Ja, zoetigheid hou ik ook helemaal niet van, neem vrijwel nooit een dessert (een vriend van me zegt: men noemt het een
nagerecht, dus het is helemaal niet nodig.) Dit zou dus goed zijn om het gewicht onder controle te houden, doch helaas bezit alcohol ook (vergiste) suikers.
Rijst "vult" inderdaad niet naar mijn aanvoelen, aardappelen natuurlijk wel en pizza, die toch iets junk food-achtig heeft, ook.
Laatst was er een wetenschappelijke eetgoeroe die er ook een boek over geschreven heeft op de radio te horen die onder andere het volgende verklaarde: rijst, brood en aardappelen is niet zo goed (alles op het vlak van de gezondheid dus), 's morgens eet je best havermoutpap (
), vlees zeer beperken (hier geen punt), wel groenten en fruit, vooral ook niet te veel eten, eerder wat hongeren.
Doel is dan enkele jaren langer leven, maar een andere vraag is of het zo leuk is als je enkele jaren langer leeft en dan tegen je zin elke ochtend havermoutpap hebt gegeten, aardappelen en rijst vermeden en constant met een hongergevoel gelopen, vermeerderd met de frustratie van tegen je zin dagen in een jaar joggen, terwijl je liever een boek had gelezen. Ik bedoel, verabsoluteer de waarde gezondheid ook niet.