Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2960 Gepost op: 10 mei 2012, 16:03:31 »
Gisteren het uitgestelde diner in LN2, een Eindhovens restaurant van zoon Baradoer wiens vader een sterrestaurant heeft in Nuenen. Het vreemde is dat je nauwelijks kunt navertellen wat je hebt gegeten. Het was een 4-gangen menu voorafgegaan door een tapiacakorrelkrokantje bij de wijn en een amuse bouche. Die amuse was interessant. In een bamboekokertje (oude taal: bamboezijnen kokertje) van ongeveer 5 cm hoog en een diameter van circa 3 cm was wat ramen  met een gel van gember en citroengras, kokos, kerrie, wasabi en tomaat. Toen kwam een serveerster met een grote stenen mortier, deed er olijfolie in en een scheut vloeibare stikstof. Dat werd met een garde geklopt. Resultaat een boterachtige klont olijfolie. Deze werd in het bamboekokertje geschept.
•   Vervolgens een groot diep bord voorgerecht: streepvorm. Daarin avocado, komkommer, romanesco (=groene-torentjesbloemkool), allerlei zalfjes en een schuim. Kortom veelsoortige smaken, zeer goed doch slecht te beschrijven.
•   Volgende streep. Een antiboise met olijf, tomaat, zeekraal, shisobladsnipper, shitake, geitenkaas, cilindertjes biet. De bewoners van Antibes heten Antibois. Antiboise, veelal op basis van tomaat en olijf, is naar hen genoemd. Wordt daar veel gebruikt.
•   Hoofdgerecht: een streep met berglinzen, een gefrituurde kaasbitterbal, wortelbereiding (huh), groene asperge en pompoensaus en nog iets dat ik vergat op te schrijven.

Tot slot: Dessert met witte chocola, rabarberschuim, citroeniets, vanilleijs en stukjes rabarber.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2961 Gepost op: 10 mei 2012, 18:19:33 »

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2962 Gepost op: 10 mei 2012, 19:47:05 »
Nasi goreng, tofuburger en komkommersalade.
,,,,فلافل

Offline Dot

• 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2963 Gepost op: 10 mei 2012, 20:42:11 »
Broodje vegaburger en veel sla.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2964 Gepost op: 10 mei 2012, 21:29:54 »
Nieuwe aardappelen. Gegrilde groene asperges. Salade. Lekker.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2965 Gepost op: 11 mei 2012, 08:22:48 »
Linzensoep.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2966 Gepost op: 11 mei 2012, 09:14:15 »
Deze week geprobeerd mijn groentenla weer wat leger te krijgen. Dinsdag heb ik een enorme pan linzensoep gemaakt waar we nog twee keer van kunnen eten, en gisteren een Thaise rode curry volgens dit recept, wel met andere groenten erbij. Was lekker maar had nog iets teveel suiker naar mijn smaak.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2967 Gepost op: 11 mei 2012, 18:39:59 »
Stamppot rucola met droge tomaten en bieslook en falafel.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2968 Gepost op: 12 mei 2012, 19:34:32 »
Kerrierijst, pittige groenteprut met pindasaus en santen en knapperige tofu  :yummie:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2969 Gepost op: 12 mei 2012, 20:16:00 »
Surinaams: witte courgettes met kerriesaus, plakkerige zoete tempeh, roti, rijst, zuur van komkommer.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2970 Gepost op: 12 mei 2012, 20:48:39 »
Pizza! Met ui, aardappel en kaas, met mozzarella, tomaatjes en champignon en met asperges, aardappel, kaas en ei. Note to self: dat ei hoeft er pas halverwege op, na zes minuten is het gaar.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2971 Gepost op: 12 mei 2012, 21:30:50 »
Venkel, wortel en courgette in yoghurt. Erbij gnocchi.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2972 Gepost op: 13 mei 2012, 12:50:17 »
Rare combi, want die linzennuggets waren toch wel veel handwerk zonder goede machine en ze lukten ook niet zo goed. Boe. Erbij rostirondjes, restje knakworstjes en sla met cherrytomaatjes, appel en honingmosterddressing.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2973 Gepost op: 13 mei 2012, 19:09:07 »
Afhaalpizza wegens moe en geen zin om te koken.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2974 Gepost op: 13 mei 2012, 19:31:27 »
Shaghetti carbonara met Vegaslager spekjes http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/10842-vega-carbonara, salade van kort-gegrilde courgette, kerstomaten en rode rettich.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2975 Gepost op: 13 mei 2012, 19:47:40 »
Aardappels, sperziebonen met kruiderij en klontje boter, kant en klare falafel.

Offline Sven

• 3.929
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2976 Gepost op: 13 mei 2012, 21:33:26 »
Gisteren was er een moederdagetentje bij mijn zus. Ze had de porties weer eens zo ruim genomen dat ik vandaag gewoon de restje heb kunnen opeten.

Vanmiddag: aardappelsalade met een paar tomaten die ik zelf nog in de koelkast had. Speculoostiramisu gemaakt door haar schoonmoeder als dessert.

Vanavond: vegaballetjes in tomatensaus. Daarbij rijst gekookt.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2977 Gepost op: 14 mei 2012, 11:49:34 »
Ik wil vanavond iets met kikkererwten klaar maken, maar ik weet nog niet wat. Ben een beetje inspiratieloos ::)

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2978 Gepost op: 14 mei 2012, 12:14:58 »
Ik wil vanavond iets met kikkererwten klaar maken, maar ik weet nog niet wat. Ben een beetje inspiratieloos ::)

Chole (kikkererwtencurry) is lekker en niet zo moeilijk http://vegatopia.com/vega/koken/recepten/10860-kikkererwtencurry-chole. Met wat naanbrood en raita?
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2979 Gepost op: 14 mei 2012, 12:24:07 »
Ja curry was ook het eerste waar ik aan zat te denken inderdaad.

Ik ga een poging wagen om koolrolletjes te maken. Met linzen en zilvervliesrijst, recept uit de Dikke vegetariër.