Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2860 Gepost op: 29 april 2012, 20:51:05 »
Bietensoep. Met brood met geitenkaas.
This is between me and the vegetable!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2861 Gepost op: 29 april 2012, 21:07:57 »
Gisteren chilisoep, vandaag pasta met rucola-walnoot"pesto" en geroosterde tomaten.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2862 Gepost op: 29 april 2012, 21:44:04 »
spinazie-feta pies van de Pieman

Wow dat is lekker!
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2863 Gepost op: 29 april 2012, 22:15:59 »
Maaltijdsalade met oa pittige tofureepjes en kikkererwten. Erbij brood van het vlaams broodhuys en lekkere olijfolie om in te dopen.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2864 Gepost op: 29 april 2012, 22:20:29 »
Maaltijdsalade met oa pittige tofureepjes en kikkererwten.
Warm, koud of lauw? Wat had je er nog meer doorheen?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2865 Gepost op: 29 april 2012, 23:13:27 »
Gewoon koud. Er zat verder in: avocado, rode paprika, tomaat, komkommer en ijsbergsla. Oh ja en olijven. Ik geloof dat dat het was, V. had hem gemaakt, was erg lekker.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2866 Gepost op: 30 april 2012, 01:34:34 »
spinazie-feta pies van de Pieman
Wow dat is lekker!

;D

Hier ook spinazie, maar dan wilde opgebakken met ui, komijn en venkel. Bionica aardappelen gekookt in kerrie- en curryblaadjesbouillon met opgebakken pittige kikkererwten met rode peper, ketjap media, selderij, knoflook, gember, koriander en zwarte peper. Toe frambozenijs van Grunschnabel met ladoo (kikkererwtenmarsepeinballen zeg maar). En daarna nog chai met chocobanaantjes en spekkoek.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

• 5.625
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2867 Gepost op: 30 april 2012, 11:45:57 »
mjam, dat klinkt lekker!
Vandaag maar eens pannekoeken maken, het is wel het soort dag dat er pannekoeken gegeten moeten worden :)

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2868 Gepost op: 30 april 2012, 16:23:23 »
Artisjokken op z'n Grieks (halveren, haar eruit, munt, knoflook, zout olie, salie, peperkorrels erin en dan 20 minuten in drukpan). Spinaziesalade wellicht en een gekookte aardappel. Nog iets met eiwit bedenken. 
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2869 Gepost op: 30 april 2012, 19:38:05 »
Restjesverwerking: de halve pot bruine bonen werden vreselijk uit elkaar vallende burgers (wel smakelijk, G. vroeg of het kroketten hadden moeten zijn, hij was heel verbaasd dat er bruine bonen in zaten  ;) ), restje aardappels opgebakken, paar erbij gekookt. Verder halve stronk broccoli, paar overgebleven snijbonen, bleekselderij en een paar wortels gestoomd met het onvermijdelijke melksausje.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Sven

• 3.929
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2870 Gepost op: 30 april 2012, 19:42:17 »
Terug thuis na combinatie van vrijwilligerswerk in een pelgrimsherberg in een dorp in Noord-Spanje (Los Arcos, Navarra) en een city-trip naar Madrid.

In een Spaans dorp van 1400 inwoners vind je natuurlijk geen vegetarisch restaurant. We mochten iedere dag de dagmenu gaan eten in één van de restaurants op kosten van de organisatie. Gelukkig heb ik al wel altijd iets kunnen vinden door de opbouw van de Spaanse menu's: voorgerecht (veelal groenten), hoofdgerecht (veelal vlees of vis, soms ei), dessert (altijd vega).

Natuurlijk heb ik eerst gevraagd wat vegetarisch was en doorgaans wisten ze wel wat ik bedoelde. 1 keertje heb ik iets geweigerd omdat er spek en ham in zat. De ober was erg verbaasd toen ik heb hem uitlegde dat ik écht geen vlees eet en nog meer toen ik zei dat bij ons ongeveer 5% van de bevolking vegetariër is. In een ander restaurant snapten ze het eerst ook niet: 'Is dit vegetarisch?' - 'Nee, nee. Dit is Spaans.' - 'Zit er dan vlees in?' - 'Nee.'

Gisteren (te veel) gegeten in een pannenkoekenrestaurant in Tours (Fankrijk). Het was wel erg lekker :) Nu heb ik de behoefte aan erg simpel eten. Vanavond dus een rauwkostsalade met mozzarella. Daarbij couscous.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2871 Gepost op: 30 april 2012, 20:20:39 »
Fijn dat het redelijk goed gelukt is met daar eten Sven  :)
Halverwege de middag hadden we al koninginnedag-eten op een terras gehad (ik maiskolf en frietjes), dus vanavond niet te veel: noedels (ik had soba-theenoedels en platte udonnoedels gemixt) met Chinese kool, mirin, Koreaanse chilipasta, rijstazijn, sojasaus.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2872 Gepost op: 30 april 2012, 20:25:40 »
Wij hadden stamppot raapsteeltjes met groenteballetjes en piccalilly.
This is between me and the vegetable!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2873 Gepost op: 30 april 2012, 20:32:46 »
Hier ook noedels, met veel groenten, pittige tofureepjes en een vegetarische woksaus van de toko.

Online Eelco

• Admin
  • 20.674
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2874 Gepost op: 30 april 2012, 20:33:42 »
Nieuwe aardappelen met klontje boter, peper en zout; gestoomde broccoli met Parmezaanse kaas; salade van ijsbergsla, wortel, radijs en komkommer met yoghurtdressing.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2875 Gepost op: 30 april 2012, 20:42:30 »
gestoomde broccoli met Parmezaanse kaas

mmm goed idee
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2876 Gepost op: 30 april 2012, 22:56:38 »
BBQ! Ik vond nog een pakketje met een braadworst en 2 spiesjes met vegaballetjes in mijn vriezer, vriendin bracht wat groenten mee, en broer ook, en toen hadden we ook groentenspiesjes en er was ook een mango. Erbij brood en salade van reuzenbonen, artisjokharten, peterselie en tomaat met citroensap. Had eigenlijk nog ui bij gemoeten, maar die zijn we vergeten.

Nar de BBQ de hete briketten in de vuurkorf gedaan met blokken hout, dat was erg fijn.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2877 Gepost op: 01 mei 2012, 07:56:50 »
Bulgur met paprika en geitenkaas. Daarbij falafel en yoghurtknoflooksaus.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2878 Gepost op: 01 mei 2012, 09:47:06 »
Artisjokken op z'n Grieks (halveren, haar eruit, munt, knoflook, zout olie, salie, peperkorrels erin en dan 20 minuten in drukpan).

Naschrift: dat halveren was achteraf bezien nuttig. We hadden de artisjokken op de markt gekocht bij een Turkse kraamhouder. Ze kosten er weinig. Maar nu hadden twee artisjokken persistente luisresten. Die konden door bladwegsnijden van de halve artisjokken goed worden verwijderd. Met hele bloemen gaat dat moeilijker. Bovendien: dat haren wegsnijden in ongekookte toestand gaat ook makkelijk en je hebt geen gedoe meer op je bord.
Voortaan halveer ik ze altijd, ook als ik ze niet Grieks maar aquatisch bereid.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2879 Gepost op: 01 mei 2012, 09:55:43 »
ook als ik ze niet Grieks maar aquatisch bereid.
:heehee: