Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3820 Gepost op: 19 september 2012, 09:19:46 »
Gisteren snijbietsoep, vandaag denk ik pompoensoep.
This is between me and the vegetable!

Offline meisbaer

• 5.626
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3821 Gepost op: 19 september 2012, 11:29:07 »
Kaasfondue! Wel k&k uit een pakje van de winkel, maar wel bio. Met stokbrood, paprika, bleekselderij en champies :)

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3822 Gepost op: 19 september 2012, 11:41:01 »
Kaasfondue! Wel k&k uit een pakje van de winkel, maar wel bio. Met stokbrood, paprika, bleekselderij en champies :)

Lekker kaasfondue! Waarom uit een pakje: tijdgebrek, omdat biokaas los duur is, of kaasfondue-zelfmaak-angst (want in dat laatste geval, dan kunnen we je daar misschien vanaf helpen  ;))
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.626
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3823 Gepost op: 19 september 2012, 14:00:30 »
(omdat het over datum was en ik het meenam zodat het niet in de prullenbak terecht kwam  ;) )

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3824 Gepost op: 19 september 2012, 14:19:46 »
Goeie reden!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3825 Gepost op: 19 september 2012, 15:47:08 »
Witte bonen in tomatensaus met ietwat sambal en gehakte koriander, krokant gebakken tempeplakken (dun) (ligt nu in de zon, in de kas te drogen),  gekookte aardappel, salademix, zwarte olijven. Zo schat ik het ongeveer.
Naschrift: geen aardappelen, mijn vrouw maakte mihun goreng.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2012, 17:12:27 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Antoinette

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3827 Gepost op: 19 september 2012, 17:14:04 »
Zo doen de Chinezen het oook: mock fish. Prachtig.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Gnoe

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3828 Gepost op: 19 september 2012, 17:57:10 »
Vandaag Mexicaans want ik heb 6 (!) maïskolven in huis en 2 avocado's die op moeten. Dus: tortilla met chili en een klein kliekje rijst, maïskolf, guacamole en koolsalade met avocadodressing. Ik moest maar eens beginnen met koken. ;)

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3829 Gepost op: 19 september 2012, 18:10:18 »
Ik heb het hier al eens eerder gepost: mais kook je snel en lekker in de magnetron.
Schoonmaken, wassen, halveren, met aanhangend vocht afgedekt in de magnetron op vol vermogen 8-9 min. Even laten staan, prikkers erin, klaar.

Ik heb na drie dagen pompoensoep vandaag pompoen in de koekenpan gebakken met ui, kastanjechampignons, paprika, bleekselderij, tomaat, knoflook, flink zwarte peper, pesto, Hüttenkäse en gebakken tofu.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3830 Gepost op: 19 september 2012, 18:41:41 »
Gisteren overschotjeslasagne, met oa een kop pompoensoep, wat gegrilde aubergines uit een potje, de tomatenpuree die al open was, en tussen de schelletjes heen wat platte kaas ipv witte saus. Wat eigenlijk heel lekker is, ga ik meer doen.
Vandaag frietjes van de frituur. Met kaaskroket en mini-loempiaatjes.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3831 Gepost op: 19 september 2012, 23:14:39 »
Mijn jongste moest vroeg eten omdat ze naar turnen moest en we waren laat thuis van de stad; Dus heel erg culinair; cup-a-soup asperge met meergranenbrood (en dat ook nog opgegeten op de bank voor de TV. FEEST!) ;D
Want a sugarcube?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3832 Gepost op: 20 september 2012, 10:14:00 »
Gisteren prei-aardappelpasteitjes uit Veggiestan, maar dan niet met tarwebloem gemaakt, maar met kikkererwtenmeel.Met courgettesoep vooraf.

Er is nog veel over. Dus daar eten we misschien ook wat van voor de lunch en/of avondeten.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3833 Gepost op: 20 september 2012, 10:58:54 »
(omdat het over datum was en ik het meenam zodat het niet in de prullenbak terecht kwam  ;) )

ah, da's zeker een heel goeie reden!
,,,,فلافل

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3834 Gepost op: 20 september 2012, 15:49:47 »
Vanavond toch maar pompoensoep :)
Want a sugarcube?

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3835 Gepost op: 20 september 2012, 20:26:51 »
Pasta met to are saus, vriendje kookte  ;
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3836 Gepost op: 20 september 2012, 22:31:38 »
Ik maak al drie dagen achter elkaar soep. Linzensoep, paprikasoep en noedelsoep.
Vanmiddag at ik brood met een salade van balkontomaat en balkonbasilicum met avocado en bosui, maar die laatste twee kwamen uit de supermarkt :(. Ik kan niet geloven hoe zoet die balkontomaatjes zijn!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3837 Gepost op: 21 september 2012, 00:41:38 »
Vriendjelief lag te slapen toen ik thuiskwam - nog moe van ons optreden gisteravond -, maar moest wel binnen een half uur naar het theater voor een voorstelling. Kwartiertje in de keuken gerommeld: eenpersoons-käsespätzle met paprika en courgette. Vervolgens heb ik voor mezelf couscous met koolrabi en witte bonen in pompoensaus (op basis van de pompoensoep van eergisteren) in elkaar geknutseld.

Ook voor de hond heb ik wat in de keuken gerommeld. Afgezien van de groentebrij (gepureerde wortel, courgette, radijs, bieslook met olijfolie) hebben die activiteiten op dit forum niets te zoeken  :angel:.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3838 Gepost op: 21 september 2012, 08:56:39 »
Gisteren pompoenrisotto, vandaag vertrek ik op familieweekend :D

Antoinette

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3839 Gepost op: 21 september 2012, 09:43:35 »
Pasta met to are saus, vriendje kookte  ;

je ondertekening is super, en aangezien het hier over eten moet gaan, neem ik aan dat het een kookboek is?? LOL