Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2580 Gepost op: 26 maart 2012, 12:58:59 »
Hmmm, ik denk ook pizza hier, zin in, nog eens Eelco's receptje van op de voorpagina tevoorschijn toveren  :D
Gisteren gebarbecued, er was halloumi, gevulde bruine champions, akkerzwammetjes paprika en courgette op spiesjes, en een quorn pens (en een valess gevuld iets, maar die heb ik niet genomen; leek mij droog te worden) en natuurlijk lookbroodjes, en pastasalade en allerlei andere groentels die erbij hoeren. En wijn  :)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2581 Gepost op: 26 maart 2012, 15:12:28 »
Linzensoep.

Denk dat ik dat ook ga maken. Is toch al zeker meer dan een week geleden... ;)

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2582 Gepost op: 26 maart 2012, 19:33:33 »
Via twitter opperde Selly dat ik maar iets moest doen met tahin-yoghursaus en snijbiet. Vandaag tahin gehaald en zo'n saus (met een internetrecept erbij proberen te maken. Toen wist ik niet wat ik er eigenlijk bij wilde serveren. Ik heb baldo rijst gekookt met een beetje boulloin en daarbij iets aangebakken (niet gestoomde zoals me voorgesteld werd) snijbiet gedaan. Geen idee of dit allemaal zo hoort, maar het is wel lekker.

Klinkt heerlijk! Ik zou snijbiet ook bakken/stoven en niet stomen.
Hier andijviestamppot met feta en een half vega worstje. Piccalilly's (3 soorten!) en sambal erbij.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2583 Gepost op: 26 maart 2012, 19:52:09 »
Via twitter opperde Selly dat ik maar iets moest doen met tahin-yoghursaus en snijbiet. Vandaag tahin gehaald en zo'n saus (met een internetrecept erbij proberen te maken. Toen wist ik niet wat ik er eigenlijk bij wilde serveren. Ik heb baldo rijst gekookt met een beetje boulloin en daarbij iets aangebakken (niet gestoomde zoals me voorgesteld werd) snijbiet gedaan. Geen idee of dit allemaal zo hoort, maar het is wel lekker.

Zie nu dat je dat inderdaad ook had geschreven, maar las het gisteren verkeerd. Maar goed dat ik gisteren dan eigenwijs was en sorry.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2584 Gepost op: 26 maart 2012, 20:00:39 »

Zie nu dat je dat inderdaad ook had geschreven, maar las het gisteren verkeerd. Maar goed dat ik gisteren dan eigenwijs was en sorry.

Sorry? Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen. Als het maar lekker was! :D
,,,,فلافل

Offline Temari

• 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2585 Gepost op: 26 maart 2012, 23:18:04 »
Er kwamen mensen eten en ze kregen Eelco's pasta met savooiekool. Yum! Aan de saus voegde ik nog een ui toe en aan de kool een winterwortel, die er mooi bij kleurde.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2586 Gepost op: 27 maart 2012, 00:07:51 »
Er kwamen mensen eten en ze kregen Eelco's pasta met savooiekool. Yum! Aan de saus voegde ik nog een ui toe en aan de kool een winterwortel, die er mooi bij kleurde.
:D En variaties op recepten zijn leuk! Ik heb onlangs een 'web science' paper gereviewt, met een analyse van de receptendatabase (met commentaren) van allrecipes.com. Daaruit bleek o.a. dat lezers vaak aanpassingen suggereren en dat dat een maat voor 'succes'/'populariteit' van het recept was. Ze hadden ook een soort netwerk gebouwd, welke ingrediënten vaak door welke ingrediënten werden vervangen.

Een tijdje geleden vroeg ik naar ervaringen met sojagranulaat, zeg maar sojabrokken, maar dan heel fijn. Afgelopen weekend bij de Bioladen een zakje gescoord (1,79 voor 125 gram, relatief duur). Vanavond de eerste bolognese ermee gemaakt. Eerst tien minuutjes koken in bouillon, dan stevig aanbraden met pepertje en knoflook (en fijngesneden wortel en paprika). Vervolgens tomatensaus (over van de pizza van gisteren, bewust te veel gemaakt) en gekookte fussili erdoor. Het resultaat was erg geslaagd - zeker voor een eerste keer. Uiteraard bestrooid met Parmezaanse kaas.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2587 Gepost op: 27 maart 2012, 00:34:16 »
Pompoentarte tatin met gembersojayoghurt en sla.

Gisteren en eergisteren preitaart met tomatensalade en daarvoor een hoop bezorgeten, taco's en pasta.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2588 Gepost op: 27 maart 2012, 19:37:50 »
Mapo tofu (eindelijk tevreden over het recept!), gebakken shanghai paksoi, rijst, atjar.
Misschien dadelijk nog sinaasappel.
,,,,فلافل

Offline Sven

• 3.928
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2589 Gepost op: 28 maart 2012, 13:59:11 »
Gisteren: komkommer-tomaat-maïs raita met 'vegetarian roasted chicken' uit de Chinese supermarkt. Met basmatirijst.

De vegetarian roasted chicken (en ook beef) had ik vooral uit nieuwsgierigheid gekocht. Het ware kleine zoet-pikante sojareepjes. Het deed me niet aan kip denken (hoeft ook niet) maar krokant gebakken was het niet slecht.

Vandaag: aardappelpuree met geraspte wortel en peterselie, peultjes uit de vriezer, tomaat, ijsbergsla.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2590 Gepost op: 28 maart 2012, 19:35:51 »
De vegetarian roasted chicken (en ook beef) had ik vooral uit nieuwsgierigheid gekocht. Het ware kleine zoet-pikante sojareepjes. Het deed me niet aan kip denken (hoeft ook niet) maar krokant gebakken was het niet slecht.

Leuk! Was het uit de vriezer of gedroogd of nog anders?
Hier een lekkere salade met geroosterde bloemkool, citroen uit de oven, geconfijte wortels, advocadopuree en feta. Frietjes erbij. Mango toe.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2591 Gepost op: 28 maart 2012, 19:50:49 »
Gisteren salade van pasta, boontjes, gedroogde tomaat en mozzarella.
Vandaag pasta met spinazie en brie.

Twee keer haast dus.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2592 Gepost op: 29 maart 2012, 17:52:11 »
Rode curry met bulghur (ooit een keer omschreven hier als iemand als: "Ehhh, a different kind of rice"; ik heb toen helemaal niet gezegd dat ze best bulghur kon zeggen.

Ben zo fusion hier, volgende keer gooi ik er waarschijnlijk olijven door.
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2012, 17:59:13 door LL de Ling »

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2593 Gepost op: 29 maart 2012, 18:14:55 »
Prei, rijst, ei en pindasaus.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2594 Gepost op: 29 maart 2012, 18:54:02 »
Rode curry met bulghur (ooit een keer omschreven hier als iemand als: "Ehhh, a different kind of rice"; ik heb toen helemaal niet gezegd dat ze best bulghur kon zeggen.

Ben zo fusion hier, volgende keer gooi ik er waarschijnlijk olijven door.

Ik doe dat wel eens met zwarte en niet sterk smakende groene olijven, smaakt lekker.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2595 Gepost op: 29 maart 2012, 19:05:46 »
Ik doe dat wel eens met zwarte en niet sterk smakende groene olijven, smaakt lekker.

Door de curry ja? Of door de rijst?

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2596 Gepost op: 29 maart 2012, 19:17:35 »
Als ik aardappelen in de curry doe, dan door de curry. Maar olijven en rijst werken ook goed samen, dan schep ik de aardappelloze curry op de rijst en gooi ik daar gehakte olijven op. Niet altijd, soms wel. Bijvoorbeeld bij een curry van currypasta :duh:, kikkererwten, 2 'handen' van 2 verschillende bonen, eventueel spinazie erdoor en bosui erover en rijst erbij. Koriander hoort er ook bij, maar met spinazie vind ik dat weer minder, bij bloemkool weer wel.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2597 Gepost op: 29 maart 2012, 19:32:21 »
Ik vind het ook niet zo vreemd, want waarom zou een olijf niet gaan met: koriander, kurkuma, komijn, pepers, peper, knoflook, ui, tomatenpuree en linzen en rijst. Als je de gember niet te overheersend doet, kan dat toch best (iig volgens mijn smaakpapillen ;))

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2598 Gepost op: 29 maart 2012, 19:55:49 »
Ja, ik weet niet of het vreemd is. Ik heb het in ieder geval nog nooit gedaan. Heb nu ook alleen wel heel sterke zwarte olijven in huis, maar ik acht de kans groot dat ik het binnenkort eens probeer. ;)

Denk wel dat de Turken het heel erg raar vinden. (Maar die vinden me sowieso al raar eten).
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2012, 20:02:47 door LL de Ling »

Offline Sven

• 3.928
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2599 Gepost op: 29 maart 2012, 22:18:24 »

Leuk! Was het uit de vriezer of gedroogd of nog anders?

Het was luchtdicht verpakt en niet in het vries- of koelvak.

Vandaag: puree met geraspte wortel en puree van gisteren, daarbij gebakken champignons en ijsbergsla.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.