Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3400 Gepost op: 13 juli 2012, 21:25:12 »
risotto met tuinboontjes courgette en rucola. vriendje vond t ondanks al t groen lekker  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3401 Gepost op: 14 juli 2012, 08:38:57 »
Een soort gado gado van tuinboontjes, beetje courgette en tofu. Lekker.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3402 Gepost op: 14 juli 2012, 12:49:10 »
Gisteren spicy bean burgers van vivera, op broodjes van de Turkse bakker. Best lekker die dingen zo. Voor het gezonde een salade ernaast.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3403 Gepost op: 14 juli 2012, 12:53:49 »
Gisteren 'frittata' met snijbiet,

Is dat dan zo'n farrinata met kikkererwtenmeel of iets anders?

Ik zie je vraag nu pas! Het was gemaakt van tofu. Eigenlijk heel simpel, knoflook bakken (wel veel, 6 tenen, maar Isa Chandra is fan van knoflook), snijbiet erbij tot het slinkt. Tofu verkruimelen, kruiden erdoor, mengen met snijbiet en in een bakvorm scheppen. Stevig aandrukken en dan 20 min. in de oven. Ik heb geloof ik nog nooit echte frittata gegeten, het lijkt er ongetwijfeld in de verste verte niet op maar lekker was het wel  :)

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3404 Gepost op: 14 juli 2012, 12:56:54 »
uit eten in restaurant Olijf te Nuenen.
Welaan, dat is een aanradertje. Prima veggie gegeten.Mooie wijnen, allerlei soorten ook per glas, en een wijnarrangement is ook mogelijk. Men geeft zelfs kraanwater: geen krentenwegers dus.  Jammer dat zo een restaurant niet op de topialijst mag omdat hij niet standaard twee of meer hoofdmaaltijden op z'n menu heeft. Weg met zulke regels, zou ik zeggen en vervangen door iets beters waar veggies nog meer plezier aan hebben.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3405 Gepost op: 14 juli 2012, 18:52:35 »
zelf gemaakte groentesoep met brocoli, tomaat, wortel, peterselie,prei met afbakbrood

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3406 Gepost op: 14 juli 2012, 19:04:20 »
Bietensoep met wat brood.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3407 Gepost op: 15 juli 2012, 16:57:21 »
Hier ook bietjes, maar dan gepoft. Evenals de aardappels. En de tuinbonen moeten op, dus dat wordt een b'sara dip met komijn.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3408 Gepost op: 15 juli 2012, 19:10:35 »
Gebakken aardappels, gegrilde courgette, salade caprese.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3409 Gepost op: 15 juli 2012, 20:40:05 »
Vandaag balansdag (na al het lekkers van gister): rijst, groente uit de oven (aubergine, courgette, ui, kastanjechampignons, ui, bleekselderij, paprika, tomaat) en gebakken tofu. Op het bord nog hüttenkäse en lekker veel verse kruiden erover.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Gwennepen

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3410 Gepost op: 15 juli 2012, 20:49:05 »
Ik had vandaag de aardappelmayo die ik gister door de aardappelsalade had gedaan, als toplaag over de lasagne gesmeerd. Dat was echt heerlijk. Toen ie gaar was nog een beetje edelgistvlokken eroverheen gedaan. :)

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3411 Gepost op: 15 juli 2012, 21:02:39 »
Heb je het recept van die aardappelmayo al eens met ons gedeeld?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3412 Gepost op: 16 juli 2012, 13:57:31 »
Ratatouille met pannenkoeken.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3413 Gepost op: 16 juli 2012, 19:09:11 »
Zaterdag gegeten bij vrienden die erg uitgebreid kookten: courgettesoep met blauwe kaas en broodjes met kruidenboter, miniquiche met ei, kruidige aardappeltjes, een bieten/feta/snijbietgerecht uit de oven en kokospanacotta met frambozen  :hungry:
Gister gnocchi met radicchio, creme fraiche en walnoten.
Vandaag rode kool, aardappelpuree, tomatenjus, vega-worstjes, appelmoes. Piccalilly enzo erbij. Dadelijk nog een nectarine.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3414 Gepost op: 16 juli 2012, 19:27:52 »
Halve diepvriespizza en restje van lekker gekruide rijst, tofu en groenten uit de diepvries van mijn schoonmoeder.

We zijn na 2 dagen Zomerfeesten in Nijmegen de stad uit gevlucht ;)

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3415 Gepost op: 16 juli 2012, 23:26:55 »
Een soort pilaf/risottohybride met gedroogde paddenstoelen en de gewone witte, een uitje, verse look, wat bieslook, wat sojaroom (moest op, stond nog in de ijskast, best lekker, eigenlijk), kaas, appelazijn. En een gebakken eitje. Klinkt misschien gek, maar was erg lekker.
En nog wat aardbeienijs van op de voorpagina, met wat verse aardbeien. Van 1 portie kan je gewoon blijven eten, zeker als je maar met 2 bent.

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3416 Gepost op: 17 juli 2012, 09:06:37 »
Gekookte koolrabistukjes in een warme dressing van olijfolie, look en groene olijvenstukjes. Grote ovenaardappelen met groene pesto op. Was wel hartig. Koolrabi vind ik niet slecht, maar ook niet echt goed, heeft wat oppimpen nodig.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3417 Gepost op: 17 juli 2012, 18:05:27 »
Gekookte koolrabistukjes in een warme dressing van olijfolie, look en groene olijvenstukjes. Grote ovenaardappelen met groene pesto op. Was wel hartig. Koolrabi vind ik niet slecht, maar ook niet echt goed, heeft wat oppimpen nodig.

Gekookte koolrabi, ook interessant. Ik eet het meestal rauw.
Misschien is dragon er ook lekker bij?

Hier bruine rijst, gewokte spitskool met sojasaus en tomaat, daslook-tofuburgers (uit de winkel). Erbij sambals enzo. Granny Smith-appel toe.
,,,,فلافل

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3418 Gepost op: 18 juli 2012, 08:01:33 »

Mijn vrouw houdt niet van dragon, ik wel.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3419 Gepost op: 18 juli 2012, 09:34:33 »

Mijn vrouw houdt niet van dragon, ik wel.

Ow jammer! Dan krijg je zo'n bos helemaal nooit op, in dit land althans kun je dragon alleen in enorme bossen kopen (als het al ergens te krijgen is) die nooit opkomen.
,,,,فلافل