Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3020 Gepost op: 19 mei 2012, 18:20:39 »
In de NRC van vandaag een restaurant gids met 15 koks zonder fratsen. Allemaal boordevol hart, long, nier, flank, nek. Met moeite vind ik een veggie gerecht: tarte tatin van biet en geitenkaas.
Zou er zo een lijst van goede restaurants zonder frats gemaakt kunnen worden waar men veggievriendelijk (veggie lijkt me een illusie) kan eten? Een sitotoop, eetplaats, voor de vegetarische mens. In 2012 zou je toch verwachten dat zoiets kan in een beschaafd land.

Ja bij bijna al die restaurants uit NRC kun je wel veggie eten ja. Het veggiegerecht komt trouwens van Yvette van Boven, daar kun je erg lekker eten en haar kookboek kreeg van de week 5 sterren hier op de voorkant.

Hier gratin dauphinois en erbij witte asperges vinaigrette. Yum. Toe weer ananas met chilizout.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3021 Gepost op: 19 mei 2012, 19:36:49 »
Nieuwe aardappels, broccoli, melksausje met champignon en lente ui en beetje droog vegageval. Toe Bollino caramel :yummie:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3022 Gepost op: 19 mei 2012, 20:08:54 »
Afgelopen dagen oom en nichtje te logeren. Nichtje doet haar best, maar is toch een beetje een moeilijke eter. Dus nichtjesvriendelijke maaltijden:
- volkorenpenne met puntpaprika in kaassaus, erbij salade van lollo bionda, radijs, wortel en kidneybonen met citroendressing
- ovenschotel van schijfjes aardappel, gestoomde bloemkool en een kruidenbechamlsaus, bestrooid met kaas ('ow, zo lekker heb ik bijna nog nooit gegeten')

En vanavond aten we weer met zijn tweetjes: pizza!
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2012, 00:58:02 door Eelco »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3023 Gepost op: 20 mei 2012, 16:40:18 »
Zou er zo een lijst van goede restaurants zonder frats gemaakt kunnen worden waar men veggievriendelijk (veggie lijkt me een illusie) kan eten? Een sitotoop, eetplaats, voor de vegetarische mens. In 2012 zou je toch verwachten dat zoiets kan in een beschaafd land.

Ja bij bijna al die restaurants uit NRC kun je wel veggie eten ja. Het veggiegerecht komt trouwens van Yvette van Boven, daar kun je erg lekker eten en haar kookboek kreeg van de week 5 sterren hier op de voorkant.

Hier gratin dauphinois en erbij witte asperges vinaigrette. Yum. Toe weer ananas met chilizout.
Welaan dus, een veggievriendelijke lijst gefabriceerd á la NRC. Maar blijft: anno 2012 geen volveggie op die NRC-lijst.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3024 Gepost op: 20 mei 2012, 21:40:57 »
Quinoa gemengd met wat gebakken biet, ui, knoflook wortel en feta, in een kom en dan omgekeerd: rood aangeschoten quinoaheuvel met toedaden.
Gefrituurde, gepaneerde ballen van feta, rijst, knoflook, ei. Witlof gebakken met ui en zeekraal. Schijfje tofu geopaneerd en gefrituurd.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3025 Gepost op: 20 mei 2012, 22:34:08 »
Gebakken aardappels, falafel en een grote bak sla met kropsla, rucola en veel andere lekkere dingen.
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2012, 17:47:55 door haantje »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3026 Gepost op: 21 mei 2012, 12:13:20 »
Zaterdag in de Klinker: bietensoep vooraf. Hoofdgerecht met tofuflapjes, rode kool sla, en groene kool, salade met lekkere saus en couscous. Toe: een brownie.

Gisteren maakte mijn vriend een pizza na de Marikenloop. Erg lekker!

Wat eten we vandaag?
« Reactie #3027 Gepost op: 21 mei 2012, 15:24:37 »
Gister een simpele spaghetti.
Vandaag groentensoep met spinazie uit 'la cucina verde' aangevuld met een gekookt eitje. De spaghetti die ik gister teveel had gekookt ,kan hier mooi in als vulling  :)

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3028 Gepost op: 21 mei 2012, 15:44:50 »
Ik maak denk ik een subset uit L's dahl, rijst (hoera, dat gaat tegenwoordig weer goed, sinds we een nieuwe rijstpan hebben), bloemkoolcurry, roti, falafel en groenteballetjes. O, en misschien ook nog raita...
This is between me and the vegetable!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3029 Gepost op: 21 mei 2012, 17:48:40 »
Bami.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3030 Gepost op: 21 mei 2012, 18:39:49 »
Penne a la Norma (met aubergine dus) en mooie parmezaankrullen.
En ik heb wat meer aubergine en pasta gemaakt, om morgen een bento-pastasalade mee te kunnen nemen voor lunch. Eigenlijk moet ik er voor het Japanse element dan nog wat tabasco overheen mikken (Japanners mikken om een of andere reden tabasco over Italiaanse eten).
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3031 Gepost op: 22 mei 2012, 08:38:08 »
Tivall vegaschnitzel met opgebakken aardappels met knoflook, madame Jeanetzout en chipotletabasco. Bak sla ernaast met komkommer, tomaat, lenteui, croutons en daslookkaas.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3032 Gepost op: 22 mei 2012, 11:59:50 »
Prachtig zomerweer, dus we aten buiten in de tuin. En wel salades. Eergisteren met yoghurtdressing, gisteren met rode balsamico. Als ik het aanbod in de (Duitse) supermarkt mag geloven, is lollo bionda dé trendsla van dit jaar. Ook gaan er momenteel verdacht vaak radijsjes door de salade. Erbij: eergisteren geroosterde aardappeltjes, gisteren spaghetti aglio, olio e peperoncino.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3033 Gepost op: 22 mei 2012, 18:05:26 »
Een grote bak met daarin yoghurtdressing met blokjes aardappel, ei, reepjes kropsla, rucola en heel veel lekkers. Zomers voer.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3034 Gepost op: 22 mei 2012, 20:39:29 »
Een grote bak met daarin yoghurtdressing met blokjes aardappel, ei, reepjes kropsla, rucola en heel veel lekkers. Zomers voer.

Jaaaa. Ook buiten opgegeten?
Hier (binnen) Indiase bloemkoolcurry met ei, rijst en pickles.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3035 Gepost op: 22 mei 2012, 20:45:14 »
Gestoofde bloemkool, erbij gnocchi. En natuurlijk lekker buiten gegeten.

Offline Sven

• 3.929
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3036 Gepost op: 22 mei 2012, 22:27:24 »
Erg simpel vandaag: asperges, rode biet, aardappel in de schil. Daarbij wat botersaus.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3037 Gepost op: 23 mei 2012, 11:10:11 »
Asperges, hollandaisesaus, aardappeltjes met verse kruiden in de oven.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3038 Gepost op: 23 mei 2012, 11:34:55 »
Omdat we naar Festival aan de Werf gingen een snelle pasta met pesto en tomaat. IJsje gekocht in Utrecht.

Vandaag ga ik voor de optie van Haantje, maar mijn vriend kookt, dus wel zien wel.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #3039 Gepost op: 23 mei 2012, 17:17:17 »
Gisteren: (ik: misosoep met gezouten 'vers' rood-zeewier, lust mijn vrouw niet, te vissig vind ze dat wier) gekookte aardappel met olijfolie, met koflook gebakken zeekraal, afgekoeld en erbij romanesca en lollo rosso sla (schrijf ik dat allemaal goed Selly), citroensap en olijfolie, zout , met wat knoflook gebakken diepvriestofu met een saus van witte wijn, tamari en tomatenpuree en een ijsje van de Unilever toe.
Vandaag: gebakken aardappelen, een balletje gemaakt van rest rijst, rest Hüttenkäse, tofu van gister, een ei, wat bloem, een stukje ontbijtkoek en een teentje knoflook, wat bouillonpoeder, in de blender en dan gefrituurd. Prima balletjes. Zeker een salade en dan denk ik gebakken witlof, want daar is nog veel van. Kan zijn dat het weer anders wordt. Die ontbijtkoek die ik gebruikte is helemaal uitgedroogd. Goed te snijden. Weken in wat port en water en dan wat ijs...mmm.
Wat zou Tofik Dibi eten? Toffe Limburgse maaltijd?