsje bij Metropolitan.
This is between me and the vegetable!

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3901 Gepost op: 28 september 2012, 09:26:13 »
L maakte gisteren de aubergines met yoghurtsaus van Ottolenghi. Met Libanees platbrood erbij.
Dat was niet verschrikkelijk veel, dus toen konden we aan het einde van de avond mooi het begin van de vakantie vieren met een ijsje bij Metropolitan.
Hey, dat aten wij ook!  :) Wel met aardappeltjes uit de oven bij, en die waren er te over...

Offline chantalv80

• 911
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3902 Gepost op: 28 september 2012, 12:11:16 »
Ik ga zo naar workshops van mijn werk met aansluitend een buffet. Ik kon aangeven dat ik vegetarisch at dus ik laat me verrassen vandaag :D
Want a sugarcube?

Antoinette

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3903 Gepost op: 28 september 2012, 12:22:54 »
Ik ga zo naar workshops van mijn werk met aansluitend een buffet. Ik kon aangeven dat ik vegetarisch at dus ik laat me verrassen vandaag :D

ben benieuwd waar je dan hebt gegeten en wat
soms is het veg aanbod in een restaurant niet zo....
graag je verslagje ;-)

ps. ik ga dus het weekend aardappelpannekoekjes maken en zal ze fotograferen

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3904 Gepost op: 28 september 2012, 23:48:28 »
Pizza! Perfecte bodem (zo'n drie minuten in de oven blind gebakken, tip voor wie geen pizzasteen of -oven heeft), pittige saus van verse tomaten met knoflook en pepertje, paprika, ui en champignons. Mozzarella. En bij het serveren een handjevol rucola erbovenop.
En vanavond weer. K. wilde zo graag, had het onze logĂ© al beloofd, en ik had er ook geen grote bezwaren tegen.  :kwijl:
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3905 Gepost op: 29 september 2012, 10:41:30 »

ben benieuwd waar je dan hebt gegeten en wat
soms is het veg aanbod in een restaurant niet zo....
graag je verslagje ;-)

ps. ik ga dus het weekend aardappelpannekoekjes maken en zal ze fotograferen

nou.....het waren groente- en fruitspiesjes (en heel veel drank):P Tot zover het buffet, haha. Ik heb thuis nog met man en kinderen een patatje speciaal gegeten.
Want a sugarcube?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3906 Gepost op: 29 september 2012, 11:04:51 »
pizza van de AH. Niet zo lekker. Met salade van veldsla en fruit. Wel lekker.

Oja, at donderdag nog een pasta met tomatensaus, puntpaprika en kikkererwten.

« Laatst bewerkt op: 29 september 2012, 15:46:22 door LL de Ling »

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3907 Gepost op: 29 september 2012, 14:21:47 »
Gister een ovenschoteltje met prei, paprika, lenteui, aardappelschijfjes met kerrie en extra komijn. Met zo'n mooie kaaslaag er boven op. Vanavond proberen we Goudse kaasnuggets met tomatenrijst, guacamole en nog iets van bonen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3908 Gepost op: 29 september 2012, 16:53:53 »
Eindelijk zijn de (eiken)boleten er weer in de beemden vlak bij ons huis. Vaak is een Italiaan me voor, maar nu dus niet. (Daar komt meneer de Italiaan, ajoek ajeejeejee, hij heeft een mesje in zijn hand ajoekajee)*. Heb er vijf gesneden. Mooi voor soep of iets anders morgen als een der dochters met haar heer komt eten.
Vandaag gebakken rijst, ik wil er een tofutempura bij maken. De tofu eerst bakken met wat ui en knoflook en op smaak brengen met soyasaus of iets anders zoutigs. Mengen met tarwemeel, tempurameel, wat ongekookte polenta, dan tot een papje roeren met water en dan lepel na lepel in frituurolie (wij gebruiken zonnebloemolie) totdat de pan vol zwemsel is.
Dan nog bietensalade denk ik want die hebben we net in de drukpan gekookt. Er zal wel nog meer bij komen.

* Selly had zo een liedje als kleuter, maar dat ging over een pantoffelheld.
« Laatst bewerkt op: 30 september 2012, 00:28:07 door Eelco »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Antoinette

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3909 Gepost op: 29 september 2012, 18:36:20 »
vandaag pasta met spinazie saus gegeten
dit at ik al jaren voor ik veggie werd en ik ben er nog dol op
probeer in het vervolg een foto van iets zelfgemaakts er bij te plaatsen
recept staat al ergens dacht ik
fijn weekend

Offline Gnoe

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3910 Gepost op: 29 september 2012, 23:35:58 »
Griekse bulghur met prei en seitan stroganoff (van devegetarier.nl). Lekker :) En rode grapefruit toe.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3911 Gepost op: 30 september 2012, 01:17:24 »
Gekookte krieltjes met schil, wortel-bloemkool-broccoli met tuinkruidig melksausje en falafel.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3912 Gepost op: 30 september 2012, 08:55:02 »
Gisteren aten we penne met pompoen, ui, paprika en verse tijm. Vandaag maak ik een Zeeuwse andijviestamppot (maar dan zonder de spekjes)
Want a sugarcube?

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3913 Gepost op: 30 september 2012, 09:28:19 »
Ik denk er aan een eenvoudige ovenschotel te maken van venkel en witte bonen in groentebouillon en met rozemarijn en tijm als kruiden. Als topping worden in het laatste EVA-nummer gehakte amandelen en broodkruim aangeraden omdat er amandelen verwerkt worden in Italiaanse koekjes die, zoals venkel, ook naar anijs smaken. Het is een wat gedurfde sprong, temeer daar we zelden noten verwerken in gerechten. Ik neem het in overweging, soms wil men wel eens gevaarlijk leven.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3914 Gepost op: 30 september 2012, 09:48:30 »

Gisteren met schoonfamilie gaan eten, restaurantje pastis in Mortsel, aangenaam verrast. Als voorgerecht een slaatje dat uit allerlei gegrilde winter groentjes en bietjes, maar vooral ook uit 2 heerlijk verse gegrilde artisjokkenharten met wat toefjes geitenkaas overal rond.
Als hoofdgerecht de vegetarische ravioli, die canelloni bleek te zijn, maar wel een lekkere paddenstoelenvulling had (en het enige vegetarische is dat op de kaart staat, ze hebben normaal gezien ook geen standaard voorgerecht) en groentjes, roomsaus, rucola en parmezaan. Als dessert een hoop dingetjes met citroen chique gerangschikt. Ik blij, want bij de schoonfamilie krijg ik meestal maar euhm, rommel, en nu was het echt af.  :)

Vanavond ga ik weer uit eten, met eigen familie, soms wil men al wel eens ongezond leven  ;)

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3915 Gepost op: 30 september 2012, 10:31:24 »
Ontbijt: nasi goreng met cherrytomaatjes. De massa zegt hier sherrytomaatjes, en ook ships in plaats van chips. Maar dat heb ik al eens betoond.
Avond: gepaneerde, gebakken kaas, risotto, lollo rossoblad met daarop aangename bietensalade met honingdressing, snelbakspinazie, boletensoep.

Heer Karl: zag uw voorgenomen maaltijd: fraai.
Mevrouw Haantje: midden in de nacht nog internetactief! Nachtuil? Denk aan
Cees Buddingh' "Behalve als de nachtuil krijst/ dan eet ik riep en rimmelrijst"

« Laatst bewerkt op: 30 september 2012, 10:35:57 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3916 Gepost op: 30 september 2012, 14:49:58 »
Schandalig hoor, die Rimmel :P

Gister wegens tijdstekort, niet de guacamole gemaakt. Die komt er vanavond alsnog bij, met restje tomatenrijst met kidneybonen erin. Verder zwarte bonen in cascabel-chipotle-ananassalsa en een kaasovenschoteltje met spinazie.
Sin chile, no tiene chiste!

Antoinette

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3917 Gepost op: 30 september 2012, 18:35:52 »
Aardappelpannekoekjes met braaf een glas limonade ;-)

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3918 Gepost op: 30 september 2012, 18:54:38 »
Riep en rimmelrijst!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3919 Gepost op: 30 september 2012, 19:15:54 »
Pizza!