Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3720 Gepost op: 07 september 2012, 05:59:03 »
Een kilo courgette verwerkt in een soep en mini-quiches.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3721 Gepost op: 07 september 2012, 20:28:09 »
medium-grote schelpjespasta met tomatensaus, geraspte kaas en erbij een koolrabisalade met mosteryoghurtdressing en citroenolijven.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3722 Gepost op: 07 september 2012, 22:09:29 »
Koolrabischnitzeltjes. Met rozemarijn en laurierblad gestoofde worteltjes. Aardappelpuree met een fikse lepel mosterd erdoor.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline chantalv80

• 911
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3723 Gepost op: 08 september 2012, 10:00:34 »
Mijn man kwam  vd week thuis met een kist vol met uien...... ik heb er anderhalve kilo van gebruikt om Franse uiensoep van te maken (lekker veel gejankt bij het snijden) met volkoren afbakbroodjes. Ik had ook nog kliekjes verschillende kaas liggen, die zijn over de broodjes gegaan voor ze de oven in gingen.  Erg low-budget als ik dat zo lees, haha :P
Want a sugarcube?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3724 Gepost op: 08 september 2012, 13:20:09 »
medium-grote schelpjespasta met tomatensaus, geraspte kaas en erbij een koolrabisalade met mosteryoghurtdressing en citroenolijven.
Ik eet graag maxipasta, maar van die enorme schelpen vind ik aanstellerig.

Gisteren zat ik thee te drinken aan de bar toen ik een sms kreeg waarin stond dat het eten klaar was. Dus ik sprong op mijn fietsje en kreeg vooraf een restje lasagna en daarna bonensoep, en daar werd ik heel gelukkig van.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3725 Gepost op: 08 september 2012, 14:01:33 »
Mijn man kwam  vd week thuis met een kist vol met uien...... ik heb er anderhalve kilo van gebruikt om Franse uiensoep van te maken (lekker veel gejankt bij het snijden) met volkoren afbakbroodjes. Ik had ook nog kliekjes verschillende kaas liggen, die zijn over de broodjes gegaan voor ze de oven in gingen.  Erg low-budget als ik dat zo lees, haha :P
Niks mis met low-budget. Creatief met weinig is ook lekker. Enne, welkom Chantal!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3726 Gepost op: 08 september 2012, 15:02:30 »
Ik eet graag maxipasta, maar van die enorme schelpen vind ik aanstellerig.

Ja ik ook, maar deze waren wat kleiner, maar niet zo klein dat ze in de soep moeten.

Vanavond tomaat-mozzarella salade, stokbrood van Menno met kruidenboter, een maiskolf en frambozen toe.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3727 Gepost op: 08 september 2012, 15:10:26 »
Aanstekelijk hoor, al die pasta. Hier wordt het op verzoek lasagne bolognese.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3728 Gepost op: 08 september 2012, 16:15:16 »

Lekker. Uienchutney is ook erg lekker om te maken: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11896-uienchutney
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3729 Gepost op: 08 september 2012, 20:48:24 »
Risotto met rode biet, iets wat tegenwoordig witte saladekaas heet en walnoten.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3730 Gepost op: 08 september 2012, 22:29:22 »
Is dat boskaas?

Wij aten soeprestjes en quesedilla.
(Helaas zijn er geen quesedilla's over, anders hadden we onze trein morgen voort kunnen zetten...)

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3731 Gepost op: 08 september 2012, 22:35:20 »
Da's een Euroshopperpakje waar witte saladekaas op staat en bij de afdeling feta ligt. Niet bio, maar wel vega gestremd. Volgende keer doe ik het er trouwens koud over. Het is natuurlijk niet voor niks saladekaas.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3732 Gepost op: 08 september 2012, 22:45:43 »
Het heet toch saladekaas omdat feta alleen zo mag heten als het product uit Griekenland komt (en witte stukjes zo vies klinkt)?
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3733 Gepost op: 08 september 2012, 22:53:23 »
't Was een grapje  :-[

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3734 Gepost op: 08 september 2012, 23:03:11 »
'Bandnudeln' (Zuid-Duitse pasta, lijkt op Pizzoccheri met een champignonroomsaus. Verse spinazie, gesmoord met knoflook, pepertje en een scheutje citroensap (net als melk zorgt citroensap ervoor dat je van spinazie geen stroeve tanden krijgt). Salade van romanesco, wortel, radijs en paprika met balsamicodressing.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3735 Gepost op: 09 september 2012, 00:10:10 »
Is dat boskaas?
Is dat nog hipper dan boerenkaas?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3736 Gepost op: 09 september 2012, 06:57:39 »
Ik was bij een barbecue voor een grote groep. Ze hadden (zoals het hoort) een apart plekje op de barbecue en aparte tangen voor vega-eten. Geitenkaaspakketjes met noten, vivera-burger, maiskolf en de pastasalade speciaal voor vegetariƫrs was lekker en goed gevuld.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3737 Gepost op: 09 september 2012, 14:21:21 »
Vandaag maken we voor het eerst pizza met de pizzasteen. Ben benieuwd.

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3738 Gepost op: 09 september 2012, 15:26:26 »
Is dat boskaas?
Is dat nog hipper dan boerenkaas?
Albert Heijn verkoopt bosuien tegenwoordig onder de naam salade-uien, kwam hier laatst ter sprake, daar dacht ik aan...

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3739 Gepost op: 09 september 2012, 16:21:43 »
'Bandnudeln' (Zuid-Duitse pasta, lijkt op Pizzoccheri met een champignonroomsaus. Verse spinazie, gesmoord met knoflook, pepertje en een scheutje citroensap (net als melk zorgt citroensap ervoor dat je van spinazie geen stroeve tanden krijgt). Salade van romanesco, wortel, radijs en paprika met balsamicodressing.
Morgen wellicht weer een snelle stress-hap met pasta-spinazie-brie: ik zal de citroen eens proberen!
Vandaag lasagna met champignons en olijf, en dat zal dan een dezer dagen na een drukke dag ook als opwarmhapje fungeren.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken