Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3740 Gepost op: 09 september 2012, 17:20:58 »
'Bandnudeln' (Zuid-Duitse pasta, lijkt op Pizzoccheri met een champignonroomsaus. Verse spinazie, gesmoord met knoflook, pepertje en een scheutje citroensap (net als melk zorgt citroensap ervoor dat je van spinazie geen stroeve tanden krijgt). Salade van romanesco, wortel, radijs en paprika met balsamicodressing.
Morgen wellicht weer een snelle stress-hap met pasta-spinazie-brie: ik zal de citroen eens proberen!

Zijn ingemaakte citroenen niet ook iets voor jou, om door salades te mikken als extra smaakmaker?

Hier gratin dauphinois, puylinzensalade met sherry-azijn en boterboontjes. Frambozen toe.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3741 Gepost op: 09 september 2012, 18:58:33 »
Boekweitpoffertjes met biet-appel-mierikwortelchutney, gepofte biet, eiersalade met botersla en een poging tot een met kruidenboter gevulde filet van Healthy Planet.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3742 Gepost op: 09 september 2012, 20:53:53 »
'Bandnudeln' (Zuid-Duitse pasta, lijkt op Pizzoccheri met een champignonroomsaus. Verse spinazie, gesmoord met knoflook, pepertje en een scheutje citroensap (net als melk zorgt citroensap ervoor dat je van spinazie geen stroeve tanden krijgt). Salade van romanesco, wortel, radijs en paprika met balsamicodressing.
Morgen wellicht weer een snelle stress-hap met pasta-spinazie-brie: ik zal de citroen eens proberen!

Zijn ingemaakte citroenen niet ook iets voor jou, om door salades te mikken als extra smaakmaker?

Is dat niet heel zuur? Ik ken het alleen van uren mee-stoven in een ovengerecht. Ik heb wel vandaag zilveruitjes bij de komkommer gedaan, voor wat frisheid.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3743 Gepost op: 09 september 2012, 21:20:53 »

Is dat niet heel zuur? Ik ken het alleen van uren mee-stoven in een ovengerecht. Ik heb wel vandaag zilveruitjes bij de komkommer gedaan, voor wat frisheid.

Ik vind het niet heel zuur, maar ik moet wel zeggen dat ik van zuur hou. Maar fijn gesneden is het echt heel lekker, ja door salades enzo, of stoofpotjes (je moet eigenlijk alleen de schil nemen) en door yoghurtdip als je tenminste yoghurt eet. Het lekkerste is zelfmaken (is best makkelijk, staat wel ergens op voorpagina) of vers van de Turk (bij de olijven) of in een emmertje, is lekkerder dan in zo'n pot.
Zilveruien zijn ook lekker! Mag je piccalilly, dat is ook erg lekker? Ook niet zo moeilijk om zelf te maken trouwens.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3744 Gepost op: 09 september 2012, 23:00:39 »
Bloemkoolcurry met wortel, boontjes en champignons en gemengde rijst en tofu erbij. Heel basic, heel lekker en een restje voor morgenl
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3745 Gepost op: 10 september 2012, 12:54:37 »
Vandaag maken we voor het eerst pizza met de pizzasteen. Ben benieuwd.
Wat een verschil. De bodem is echt superlekker.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3746 Gepost op: 10 september 2012, 16:22:24 »
Gisteren (als de dag van vandaag): ijs gegeten bij Roberto Gelato in de Poortstraat 93, Utrecht. Goed maar niet uitzonderlijk.
Biertje, Oude Daen van de tap, bij Oudaen. Terug naar Eindhoven. Bus 401, 402 en 18 gaan van station naar Strijp S, halte Kastanjelaan. Twee restaurants: Radio Royal (van Hotel de Goudfazant in Amsterdam dat van twee politicologen is die met Tertia studeerden)  en Ketelhuis (van Amaro mobiele keukenbrigade, slowfood). Royal had net een lovend artikel in de NRC van 8 september 2012. Maar ze serveren pas om 18.00 uur en dan moesten we te lang wachten. Dus Ketelhuis. Er is geen kaart, je kunt aantal gangen kiezen. Vegetarisch? Geen probleem hoor, zegt een vriendelijke jonge mevrouw die kunstgeschiedenis heeft gestudeerd. We kiezen twee gangen en krijgen een mooie salade met knoflookroosterbrood, kruiden zoals basilicum en peterselie, een grote opengesneden vijg gevuld met warme camembert. Hoofdgerecht met gegrilde paprika en courgette, krielaardappeltjes, notenburgers, pompoenblokjes. Zeer smakelijk allemaal en redelijke geprijsd. Vooraf brood met goede olijventapenade.
Toch wel aardig dat Strijp S, zeker nu het ontsloten is via drie buslijnen. Maar ik blijf die industriële omgeving niks vinden. Fabrieken, vreselijk.
Vandaag noedels in olie gebakken met cherrytomaatjes en knoflook. We heben nog een notenburger over van gister en zullen er nog wel wat eiwitrijks bijmaken.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2012, 16:28:11 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3747 Gepost op: 10 september 2012, 17:31:53 »
Spaghetti met verse tomatensaus, ui en boter naar het veel bejubelde recept van Marcella Hazan.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3748 Gepost op: 10 september 2012, 17:51:47 »
Spaghetti met verse tomatensaus, ui en boter naar het veel bejubelde recept van Marcella Hazan.

Daar ben ik wel benieuwd naar!

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3749 Gepost op: 10 september 2012, 18:10:36 »
Gisteren bbq, vandaag spaghetti 'bolognaise'

Offline meisbaer

• 5.626
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3750 Gepost op: 10 september 2012, 18:20:36 »
Afgelopen zondag schoonouders over de vloer gehad, ze zijn niet meer zo heel jong en de reis wordt steeds minder makkelijk met de auto. Maar fijn dat ze weer eens geweest zijn, was gezellig. Als hapje bij de koffie (werd sapje, want erg lekker warm weer) zelfgebakken scones met jam. Daarna gewoon boterhammen, maar wel met een kleine quiche met paprika en wortel.

's Avonds indiaanse groentecurry van restant groenten. Groenten koken in kokosmelk, kruiden (gemalen komijn, koriander, chilipeper en kurkuma) even opbakken in olie en dan erdoorheen roeren. Verder nog gebakken aubergineschijfjes, die eerst door kikkererwtenmeel met beetje griesmeel en veel zaden (uien, komijn en venkel) gewenteld waren. Erbij naanbrood en komkommerraïta.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3751 Gepost op: 10 september 2012, 18:43:02 »

Ik vind het niet heel zuur, maar ik moet wel zeggen dat ik van zuur hou. Maar fijn gesneden is het echt heel lekker, ja door salades enzo, of stoofpotjes (je moet eigenlijk alleen de schil nemen) en door yoghurtdip als je tenminste yoghurt eet. Het lekkerste is zelfmaken (is best makkelijk, staat wel ergens op voorpagina) of vers van de Turk (bij de olijven) of in een emmertje, is lekkerder dan in zo'n pot.
Zilveruien zijn ook lekker! Mag je piccalilly, dat is ook erg lekker? Ook niet zo moeilijk om zelf te maken trouwens.
Ik heb de citroenen uit pot, maar wat is daar minder lekker?
Piccalilly zouden we zelf moeten maken, ik ben niet zo'n koker he, ik zal het mijn man eens voorleggen.

Hier staat de spinazie op het vuur en staat de citroensap klaar.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3752 Gepost op: 10 september 2012, 19:24:05 »

Ha! Ik ken haar alleen van de bolognesesaus.
Hier macaroni met bakseltje van courgette, tomaat, wat witte wijn erdoor en Olde remekerkaas er over.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3753 Gepost op: 10 september 2012, 20:01:09 »
Ik heb de citroenen uit pot, maar wat is daar minder lekker?

Ik vond de schil wat taaier en scherper van smaak, de textuur was heel hard.

Citaat
Piccalilly zouden we zelf moeten maken, ik ben niet zo'n koker he, ik zal het mijn man eens voorleggen.

Ik ga binnenkort weer een aantal potten maken, misschien kan ik een potje maken met dingen die jij wel kunt eten, ik dm je wel even.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3754 Gepost op: 10 september 2012, 20:14:56 »
Broodjes gezond:)

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3755 Gepost op: 10 september 2012, 21:21:52 »

Ha! Ik ken haar alleen van de bolognesesaus.
Hier macaroni met bakseltje van courgette, tomaat, wat witte wijn erdoor en Olde remekerkaas er over.

Is haar bolognese een aanrader?

Olde Remeker is het in ieder geval :D

En die simpele saus trouwens ook Hiziki. Iets te puristisch naar mijn smaak, het is niet iets wat ik zonder aanhoudend aanraden had gemaakt. Gesmokkeld en er wel een knoflookteentje bij gedaan en op het bord nog een beetje parmesan erover gedaan. De zoetheid van de tomaten komt heel lekker naar voren. De huiszoetekauw was zelfs luid aan het kreunen.

Offline chantalv80

• 911
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3756 Gepost op: 10 september 2012, 22:51:10 »
 :) Wij hadden zilvervliesrijst, paprika/champignons en tempeh  en nog een restje pindasaus.
Want a sugarcube?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3757 Gepost op: 10 september 2012, 23:33:27 »
Een biryani pilao met tomaten en verse spinazie.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3758 Gepost op: 11 september 2012, 17:22:22 »
Er staan patatjes te koken voor panch phoron aloo en rijst voor een pilav waarvan ik de juiste receptuur nog moet beslissen, en een eenvoudige okracurry. Zin in  :D

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3759 Gepost op: 11 september 2012, 17:29:16 »
Bietjessalade.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.