Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3440 Gepost op: 20 juli 2012, 17:39:47 »
Boterhammen met Toscaanse carré met gebakken ui, kastanjechampignons, paprika, beetje kaas, tomaat en rucola  :yummie:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3441 Gepost op: 20 juli 2012, 18:57:57 »
Maaltijdsalade van sla, augurk, ei, ui en aardappels.

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3442 Gepost op: 21 juli 2012, 15:54:02 »
Omdat de Belgische nationale feestdag in het teken van diversiteit staat (neen, niet daarom, maar het klonk goed) wou ik een Marokkaanse kikkererwtenschotel maken, met ui, tomatensaus, koriander, komijn en couscous. Ik dacht er nog een courgette bij te doen en daarom ging ik één van die nachtwinkels binnen die altijd open zijn. Die lag in een buurt waar veel Jaïn-Indiërs wonen en mijn bezoek werd een ontdekking. Er stonden zovele aparte Indiase bereidingen en ik kwam in plaats van met één courgette met een zak buiten, waarin onder andere zat: chapatibrood, twee kant en klaar-bereidingen van talloze die er stonden, een blik mosterdbladeren in currysaus,een blik kool in currysaus, borrelrijstmengeling waarin ook erwten, een blik kievitsbonen en pintobonen (niet in het normale warenhuis te vinden) en wat samengeraapte verse groenten zoals parval, dat er een beetje als kleine komkommers uitziet http://cuisineindia.wordpress.com/2009/07/23/parval-curry/
kleine aubergines, okra, groene piment... Nu nog even denken met welke bonen ik het klaarmaak.Het werden linzen

Bye Morocco, India here we come.

« Laatst bewerkt op: 22 juli 2012, 08:34:28 door karl »

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3443 Gepost op: 21 juli 2012, 17:42:55 »
Prefabeten: broodjes falafel met rauwkost.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3444 Gepost op: 22 juli 2012, 15:25:44 »
Vandaag balansdag (na al het lekkers van gister): rijst, groente uit de oven (aubergine, courgette, ui, kastanjechampignons, ui, bleekselderij, paprika, tomaat) en gebakken tofu. Op het bord nog hüttenkäse en lekker veel verse kruiden erover.

Is balansdag een geijkte uitdrukking voor restjes opmaken? Ja, inderdaad. Ik leerde de uitdrukking 'balance' in die zin van de Tamil kokkin van een dochter in Kuala Lumpur, jaren 90 vorige eeuw.Nu kom ik hem hier weer tegen bij mevrouw Haantje. Welaan. Het leven isvolverrassingen.

Gister in Den Bosch geweest.Lunch bij DIT (www.eetbardit.nl) in de Snellestraat 24, midden centrumDen Bosch. Prima veggie kroketten, frietjes en salade plus twee soorten mayonaise. Ze hebben ook nog andere veggie dingen op delijst. Goede wijnene ook.Altijd vol daar.

Gisteravond Flammkuchen, papadam, zwarte olie-olijven, auberginepuree, salade van wortel en feta.
Vandaag: Opperdoes gekookt, verder nog onbekend.
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2012, 15:37:01 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3445 Gepost op: 22 juli 2012, 15:35:00 »
Vandaag balansdag (na al het lekkers van gister): rijst, groente uit de oven (aubergine, courgette, ui, kastanjechampignons, ui, bleekselderij, paprika, tomaat) en gebakken tofu. Op het bord nog hüttenkäse en lekker veel verse kruiden erover.

Is balansdag een geijkte uitdrukking voor restjes opmaken?
Nee, de aubergine, courgette, champignons en hüttenkäse had ik er speciaal voor gekocht.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3446 Gepost op: 22 juli 2012, 15:39:04 »

Is balansdag een geijkte uitdrukking voor restjes opmaken?
Nee, de aubergine, courgette, champignons en hüttenkäse had ik er speciaal voor gekocht.

U was me weer te vlug af. Zie bericht in extenso.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3447 Gepost op: 22 juli 2012, 15:42:19 »
Gisteren falafel van Vivera (beetje droog), sperziebonen uit de tuin (heerlijk), en gebakken aardappeltjes.

Vandaag mogelijk iets met broccoli, want we hebben 2 dikke geoogst, maar er iks ook nog veel ander eten.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3448 Gepost op: 22 juli 2012, 17:30:18 »
Omdat de Belgische nationale feestdag in het teken van diversiteit staat (neen, niet daarom, maar het klonk goed) wou ik een Marokkaanse kikkererwtenschotel maken, met ui, tomatensaus, koriander, komijn en couscous. Ik dacht er nog een courgette bij te doen en daarom ging ik één van die nachtwinkels binnen die altijd open zijn. Die lag in een buurt waar veel Jaïn-Indiërs wonen en mijn bezoek werd een ontdekking. Er stonden zovele aparte Indiase bereidingen en ik kwam in plaats van met één courgette met een zak buiten, waarin onder andere zat: chapatibrood, twee kant en klaar-bereidingen van talloze die er stonden, een blik mosterdbladeren in currysaus,een blik kool in currysaus, borrelrijstmengeling waarin ook erwten, een blik kievitsbonen en pintobonen (niet in het normale warenhuis te vinden) en wat samengeraapte verse groenten zoals parval, dat er een beetje als kleine komkommers uitziet http://cuisineindia.wordpress.com/2009/07/23/parval-curry/
kleine aubergines, okra, groene piment... Nu nog even denken met welke bonen ik het klaarmaak.Het werden linzen

Bye Morocco, India here we come.

Wow wat lekker allemaal. Ik heb nog nooit gehoord van parval, wat leuk.

Gisteren at ik bij Maartje die allerlei debiel lekker eten had gemaakt: tomatensoep met linzen, Spaanse tortilla, kekke mini-taartjes met tomaat, tzatziki met Niemeijerbrood, kazen, en hele lekkere nectarinetaart/cake (en dan heb ik de citroentaart niet eens geproefd).
Vandaag halloumipakketjes met ingemaakte citroen die op een ingewikkeld brandertje moeten worden verwarmd, gestoofde Nieuw-zeelandse spinazie met knoflook, een paar oven-aardappeltjes en gegrilde courgettesalade. Frambozen/nectarines/witte bessen toe.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3449 Gepost op: 22 juli 2012, 21:05:05 »
Kopje bouillon en knåckebrød met humous en komkommer voor het fietsen en nu doe ik mijn ontbijt over: fruit met kwark havermout en nootjes.

Offline Laurie

• 2.478
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3450 Gepost op: 23 juli 2012, 08:03:09 »
En kaasrolletjes.
Dat klinkt leuk bij frietjes: waren ze zelfgemaakt of gekocht?

Zelf gekocht  ;).
Ah die: lekker inderdaad! Maar die verkopen ze niet bij de C1000 bij mij in de wijk en ik was laatst bij de AH in het dorp en daar viel me het aanbod vegetarisch ook tegen: ik heb toen niet zo op de snacks gelet maar ik zal de volgende keer eens kijken.

Gisteren waten we sla met roquefort, peer en druiven. Daarbij bruschetta met gegrilde paprika, roquefort, gebakken oesterzwammen en gebakken courgette. Erbij een wit wijntje en we aten voor het eerst buiten in onze nieuwe achtertuin: fijn.  :)

Vanavond bulghursalade: ik fiets straks na het werk langs de Turk dus er komen ook nog wel wat dingen bij zoals brood met smeersels.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3451 Gepost op: 23 juli 2012, 17:57:25 »
Tabouleh.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3452 Gepost op: 23 juli 2012, 18:23:11 »
Kikkererwten-spinaziecurry geïnspireerd op deze (met dank aan Cornelie). Zonder rijst, maar met extra kikkererwten. Hij was wat vochtig, dus met de lepel naar binnen geschoven.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3453 Gepost op: 23 juli 2012, 19:48:03 »
Gisteren falafel van Vivera (beetje droog), sperziebonen uit de tuin (heerlijk), en gebakken aardappeltjes.

Vandaag mogelijk iets met broccoli, want we hebben 2 dikke geoogst, maar er is ook nog veel ander eten.

Gisteren dus gebakken aardappeltje en broccoli met kaas. Alles uit eigen tuin (de kaas natuurlijk niet).

Vandaag een restje broccoli, en rijst en pittige tofu met champignons.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3454 Gepost op: 23 juli 2012, 21:31:35 »
Aardappelsalade met snijbonen/flageolets/kaas/augurk/jalapeno's. Nectarine toe.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3455 Gepost op: 24 juli 2012, 08:11:02 »
Gisteren van het pad geraakte imams. Ik wilde aubergines gebruiken, maar de courgettes zagen er veel meer uit alsof ze dringend opgegeten moesten worden. En er lag nog een restje foe jong haisaus in de koelkast, dus dat heb ik er ook maar bijgedaan. O, en ik had eogenlijk geen verse kruiden, dus deed ik er flink wat dille-olie door. Ook om het chinezige van de foe jong haisaus een beetje te overstemmen. En ik deed er een paneerlaagje overheen.
En het was nog lekker ook, met couscous en halloumi.

Vanavond wordt er voor me gekookt.
This is between me and the vegetable!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3456 Gepost op: 24 juli 2012, 13:57:36 »
Gisteren van het pad geraakte imams.

;D

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3457 Gepost op: 24 juli 2012, 17:14:10 »
Ik heb nog belachelijk veel groente in mijn groentenla liggen, en dat moet op voordat we op vakantie gaan. Gaat nooit lukken, maar goed, ik doe een poging. Met de bietjes maak ik een salade, met de snijbiet ga ik iets met knoflook doen. Erbij lauwwarme krieltjes salade, en een schnitzel van alpro.

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3458 Gepost op: 24 juli 2012, 18:32:35 »
Vandaag smokkelcurry (met currypasta ipv zelfgemaakt) met allerlei groentes zoals bloemkool, paksoi en wortel.
Aangezien de groenten al aardig verlept zijn (van m'n werk, de biowinkel, meegenomen) denk ik dat er ook nog een groentesoepje komt voor morgen bij de lunch.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3459 Gepost op: 24 juli 2012, 19:55:00 »
In andermans huis gemaakte falafel met sla en Turks brood. Ik maakte er knoflook-yoghurtsaus bij. En ik spotte een stuk watermeloen voor toe (ik had bijna de munt voor daarbij in de saus geflikkerd)
En dat op een zonnig balkon mét verkoelend briesje en uitzicht :D
This is between me and the vegetable!