Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3340 Gepost op: 03 juli 2012, 19:03:29 »
Tortelini's met tomatengroentesaus en beetje soyagehakt. Toe een raketje ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3341 Gepost op: 03 juli 2012, 19:59:38 »
Gisteren een nogal wonderlijk experiment met de grote radijsje (sommige zo groot als een vuist) uit de moestuin: puree ervan, met rode biet er doorheen. Daarbij aardappels en quorn stukjes.

We laten het bij dat experiment.

Vandaag spaghetti met tomatensaus en wat diepvrieserwtjes. Lekker hoor.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3342 Gepost op: 03 juli 2012, 22:55:06 »
Vanavond at ik bij anderen: sla en patat en ze hadden een mix van vega-miniburgers gebakken. Ik wist niet dat dat bestond, maar 't was een mix van 'Javaanse schijven', iets groenteburgerachtigs en nog iets. Ze vinden het zelf erg lekker, wat ook de reden was dat ze het voor ons/mij in huis gehaald hadden en behalve één persoon die 't bij z'n vertrouwde stukkje vl33s hield, aten ze allemaal die miniburgers mee.
Gisteren at ik een heel lekkere noedelsalade. Ik dacht dat ik inspiratieloos was, want een en ander leek niet te lukken, maar kennelijk viel dat mee of was 't op één enkele zaak gericht (dat bleek later ook), want ik wist ik toch wat leuks in elkaar te flansen.
En ik at zondag op brood linzenspread van de bio-winkel (die was daar in de aanbieding een week of 2, 3? geleden, maar had ik nog niet opengemaakt), best lekker.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3343 Gepost op: 04 juli 2012, 08:36:20 »
Toen ik gisteren thuiskwam had L rijst met lekkere dikke sperziebonen en een leuk groentebakseltje gemaakt. En pindasaus. Voor vanavond heb ik nog babycourgettes en tuinboontjes. En een joekel van een artisjok, toen ik dat ding kocht had ik niet helemaal bedacht dat dat ding dus ook oneindig lang moet koken en ik daar helemaal geen tijd voor heb...
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3344 Gepost op: 04 juli 2012, 22:31:24 »
Salade van lollo bionda, rucola, radijsjes, wortel en kidneybonen met rode-balsamicodressing. Met gegrilde halloumi en gegrilde courgette.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3345 Gepost op: 05 juli 2012, 01:15:39 »
Met dille- en gewone mayonaise. De dillemayonaise is nu op, maar gelukkig gaan we bijna naar dillemayocountry om een nieuwe tube te kopen :cheer:

Die is lekker ja! Is die helemaal niet in Nl verkrijgbaar?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3346 Gepost op: 05 juli 2012, 08:14:32 »
Tabouleh.

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3347 Gepost op: 05 juli 2012, 08:41:04 »
Met dille- en gewone mayonaise. De dillemayonaise is nu op, maar gelukkig gaan we bijna naar dillemayocountry om een nieuwe tube te kopen :cheer:
Ik heb geen idee, ik heb het nooit gezien. Wil je dat ik een tube voor je meebreng?

Ik at gisteren uiteindelijk pasta met onwijs lekkere gorgonzola, gebakken babycourgettes en tuinboontjes en een fijne tomaat. Ik had ook die joekel van een artisjok gekookt (op zijn Niewieds, dus eerst gehalveerd en gehooid en daarna pas in de pan (bij mij dan geen druk-)) en die wilde ik er heel Selly-achtig bij eten, maar daar was ik echt te moe voor. Ik eet hem vanavond op.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3348 Gepost op: 05 juli 2012, 08:56:34 »
onwijs lekkere gorgonzola

:D Van Markt-Maarten? En is het piccante of dolce of heeft 'ie (wie 'ie ook mag zijn) er maar 1?

Citaat
en die wilde ik er heel Selly-achtig bij eten

Is dat met 2 sausjes?
En was dat gehalveerd koken inderdaad sneller? (Ik mik hem altijd in de magnetron, maar mocht ik ooit nog eens ergens zijn zonder magnetron en met artisjok, dan is dat handig om te weten).
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3349 Gepost op: 05 juli 2012, 09:07:06 »
Ik heb geen idee, ik heb het nooit gezien. Wil je dat ik een tube voor je meebreng?

:D Heel graag!

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3350 Gepost op: 05 juli 2012, 09:18:58 »
onwijs lekkere gorgonzola

:D Van Markt-Maarten? En is het piccante of dolce of heeft 'ie (wie 'ie ook mag zijn) er maar 1?
Ja, van hem (zelve).
Ik denk dat hij dolce was, want wel heel zacht, maar vrij stevig van smaak. Mocht je hem gaan kopen: het is die die afgelopen zaterdag in de aanbieding was.

Citaat
Citaat
en die wilde ik er heel Selly-achtig bij eten

Is dat met 2 sausjes?
En was dat gehalveerd koken inderdaad sneller? (Ik mik hem altijd in de magnetron, maar mocht ik ooit nog eens ergens zijn zonder magnetron en met artisjok, dan is dat handig om te weten).
Nee, ik bedoelde meer 'er ligt voor je gevoel een complete maaltijd op je bord, en dan leg je er nog een artisjok naast en een kommetje dressing'. Maar misschien eet ik hem dan vanavond met twee sausjes. Hij is tenslotte ook in twee helften. En misschien eet L dan mee. Mijn ene (al in de koelkast staande) is olie, citroensap, mosterd, appelstroop en zout en peper. Wat zal ik qua ander sausje doen?

En ja, ik denk dat het sneller was, dit was zo'n kinderhoofdgrote joekel, en hij was met een minuut of twintig wel gaar. Bovendien vond ik het wel tof dat het hooi er al uit is, dat vind ik altijd zo'n gedoe...

Enne, Bast, ik haal een tube voor je.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3351 Gepost op: 05 juli 2012, 09:33:35 »
Mijn ene (al in de koelkast staande) is olie, citroensap, mosterd, appelstroop en zout en peper. Wat zal ik qua ander sausje doen?

Iets met yoghurt, mayo, dille/kappertjes vind ik als tweede dip altijd wel lekker.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3352 Gepost op: 05 juli 2012, 09:42:48 »
O, dat ligt denk ik nog wel een beetje in de koelkast :yummie:

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3353 Gepost op: 05 juli 2012, 09:47:23 »
Haring is geen vis. Nee, wacht. Ben net terug van 10 daaags verblijf boven de poolcirkel, van Bodø tot helemaal bovenaan, Nordkap, dan even naar de muggen in Finland-Euroland (eindelijk weer redelijke prijzen) en vervolgens naar Kirkenes dat je uitspreekt als sjirkenes met een ietwat langere i, doch geen ie. (Wat een worstzin, i.e lange zin.)
Weet nu alles van kabeljauw, die tot 2 m lang kan worden en 55 kg zwaar. Die je altijd onthoofdt (de koppen drogen en exporteren naar Nigeria voor de vissoep), droogt en/of eerst anderszins bewerkt zodat je stokvis, klipvis of loogvis (laugfisk) krijgt. En dat haring gen vis is komt omdat het een delicatesse is die de dagelijkse visspijs ontstijgt. Wat heb je er als veggie aan? Welaan: om laugfisk te maken bewaar je de vis een tijd in loog, waarvoor een oplossing van zuiveringszout (natriumbicarbonaat) wordt gebruikt, bestanddeel van bakpoeder. Chemisch gezien hydroliseer je op die manier eiwit. En ik ga nu eens een gekookt ei en wellicht ook een stukje tofu een dag of meer in bicarbonaatoplossing doen en eens kijken wat het dan wordt.
O ja: kinderen snijden de tongen uit de koppen, verkopen de tongen voor € 5,-per kg. Zo worden ze tongmiljonair.
En vanavond krijgen we spaghetti,zegt mijn vrouw en beslist nog veel meer. Ik denk dat ik er iets Higgs-achtig bij maak, gevuld vacuüm. Zal melden hoe ei-of tofuexperiment afloopt.
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2012, 14:50:28 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3354 Gepost op: 05 juli 2012, 16:32:36 »
Enne, Bast, ik haal een tube voor je.

:cheer: Merci!

Dat klinkt als een aparte reis meneer Niewied. Ben benieuwd naar uw experimenten!

OT: Vareniki met aardappelbieslookvulling, gecarameliseerde ui, raapsteeltjes en bieten-mierikswortelchutney.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3355 Gepost op: 05 juli 2012, 16:37:39 »
OT: Vareniki met aardappelbieslookvulling

Zijn dat van die Russische ravioli?

Citaat
bieten-mierikswortelchutney.

Jemig dat klinkt lekker. Hoe maak je dat?
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3356 Gepost op: 05 juli 2012, 18:34:40 »
Risottomagnetronmaaltijd van de AH. Er zaten erwten, groene asperges, courgette en geitenkaas door.
Ik vond het een beetje flauw en meer rijstig dan risottoïg, maar ik had zin in wat, dus dan ben je al snel tevreden.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3357 Gepost op: 05 juli 2012, 20:51:15 »
"Goddess Nicoise", een vegan variant van salade nicoise, recept uit Appetite for reduction, met gekookte nieuwe aardappeltjes, sperzieboontjes, tomaatjes, sla, kalamata olijven en een kikkererwtenprutje, met een heerlijke dressing op basis van oa tahin en miso. Wel een beetje knoflookig, ik heb medelijden met mijn collega's morgen  :)

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3358 Gepost op: 05 juli 2012, 23:03:02 »
Klinkt heerlijk, M.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3359 Gepost op: 06 juli 2012, 00:31:46 »
Wel een beetje knoflookig, ik heb medelijden met mijn collega's morgen  :)
Bij ons zal het in de auto naar Leeuwarden ook lekker stinken. Spaghetti aglio, olio e peperoncino, met fijngesneden verse salie en tijm. Erbij een salade van wortelschijfjes, kidneybonen en fijngesneden rucola met balsamicodressing.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength