Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3480 Gepost op: 27 juli 2012, 08:12:33 »
En ik at gisteren onwijs lekker. Maar het was bij Eelco, ik wacht even of hij het zelf misschien nog op gaat schrijven.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3481 Gepost op: 27 juli 2012, 10:05:30 »
En ik at gisteren onwijs lekker. Maar het was bij Eelco, ik wacht even of hij het zelf misschien nog op gaat schrijven.
Waar is de vind-ik-leuk-knop?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3482 Gepost op: 27 juli 2012, 18:48:20 »
Ik at vandaag hetzelfde als lunch en avondeten: tortilla met wat curry, tivallstukjes, gebakken ui-courgette-champignon-paprika met provencaalse kruiden, erop sla/rauwkost met verse tuinplantenbakkruiden en knoflookdressing. Jumjum, morgen misschien wel weer.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3483 Gepost op: 27 juli 2012, 19:26:34 »
Gepimpte diepvriespizza.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3484 Gepost op: 27 juli 2012, 20:36:43 »
Wij hadden moussaka, met vegetarische-slager-gehakt-gehakballetjes. Ik vond dat laatste niet zo'n succes. Niet vies, maar als ik iets dat niet op gehakt lijkt wil eten, neem ik wel vla. Ofzo.
This is between me and the vegetable!

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3485 Gepost op: 28 juli 2012, 16:16:20 »
Wij hadden moussaka, met vegetarische-slager-gehakt-gehakballetjes.

Mooie nieuwe na o.a koffiefilterkoffie, ijskoudijs-ijs (vroeger bij Jamin), janmetdekorteachternaamnaam,  chocolademelkchocolade

Wij eten balance plus salade met shiso en basilicum: bladslaslavariatie
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3486 Gepost op: 28 juli 2012, 16:20:38 »
Gisteren groentesoep, sla en brood, vandaag als lunch restje soep en blauwebessenpannenkoeken, vanavond pizza.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3487 Gepost op: 28 juli 2012, 18:20:52 »
Ik at vandaag hetzelfde als lunch en avondeten: tortilla met wat curry, tivallstukjes, gebakken ui-courgette-champignon-paprika met provencaalse kruiden, erop sla/rauwkost met verse tuinplantenbakkruiden en knoflookdressing. Jumjum, morgen misschien wel weer.
Yep, bovenstaande tortilla ging op herhaling. Vandaag zat er ook nog Hüttenkäse overheen.
Nu is het bakje tivallstukjes leeg, maar ik denk dat het met gebakken tofu ook wel smaakt. Misschien iets voor morgen?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3488 Gepost op: 28 juli 2012, 20:57:42 »
Basilicum-knoflookspaghetti met parmezaan-botersaus. Erbij tomatensalade met gegrilde courgette, rode ui, feta en groene peper met balsamicodressing.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3489 Gepost op: 28 juli 2012, 20:59:54 »
L deed een experiment met pizzadeeg dat extra speciaal lang gerezen had, en van echt pizzameel (als iemand weet wat het verschil is tussen pz1 en pz4 houd ik me aanbevolen). Het leverde erg lekkere pizza's op, maar dat zijn ze eigenlijk altijd. Dat lange rijzen laten we dus voor wat het is, dat pizzameel is voorlopig nog niet op... We hadden er drie, één met aardappel, ui en stracchino, één met paprika en champignon en één met kerstomaatjes waar na het bakken nog burrata op ging.

Nu zit er rabarber-vanille-kwarkijs in de machine.
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3490 Gepost op: 29 juli 2012, 13:18:43 »
Vega BBQ: tempeh van de voorpagina, sperziebonensalade, courgette, spiesjes, vlierbloesemwijn, courgettecake met limecurd, rodebiet-kersenbrownie.

En dan vanavond de restjes. Wat een leven.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3491 Gepost op: 29 juli 2012, 15:01:30 »
Hartige taart met sjalotten en camembert. Voor het frisse denk ik tomaatjes erop.
Mijn schoonmoeder had van die sjalotten laatst een tarte tatin gemaakt met camembert, ook lekker.

Vorige week heb ik nectarine geprobeerd te eten, maar blijk er rauw toch allergisch voor. Zou een halve nectarine onder de grill, opgediend met creme fraiche iets worden? Ik blijf trek in zomerfruit houden namelijk.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3492 Gepost op: 29 juli 2012, 15:33:55 »
Vorige week heb ik nectarine geprobeerd te eten, maar blijk er rauw toch allergisch voor. Zou een halve nectarine onder de grill, opgediend met creme fraiche iets worden? Ik blijf trek in zomerfruit houden namelijk.

Als je daar wel tegen kunt, tuurlijk! Evt. met wat suiker erbij, of gemarineerd in suikersiroop met rum.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3493 Gepost op: 29 juli 2012, 15:45:23 »

Als je daar wel tegen kunt, tuurlijk! Evt. met wat suiker erbij, of gemarineerd in suikersiroop met rum.
Mooi, gaan we dan maar eens proberen.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3494 Gepost op: 29 juli 2012, 16:26:41 »
verse bietjes uit eigen tuin met pijnboompitjes en geitenkaas, kleine aardappeltjes uit schoonmoeders tuin en een veggie notenburger

Offline meisbaer

• 5.626
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3495 Gepost op: 29 juli 2012, 16:50:28 »
Vandaag vegetarische lasagne met erbij gevulde paprika die gisteren over waren van het eetcafé bij m'n werk. :)
Verder ga ik vandaag alvast een stoofpotje met aubergine en kikkererwten maken, met erbij vegoballetjes (want die moeten op) voor morgen.

Afgelopen donderdag trouwens voor het eerst in tijden op het balkon gegeten, lekker k&k falafel met pitabroodjes en veel sla/rauwkost en knoflooksaus. :-*

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3496 Gepost op: 29 juli 2012, 18:16:21 »

Mooi, gaan we dan maar eens proberen.

Ja dat gaat heel goed zelfs, het wordt alleen soms wel een plakkerige bende (maar dat is met name als je de grillpan gebruikt). Dit is ook een salade met gegrilde nectarine http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,5870.msg121976.html#msg121976.

Hier worden gebakken aardappels, bloemkool en een kaasburger voor mij gemaakt.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3497 Gepost op: 29 juli 2012, 18:21:34 »
Van echt pizzameel (als iemand weet wat het verschil is tussen pz1 en pz4 houd ik me aanbevolen).

Wat staat er precies op het pak?
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3498 Gepost op: 29 juli 2012, 18:41:12 »
Hier worden gebakken aardappels, bloemkool en een kaasburger voor mij gemaakt.
Zie je nou wel, basic food wordt voor jou gemaakt  :P
Dat het je mag smaken  ;)

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3499 Gepost op: 29 juli 2012, 19:22:59 »
Ik at minitagliatelle, tomaat, olijven, lente ui, Hüttenkäse, basilicum, friseesla, pijnboompitten en tofublokjes door elkaar gehusseld met olijfolie, citroensap, veel peper en balsamico. Ietsiepietsie te veel citroensap en lente ui naar mijn smaak, maar goed te eten.