Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Dot

• 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2940 Gepost op: 07 mei 2012, 21:28:52 »
Ik at pasta met tomatensaus met diverse groenten, kikkererwten en wat crème fraiche.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2941 Gepost op: 08 mei 2012, 07:54:30 »
Pizza laten komen van een zaakje dicht in de buurt bij de zus van mijn vriend: best ok.

Verontrustend was dat mijn vriend al wist dat er daar een goede bakker was, en een minder goede. Gelukkig wist hij nog niet op welke dagen hij werkte.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2942 Gepost op: 08 mei 2012, 21:32:47 »
Wat is er verontrustend aan?

Gister gepofte biet, biokaasschnitzel en aardappel-peterseliewortelpuree met wat geelwortel, knoflook, lenteui, bieslook, komijnzaad, beetje oude kaas en Scotch bonnetkruidenzout van Man with the Pan.
Vanavond tagliatelle met zongedroogde tomaat, ui, knoflook, basilicum, zwarte peper en pijnboompitjes.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2943 Gepost op: 08 mei 2012, 21:37:01 »
Chinees! Lekker vettig  :D

Offline Sven

• 3.929
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2944 Gepost op: 08 mei 2012, 22:41:26 »
Gekookt met wat ik in huis had. Morgen doe ik wel boodschappen.

Geraspte courgette met tahinisaus.
Volkoren penne met blokjes tomaat en blokjes mozzarella.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2945 Gepost op: 08 mei 2012, 23:41:10 »
Alweer een hartige pannekoek. Dit keer gevuld met ui, tomaat, majoraan, salie, pepertje en Parmezaanse kaas.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2946 Gepost op: 09 mei 2012, 09:08:17 »
Gisteren nasi, voor vandaag zijn er Beelitzer asperges op het menu. Als er aardappels en tijd zijn, eet ik ze gezamenlijk geroosterd of gekookt met hollandaisesaus. Zo niet, dan eet ik ze in de risotto.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2947 Gepost op: 09 mei 2012, 10:13:02 »
voor vandaag zijn er Beelitzer asperges op het menu. Als er aardappels en tijd zijn, eet ik ze gezamenlijk geroosterd of gekookt met hollandaisesaus.

:D hier ook. Dat wil zeggen: ik moet de asperges nog gaan halen dus ik weet niet waar ze vandaan komen, maar vast niet uit Belitz, maar er komt wel een hollandaisesaus bij, aardappels en een beetje fijngesneden gekookt ei en een lenteuitje.

Edit: oeh en rabarber toe volgens dit recept http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11425-rabarber-uit-de-oven. En de asperges komen uit de buurt van Veghel blijkt.
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2012, 14:34:38 door Selly »
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2948 Gepost op: 09 mei 2012, 13:16:13 »
Een vriendin maakte zwavelstam klaar: een paddestoel die ze zelf geplukt had in het donker. Het smaakt een beetje naar quorn en het is echt heel lekker. Het schijnt wel dat er redelijk mensen allergisch voor zijn, maar ik gelukkig dus niet :)

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2949 Gepost op: 09 mei 2012, 16:13:45 »
Een vriendin maakte zwavelstam klaar
Heeft dat nog een andere naam? Vind er niks van op google... Klinkt fijn  :)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2950 Gepost op: 09 mei 2012, 16:57:58 »
Een vriendin maakte zwavelstam klaar
Heeft dat nog een andere naam? Vind er niks van op google... Klinkt fijn  :)

Sorry, het is zwavelzwam!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2951 Gepost op: 09 mei 2012, 18:47:18 »
Een roerbakje van ui, pepertje, radijs en komkommer, afgeblust met een scheutje balsamico. Ik had namelijk geen zin in salade en de radijs en komkommer moest op. Lekker. Erbij had ik gebakken aardappeltjes, maar eigenlijk had rijst er beter bij gepast.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2952 Gepost op: 09 mei 2012, 19:32:17 »
Raapstelenstamp met Bionica-aardappelen, bietenblad, verse mierikswortel, knoflook, geelwortel (extra vrolijk, de aardappels zijn vrij bleek) en zwarte peper. Erbij Tivall worstjes (ik mis de rookworst).
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sven

• 3.929
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2953 Gepost op: 09 mei 2012, 19:39:24 »
Snijbonen met champignons. Daarbij een rauwkostsalade en rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2954 Gepost op: 09 mei 2012, 19:50:36 »
Prefabfood: pitabroodjes falafel met rucola, komkommer, tomaat, puntpaprika, olijven en KNOFLOOK!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Monica

• 231
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2955 Gepost op: 10 mei 2012, 10:21:31 »
Ik heb net de tofuspread met rucola van Eelco's receptje uitgeprobeerd. Ik vond het erg lekker.  :D

Bij mij is brood eten altijd een probleem (vind brood ook niet echt lekker). Ik ben ook het hartige type en ik vind de kant en klaar smeerseltjes vaak tegenvallen, dus uiteindelijk ligt er heel vaak kaas en ei op m'n boterham. Zo'n tofuspread is een welkome afwisseling.  :)

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2956 Gepost op: 10 mei 2012, 10:38:18 »
Ik heb net de tofuspread met rucola van Eelco's receptje uitgeprobeerd. Ik vond het erg lekker.  :D

Bij mij is brood eten altijd een probleem (vind brood ook niet echt lekker). Ik ben ook het hartige type en ik vind de kant en klaar smeerseltjes vaak tegenvallen, dus uiteindelijk ligt er heel vaak kaas en ei op m'n boterham. Zo'n tofuspread is een welkome afwisseling.  :)

Daar herken ik mezelf wel in, al is het de laatste jaren al wel veel beter. Écht lekker brood kopen, of ciabatta ofzo, heeft bij mij geholpen, en veel experimenteren met groenten en zelfgemaakte dingen, zoals je bezig bent dus  :D
Op deze moment ben ik trouwens verslaafd aan quorn florentine, gek, daarvoor moest ik er niet veel van hebben, en nu vind ik het geweldig, het lag op al m'n boterhammetjes deze morgen.

Vanavond worden het wraps, met een sausje met rode bonen en ook wat overschot van de rode spaghettiesaus van gisteren toen ik bij m'n grootmoeder ging eten en heel veel kruiden en wat ik nog allemaal vind in de kast.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2957 Gepost op: 10 mei 2012, 13:21:44 »

Op deze moment ben ik trouwens verslaafd aan quorn florentine,

Wat is dat?

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2958 Gepost op: 10 mei 2012, 15:05:16 »
Gister bami en rabarber met aardbeien toe.

Vandaag ben lui ;D. Ik heb 2 zakken soep gekocht ipv zelf te maken die ik aanvul ik het nog  met soepgroenten , champions en pasta(anders is het zo karig). En ik bak een stokbroodje af in de oven.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2959 Gepost op: 10 mei 2012, 15:57:30 »

Op deze moment ben ik trouwens verslaafd aan quorn florentine,

Wat is dat?

Ik denk quorn met een vanillesaus.
Hawaii-ananas
Hongaars-paprika
Thais-kokos en citroengras
Russisch-biet en kool
India's-curry
Florentijns: vanille (hartig, met knoflook, mmm) In de VS: egg florentine, harde eieren met zo een vanillesausje.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank