Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2920 Gepost op: 05 mei 2012, 21:21:42 »
Linzentaartje.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sven

• 3.929
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2921 Gepost op: 05 mei 2012, 22:38:58 »
Daarnet nog even pasta gekookt met daarbij een kaassaus die ik Spanje gekocht had om eigenlijk daar klaar te maken. Uiteindelijk heb ik ze dan maar mee naar huis genomen. De saus is wel iets anders uitgevallen. In plaats van 'salsa de queso' hadden ze beter 'mayonesa de queso' op de verpakking gezet. Want het was niets anders dan mayonaise met kaas. Raar. Ik vraag me af wat ik met de 2 andere pakjes ga doen. In ieder geval meng ik het niet meer onder de pasta...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2922 Gepost op: 05 mei 2012, 22:46:08 »
Gisteren vega-bbq met buren en vrienden. Ik maakte een aardappelsalade en een coleslaw.
Verder waren er nog vegaworstjes, -balletjes, en -sticks van Tivall en de Vegaslager, groente, wat salades, gevulde champignons, sausjes, stokbrood. Meest bijzondere creaties waren de Thaise gebarbecuede eieren van Christiaan en de boerenkoolwraps van iemand anders.
Toe nog wat lekkernijen van de Armeense bakker.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2923 Gepost op: 06 mei 2012, 09:27:17 »
Morgen eten we bij Selly  

Ja, dat was leuk. We aten: een kokos-koriandersoepje met veel limoen, vegetarische pekingeend met pannenkoekjes en hoisinsaus, miso-aubergines, vega bang-bangkip, lenterolletjes met tofu en Chinese kool, Japanse rijstballen met umeboshi (zoute pruim). Zwart sesamijs (uit de winkel) toe.

Ja, die Selly, die kan er wat van.En ze had ook nog twee prachtige wijnen . Een 2011 Grauer Burgunder trocken van de firma Braunewell in Essenheim en een Braunewell Holland Cuvée 2009 Schwarzriesling & Spätburgunder. Die koopt ze bij een Amsterdamse importeur. Excellente Duitse wijnen, die kunnen het eindelijk, nou ja al zeker een decennium, ook. Voorts een Paulaner Hefe.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline @rno

• 2.330
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2924 Gepost op: 06 mei 2012, 10:59:52 »
In het algemeen is op fora de kleur rood voorbehouden aan moderators.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2925 Gepost op: 06 mei 2012, 13:37:28 »
In het algemeen is op fora de kleur rood voorbehouden aan moderators.

In het algemeen of imperatief? Tja. Geheel nieuw voor me.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2926 Gepost op: 06 mei 2012, 13:40:33 »
Gebakken witte asperges. Mijn vrouw denkt vooraf pasta te maken, maar dat kan ook wel iets anders worden. We hebben veel verse kruiden van de boerenmarkt in Amsterdam. O ja, nu snap ik die pasta: pesto wil ze erbij maken. Goed idee.
Overigens geen moderatorpesto doch groene. Ha.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2927 Gepost op: 06 mei 2012, 14:35:05 »
Vooraf linzennuggets met munt, peterselie, dille, koriander, beetje bruine suiker, knoflook, zwarte peper en Man with the Pan Indiazout-yoghurtdip. Mellow yellow in de vorm van Thaise curry met courgette, haricots verts, bamboescheuten, aardappels en ananas met basmatirijst en een hard gekookt ei. Toe Berry White Core van B&J.
Vanavond biryani met snijbonen, doperwten, amandelen, tomaat, wortel, paprika (in drie kleuren) en gepofte biet. Erbij nepschintzels (moet op) met druiven chutney. Met restje ijs.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2928 Gepost op: 06 mei 2012, 17:57:29 »
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2929 Gepost op: 06 mei 2012, 18:02:52 »
Gisteren vega-bbq met buren en vrienden. Ik maakte een aardappelsalade en een coleslaw.
Verder waren er nog vegaworstjes, -balletjes, en -sticks van Tivall en de Vegaslager, groente, wat salades, gevulde champignons, sausjes, stokbrood. Meest bijzondere creaties waren de Thaise gebarbecuede eieren van Christiaan en de boerenkoolwraps van iemand anders.

:hungry: Wat maakt een Armeense bakker?
Dat van Bast klinkt ook allemaal heerlijk zeg  :yummie:

Gisteren bij mijn schoonouders witte asperges met gesmolten boter en optioneel aspergesaus uit een pakje, krielaardappels uit de oven, gekookt eitje.
Vanavond restjes van vrijdag.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2930 Gepost op: 06 mei 2012, 19:16:11 »
Gekookte aardappels, wortels met een klontje boter en wat peterselie, lekker vegageval.
Toe Greets chocomousse met Cointreau, maar die was niet helemaal goed gelukt. De chocola was gekookt i.p.v. gesmolten (vermogenknopje van de magnetron vergeten  ::) ). Ik heb de chocola afgekoeld en uiteindelijk op goed geluk toch maar door de slagroom geroerd. Dat lukte nog best aardig en uiteindelijk was het heel lekkere mousse met stukjes chocola erin en uit de vriezer  :yummie:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2931 Gepost op: 06 mei 2012, 20:24:22 »

:hungry: Wat maakt een Armeense bakker?

Er waren 'sigaren' met een walnootvulling en een heel droog deegomhulsel. Datzelfde deegspul (leek op zandtaart - niet het spul waarin katten en kinderen zich uitleven) zat ook om een erg lekker minigebakje in walnootvorm en deze was gevuld met een chocomengsel.

Ik heb wel vaker wat van hen gehad en persoonlijk vind ik niet dat hun baksels aan die van een Hollandse banketbakker kunnen tippen. Het doet wat droog en oudbakken aan.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2932 Gepost op: 06 mei 2012, 20:26:47 »
Linzentaartje.

Vertel meer!
We hebben wortel, champignon en prei in de oven geroosterd met honing, en bruin bier ingekookt met honing, kruidnagel, steranijs en jeneverbes. Door het bier no egg gemixt. Bodem gemaakt van hartig taart deeg (kant en klaar) en geroosterde groenten gemixt met uitgelekte linzen uit blik, biermengsel erover en in de oven tot we het klaar vonden.

Het is heel lekker, alleen de linzen vallen er snel uit, misschien meer no egg gebruiken? Of meer bier en maizena daar doorheen koken?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2933 Gepost op: 06 mei 2012, 21:04:29 »
Fussili met courgette en paprika in champignon-roomsaus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2934 Gepost op: 07 mei 2012, 09:28:44 »
Gisteren maakte mijn vriend een pasta die lichtjes gebaseerd was op een pasta uit 'Wat de pot schaft' van Lisette Kreischer. Hij begon heus wel met het recept, maar het eindigt dan meestal in wat anders.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2935 Gepost op: 07 mei 2012, 09:44:03 »
Vandaag eerst iets met asperges (wss op z'n vlaams, of met hollandaise) wegens nét niet genoeg meegekregen van thuis om als hoofdgerecht te eten. Daarna weet ik het nog niet, maar in ieder geval iets fris en lenteachtig, moet nog naar de winkel.

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2936 Gepost op: 07 mei 2012, 10:29:51 »
Gister waren we op een verjaadag dus hoefde ik lekker niet zelf te koken. Er waren hamburgers van de bbq en  salades. Omdat ik niet zo'n zin in een broodje hamburger heb ik mijn broodje belegd met de brie en rauwkost. Verder mijn bord gevuld met groene salade en aardappel salade.
Vandaag staat er hollandse bloemkool, witte bonen in tomatensaus, gebakken aardappeltjes, vegetarische nuggests( voor mij) en een tartaartje(voor mijn vriend)

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2937 Gepost op: 07 mei 2012, 15:40:29 »
Ik heb zin in warm weer eten (al is het nog wel aan de frisse kant): Pastasalade met verschillende soorten sla, blokjes oude geitenkaas en waarschijnlijk iets van tomaten, komkommer etc

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2938 Gepost op: 07 mei 2012, 15:44:28 »
Hier gaat het mijn favo asperge-gerecht worden: asperges met oude kaas, eieren en krieltjes (dat gaan gebakken aardappels worden).
http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11486-maaltijdsalade-van-asperges-krieltjes-en-oude-kaas

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2939 Gepost op: 07 mei 2012, 21:27:25 »
Aardappels met rode schil uit de oven, gestoofde prei, tomatensalade met citroenolijven en een beetje van een soort feta maar dan uit Abcoude en een munt-omeletje.
,,,,فلافل