Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3640 Gepost op: 23 augustus 2012, 18:05:10 »
Pasta, spinazie, brie, want haast, want weer aan het werk.  :cheer:
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3641 Gepost op: 23 augustus 2012, 20:31:19 »
Restje van gisteren en erbij Griekse salade (olijven, rode paprika, feta, komkommer), pain de campagne en tzatziki (die laatst van Marqt, het brood trouwens ook). De laatste rode bessen toe.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3642 Gepost op: 23 augustus 2012, 22:43:59 »
:schater: Jouw mams wint glansrijk van de mijne. En dat is een hele prestatie.

Ze was niet altijd zo van de zakjes en ze kan ook best wel wat koken, maar deze keer... :eh:

Vandaag nostalgisch met gekookte aardappelen en bloemkool, natuurlijk met zo'n groentesausje uit een pakje. Bij dit kan ik het wel hebben, troosteten. Erbij een hard gekookt ei en morgen zelf maar weer eens wat in elkaar draaien...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3643 Gepost op: 24 augustus 2012, 00:28:07 »
Vandaag nostalgisch met gekookte aardappelen en bloemkool, natuurlijk met zo'n groentesausje uit een pakje. Bij dit kan ik het wel hebben, troosteten. Erbij een hard gekookt ei en morgen zelf maar weer eens wat in elkaar draaien...
Ongeveer hetzelfde, maar dan iets funkier: gebakken aardappelpartjes (ja, van echte aardappelen) met rozemarijn en Parmezaanse kaas. Beetbaar gestoomde bloemkool met een kaas-salie-tijmsaus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3644 Gepost op: 24 augustus 2012, 15:48:32 »
Ratatouille met bulgur en falafel.

Offline Gabs

• 796
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3645 Gepost op: 24 augustus 2012, 16:05:36 »
Stamppotje van aardappel (uiteraard), witlof en gekookt ei. Ik weet alleen nog niet of ik de witlof het beste kan koken (smeuigere stampot) of roerbakken (met stukjes)... Op smaak gebracht met kaas of wat notenolie.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3646 Gepost op: 24 augustus 2012, 19:51:40 »
pizza!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3647 Gepost op: 24 augustus 2012, 21:23:54 »
Nasi van rijst met aangebraden ui, komijn- en korianderzaad. Scherp aangebraden tempeh met soja-gember-tamarindesaus. Sambalboontjes.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3648 Gepost op: 25 augustus 2012, 00:21:22 »
Macaroni, saus uit een pakje met groente uit een zakje en sla en rauwkost uit een zakje (nee, het was niet mijn moeder).
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3649 Gepost op: 25 augustus 2012, 11:21:57 »
Wederom een beetje vreemde combi (wat er in huis was en op moest), maar wel smakelijk: Goodbite shoarma, knapperig opgebakken met komijn en een beetje geelwortel, opgerold in maistortilla's met ijsbergsla, witte ui, tomaat en dikke yoghurtsaus met groene kruiden en knoflook. Dat bleek niet voldoende, dus daar kwamen nog kikkererwten in pittige tomatensaus achteraan.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3650 Gepost op: 25 augustus 2012, 22:26:14 »
Met een deel van de Vegatopiaredactie aten we: black-eyed pea salade, Georgisch kaasbrood met pruimensaus, Italiaanse hartige muffins, bietensalade met scamorza, bierbrood met dille, bruschetta met witte bonendip en gegrilde paprika, meloen met blauwe kaas, rode basilicum en viooltjes (de bloemen, niet het instrument), appelmiso-muffins, aardbeientaart en waterijsjes met nectarine en alcohol  :yummie:
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.677
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3651 Gepost op: 26 augustus 2012, 01:37:48 »
Met een deel van de Vegatopiaredactie aten we: black-eyed pea salade, Georgisch kaasbrood met pruimensaus, Italiaanse hartige muffins, bietensalade met scamorza, bierbrood met dille, bruschetta met witte bonendip en gegrilde paprika, meloen met blauwe kaas, rode basilicum en viooltjes (de bloemen, niet het instrument), appelmiso-muffins, aardbeientaart en waterijsjes met nectarine en alcohol  :yummie:
Waar is de like-optie als je hem nodig hebt?

Wij aten sambalboontjes (die ik gisteren ook al had gegeten), een simpele mie goreng (met slechts wat koriander- en komijnzaad), gebakken tempeh (zo'n blok moet ook op) met pindasaus, een 'atjar' van radijs, wortel en komkommer met witte balsamico.

Morgen barbecue-picknick bij een molen in de buurt van Hildesheim, after-party van onze bruiloft voor de Duitsers die niet naar Nederland konden komen. Flink wat drinken ingeslagen (troebel appelsap uit de regio, water, fris, bier). Eenieder brengt mee wat hij/zij wil eten en delen (geen idee hoeveel mensen komen, iets tussen de 30 en 60). De grote barbecue is voor de vl33s3t3rs, de kleine barbecue voor ons. Morgen draai ik gemarineerde paprika, courgette en aubergine in elkaar; reuzenchampignons met kruidenboter; halloumi. Stokbrood, Frischkäse met kruiden, salade.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3652 Gepost op: 26 augustus 2012, 06:56:31 »
Klinkt goed, Eelco  :D
Veel plezier en ik zal duimen voor droog weer met als bonus een handvol zonnestralen!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3654 Gepost op: 26 augustus 2012, 10:21:30 »
Dat was gezellig! En lekker. Prima bier was er ook.

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3655 Gepost op: 26 augustus 2012, 18:00:54 »
Lang geleden dat ik hier nog iets postte... Eindelijk minder heet weer en dus ijverig geweest in de keuken.

Gisteren bakte ik een wortelnotencake, en nu is die al op  :bloos: Maar ja, hij moest maar niet zo lekker zijn ;D

Toen maakte ik een maaltijd die we in Budapest in een veganrestaurant ook aten. Hele aparte combi: basmatirijst, cranberrysaus, dikke schijven appel in de pan gebakken en gecaramelliseerd met sesamzaadjes en een schijf gebakken vegan-kaas met een korstje van paneermeel en gehakte noten. Bij gebrek aan cranberries aten wij er pompoenchutney bij.

Vanmiddag Marokkaans brood met humus en allerlei rauwe groenten en salade, voor vanavond staat er een gevulde courgette in de oven, met donker Marokkaans brood.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3656 Gepost op: 26 augustus 2012, 18:15:54 »
stamppot andijvie met vegaburger. Alles uit de tuin, maar de vegaburger natuurlijk niet.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3657 Gepost op: 26 augustus 2012, 19:53:22 »
Toen maakte ik een maaltijd die we in Budapest in een veganrestaurant ook aten. Hele aparte combi: basmatirijst, cranberrysaus, dikke schijven appel in de pan gebakken en gecaramelliseerd met sesamzaadjes en een schijf gebakken vegan-kaas met een korstje van paneermeel en gehakte noten. Bij gebrek aan cranberries aten wij er pompoenchutney bij.

Ben je in Boedapest geweest? Wat leuk! Leuke stad.
Hier spaghetti met knoflook, olijfolie en rode pepers, maiskolf en een restje Georgisch kaasbrood van gister. Toe rode bessen.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3658 Gepost op: 26 augustus 2012, 21:09:03 »
Suikernais, pizza en taart toe.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3659 Gepost op: 26 augustus 2012, 22:33:07 »
Tijdens het klussen en verven zouden we pizza's in de oven doen, maar de oven gaf kortsluiting. Dus toen werd het petat. Nu voor het vitamineschuldgevoel nog een grote kom vol fruit (watermeloen, druiven, aardbeien, pruimen, nectarine, blauwe bessen) en tussen de middag at ik al een groenteomelet. De schijf van vijf heb ik vandaag dus wel weer gehaald.