Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Dot

• 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #380 Gepost op: 09 augustus 2011, 22:59:30 »
Gisteren at ik kaasfondue bij vrienden. Om te dippen hadden we naast brood ook broccoli en bleekselderij. Erbij sla met tomaat, komkommer en wat geitenkaas.

Vandaag na een dag keihard klussen in huis babi pangang, babi ketjap gehaald en sate bij Soy. Lekker.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #381 Gepost op: 10 augustus 2011, 08:51:41 »
Je gaat er Vlaams van praten ::)
Dat is omdat ik ze bij de Delhaize gekocht heb, muts
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #382 Gepost op: 10 augustus 2011, 09:06:53 »
L had gisteren imam bayildi gemaakt (valt het op dat dat ons huidige lievelingseten is?) met coucous, en gebakken champignons. En voor toe had hij appel-walnoten-filodeegrolletjes gemaakt, met kaneelijs ernaast :yummie: (soms weet je ineens weer waarom je verkering had...)
This is between me and the vegetable!

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #383 Gepost op: 10 augustus 2011, 15:14:35 »
Ik ga weer eens komkommer en paprika wokken, met tofu en pinda's. En zelf mie draaien denk ik. Hoeveel bloem gebruiken jullie per persoon als jezelf pasta maakt? En hoe verhoudt zich dat tot de hoeveelheid pasta uit een pakje?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #384 Gepost op: 10 augustus 2011, 17:22:51 »
Imam Bayildi (deze http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,16541.msg602226.html#msg602226) met erbij Turkse baldo-rijst met dille.
,,,,فلافل

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #385 Gepost op: 10 augustus 2011, 17:35:20 »
Restje Soy van gisteren.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #386 Gepost op: 10 augustus 2011, 19:30:14 »
Hier weer roti met vindalootempeh, en ik denk spitskool erbij!

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #387 Gepost op: 10 augustus 2011, 19:55:42 »
Weer een bakje uit de vriezer, ik heb al meer plek gelukkig. Vandaag was het chili sin carne (kidney- en kievitsbonen en tofugehakt) en een schaaltje komkommersalade erbij.
Morgen de groenteschaal in de keuken maar eens leegeten. Dan gevulde portobello/a uit de oven (met feta en rode pesto), ovenschotel met gestreepte aubergine, gele courgette, paprika en misschien een meiraapje in tomatensaus. Ik denk bulgur erbij, of iets anders (rijst of een pureetje).
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #388 Gepost op: 10 augustus 2011, 20:01:12 »
Citroenpasta met een stukje rode peper erdoor en zachtgestoofde prei met courgette en wat olijven. Ik dacht altijd dat ik niet van olijven hou, maar dat blijkt niet waar, ik hou alleen niet van vieze olijven. En ik heb ontdekt dat de kersenontpitter het ook met olijven kan.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #389 Gepost op: 10 augustus 2011, 20:12:20 »
En ik heb ontdekt dat de kersenontpitter het ook met olijven kan.

Zit dan heel de keuken niet onder de spetters? Mn moeder heeft zo'n ding (hand-ontpitter, geen elektrische) en als ik die had gebruikt, zat het kersenbloed overal.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #390 Gepost op: 10 augustus 2011, 20:19:41 »
Olijven bloeden veel minder (zichtbaar) dan kersen. En hee, als ik kook, maakt L de keuken schoon ;)

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #391 Gepost op: 11 augustus 2011, 18:42:40 »
soms kan ik geen boterham meer zien, dus als lunch mee naar werk genomen: spinazie salade met rode ui, feta, watermeloen en granaatappelzaden en zwarte olijf. plus 1 knackebrod. niet slecht! :)

straks: soep met wontons, groenten en een ei

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #392 Gepost op: 11 augustus 2011, 19:06:56 »
Pasta met spinazie en brie. Alleen was mijn terrasafspraak wat eerder klaar dan verwacht, en meneer bambi heeft even gewacht tot de files over waren: ik had dus nog lekkerder kunnen koken, en ik heb honger. Ik heb wel de mogelijkheid gehad om verse pasta te maken.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #393 Gepost op: 11 augustus 2011, 20:29:41 »
Groentesoep, afbakbrood (gelukkig is de smaakpolitie veel te druk in Engeland) en salade.

Tussen het koken (opwarmen, afbakken, wassen en snijden, dan) door kwam er een groentetas met aardappeltjes, boontjes, bietjes, venkeltjes en een courgette. Dat betekent ergens in de komende dagen venkel-biet-risotto, en ik denk dat venkel, courgette, aardappel en boontjes samen met wat borlotti's of een andere droogboon ook wel een lekkere soep kan worden.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #394 Gepost op: 11 augustus 2011, 20:46:37 »
,,,,فلافل

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #395 Gepost op: 11 augustus 2011, 23:57:31 »
Ik at bij een vriendin tajine van aardappel, winterpeen, broccoli en courgette met brood. En vooraf hadden we een saucijzenbroodje van de Vegetarische Slager. Erg lekker allemaal, ik zit er nog vol. van

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #396 Gepost op: 12 augustus 2011, 09:22:13 »
Gisteren zelfgemaakte pizza. Denk een restje hiervan en misschien nog wat uit de vriezer ofzo.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #397 Gepost op: 12 augustus 2011, 12:41:27 »
Gisteren at ik een soort mix tussen aardappelkoekjes en aardappeltortilla, die bedoelt was als het eerste, maar eerder naar het tweede neigde, best lekker toch nog. Erbij provencaals achtige saus met grote brokken groenten en verse kruiden vanop het balkon, en een veggie burger (beetje afknapper, maar het was al laat, en de kaasgehaktballen die ik erbij wou zijn er niet van gekomen)
Vandaag brunch ik met de overschot aardappelstuff tussen brood met was tomaat en mayo, de saus gaat getransformeerd worden voor bij verse penne of andere pasta uit de machine.
Waarschijnlijk door toevoeging van (kokos)room en/of pesto. En heeeeeel misschien nog de kaasgehaktballen, zodat we een soort lady en de vagebond spaghetti kunnen maken.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #398 Gepost op: 12 augustus 2011, 23:00:27 »
Soep met venkel, courgette, aardappel en boontjes samen met wat borlotti's
, en zuurdesembrood bij. Druiven en rode bessen na.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #399 Gepost op: 13 augustus 2011, 11:41:42 »
Tagliatelle met boontjes en aardappels en pesto, denk ik. Salade bij. Misschien courgette-wortelsoep vooraf.