In de Eindhovense Kerkstraat rijzen de eetgelegenheden als paddenstoeklen uit de grond. een gouden oude is ONS, Kerkstraat 16, tel 040 2938 917. Veel veggie, goede biologische kwaliteit, goede wijnen en bieren, goed betaalbaar. Staat in de Vegatopialijst.
Gisteren lunchten we er. Mijn vrouw nam een veggieburger. Deze bleek geen kant-en-klare te zijn doch speciaal ter plekke geprepareerd van, tja, graan, erwtenmeel, in elk geval erg smakelijk. En de frieten zijn er excellent.
Heer Karl was er ook pasgeleden en meldde dat hij er naar tevredenheid at, en dat zegt wat want de Belgen weten veel beter wat goed eten is dan wij hier. En ook Selly at er naar genoegen met zus en de beide H's.
Vandaag een gast. Deze is een schilderes die ook goed kan koken.
Ze krijgt
Vrolijk Menu 2 augustus 2012
• Tempura van groene asperges
• Koude courgettesoep met kruiden
• Gevulde tofuzakjes, quinoa gebraden met biet, ui, wortel, feta en meer plus een soort rujak
• Meloen en perzik
Mijn vrouw bereidde het allemaal, ik kook alleen straks de quinoa. Zo doseren we de werkzaamheden. In de tofuzakjes zit mihun, erwt, ui, sojasaus en knoflook.
Toch weer eens dosa masala maken. In India krijg je die voor minder dan 1 euro, in Amsterdam, Nieuwstraat betaal je er 10 voor. Maar ja, hier zit je ook niet massaal lang in het donker of opgesloten in metro of lift.