Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3420 Gepost op: 18 juli 2012, 09:37:27 »
De Noordermarktkruidenkraam doet ook wel halve bosjes. Of koop eens een hele bos kom mij op de markt tegen, dan delen we hem, ik heb geen idee wat je met dragon doet (behalve door de béarnaise, maar dat eet ik nooit) en dan is een halve bos minder intimiderend dan een hele...

Gisteren kwam ik achterlijk laat thuis, maar L had nog steeds geweldige goed gelukte foe jong hai staan (pittige, zurige tomatensaus met een omelet vol met nog knapperige groenten, en rijst erbij).
Voor vanavond heeft hij kaasfondue beloofd :cheer:
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3421 Gepost op: 18 juli 2012, 11:18:41 »
Sajoerboontjes met rijst en tofu.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3422 Gepost op: 18 juli 2012, 16:31:05 »
Gisteren was een der dochters met heer hier,net terug uit Oostenrijk, een land dat niet mijn voorkeur heeft.
Aten artisjok met een vinaigrette (mijn vrouw innoveerde wat: bouillon met rauwe knoflook in magnetron gekookt; aangedikt met aardappelmeel en, na afkoelen, mayonnaise en zoete mosterd erdoor). Erbij wat biet en avocvado,zout, olijfolie. Couscous gebakken met paprika, wortel, ui. Puntparikakokertjes gevuldmet gebakken tofublokjes overgoten met sojasaus plus sherry. Ijs en vruchten toe.
Vandaag rest couscous, aubergine'kaviaar', seitanbroodje, salade.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3423 Gepost op: 18 juli 2012, 16:40:26 »
Hollandse pot. Aardappels, doperwten met peterselie uit groentetuin, appelmoes en een vega peperssteak

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3424 Gepost op: 18 juli 2012, 16:53:03 »
Zelfgemaakte pizza van mijn vriend, met een salade erbij van schoonmoeder (laatste betekent dan goedgevuld, lekker!)

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3425 Gepost op: 18 juli 2012, 17:16:57 »
Frietjes  :D Erbij tomatensalade, en roodlofsalade met ijsbergsla en jalapeno's. En kaasrolletjes.
Mango toe.
,,,,فلافل

Offline dorinka

• 741
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3426 Gepost op: 18 juli 2012, 22:44:50 »
Pasta met pesto.
Thee-honing-ijs toe. Het is er geen weer voor maar het is wel lekker.
Zo.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3427 Gepost op: 18 juli 2012, 22:56:24 »
IJs met honing- en theesmaak?

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3428 Gepost op: 18 juli 2012, 23:15:39 »
Zelfgemaakt? Dan wil ik recept! En anders verkoopadres. :D

Offline Laurie

• 2.478
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3429 Gepost op: 19 juli 2012, 12:29:27 »
En kaasrolletjes.
Dat klinkt leuk bij frietjes: waren ze zelfgemaakt of gekocht?

Ik at gisteren spaghetti met platte peterselie, ciabatta en knoflook. Vanavond misschien dit recept met panir, maar misschien ook wel iets anders want ik heb de hele dag al zin in koriander.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3430 Gepost op: 19 juli 2012, 16:45:39 »
Notengehakt, met iet van wat ik van overschot puree kan maken, ben aan soufflé aan het denken, eens aan het surfen voor inspiratie, en gestoofde worteltjes (met gember en citroen)

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3431 Gepost op: 19 juli 2012, 21:37:22 »
En kaasrolletjes.
Dat klinkt leuk bij frietjes: waren ze zelfgemaakt of gekocht?

Zelf gekocht  ;). Van ik geloof Beckers oid, maar AH heeft ze tegenwoordig ook, het zijn die dingen die ze soms ook in cafés hebben.
Ik geloof dat Maartje nog altijd het plan had ze een keer zelf te maken.

Vanavond lekkere rigatone met venkel, groene paprika, prei, tomatensaus en parmezaanse kaas. Mango toen want die aten we gisteren toch maar niet.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3432 Gepost op: 19 juli 2012, 21:41:05 »
De Noordermarktkruidenkraam doet ook wel halve bosjes. Of koop eens een hele bos kom mij op de markt tegen, dan delen we hem, ik heb geen idee wat je met dragon doet (behalve door de béarnaise, maar dat eet ik nooit) en dan is een halve bos minder intimiderend dan een hele...

Halve bosjes: da's een goeie.

Dragon is bijzonder lekker in:
- gazpacho
- vinaigrette voor de artisjok
- bij witte asperges
- in kruidenboter (ja echt heel erg lekker)
- in een geitenkaasdip
- in de uiensoep ontdekte ik laatst.

Hoewel natuurlijk niet allemaal tegelijk want dan hoef je drie jaar geen dragon meer. Hoewel, die uiensoep kun je invriezen of wecken  :nailbite:. Ik wil een wecksmiley.

,,,,فلافل

Offline dorinka

• 741
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3433 Gepost op: 19 juli 2012, 22:04:57 »
Recept als in: "vul op een leuke avond een fles met water en doe er wat thee blaadjes bij, lees een leuk boe en bedenk dan dat de fles in de koelkast staat, maak er daarna een leuke nacht van en geniet van de dag.
's Avonds kan er een pannetje water op het vuur en haal je de fles ijsthee alvast uit de koelkast er filtert de blaadjes er maar uit. Als het water kookt zet je er sterke thee van waar je honing en suiker doorheen roert. Daar kan de helft van de ijsthee bij, de andere helft kan je lekker opdrinken (die vrouw van de trouw had gelijk daar hoeft geen suiker in).
Terwijl je een lang gesprek aangaat met een huisgenoot (of bij gebrek daaraan iemand aan de andere kant van een telefoon) laat je de thee afkoelen en als je uitgepraat bent draai je er ijs van in de ijsmachine. Doe er naar smaak en gemoed nog wat honing bij."?
Zo.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3434 Gepost op: 19 juli 2012, 22:10:26 »

Halve bosjes: da's een goeie.

Dragon is bijzonder lekker in:
- gazpacho
- vinaigrette voor de artisjok
- bij witte asperges
- in kruidenboter (ja echt heel erg lekker)
- in een geitenkaasdip
- in de uiensoep ontdekte ik laatst.

Hoewel natuurlijk niet allemaal tegelijk want dan hoef je drie jaar geen dragon meer. Hoewel, die uiensoep kun je invriezen of wecken  :nailbite:. Ik wil een wecksmiley.

En bij roerei!

Het is een van mijn favoriete kruiden, maar ik moet er niet teveel van gebruiken: dan word ik misselijk.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3435 Gepost op: 20 juli 2012, 16:00:38 »
Spaghetti met courgette, tomaat, met oregano, pul biber, knoflook etc.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3436 Gepost op: 20 juli 2012, 16:10:31 »
Pasta met pesto.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3437 Gepost op: 20 juli 2012, 16:49:16 »
Kun je pasta met pesto als volledig maal zien? Ik bedoel, ik vind het hartstikke lekker smaken, maar mis de schijf van vijf  :-\
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3438 Gepost op: 20 juli 2012, 16:54:39 »
Ik wel. Ik doe er sla bij, dan mis ik volgens mij niet zo veel.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3439 Gepost op: 20 juli 2012, 16:59:40 »
Bami. En we maken zo courgettechips