Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2460 Gepost op: 08 maart 2012, 22:53:36 »
Alweer wraps. Steeds is er een enekele wrap over, dus dan maak ik een nieuw pak open, is er weer over, etc.

Ze zijn ook in te vriezen.
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2461 Gepost op: 08 maart 2012, 23:12:11 »
Of een haptje van maken, dat had ik vandaag ook. Mijn zus, schoonbroer en papa kwamen eten. Ik had schoonbroer eens een keertje uitgenodigd, want hij leeft 40 dagen zonder vlees voor de vasten, en dat was dus vandaag. Allerlei overschotjeseten.
Eerst waren er dus wrappizzatjes, waarbij je een wrap belegd als pizza, met een restje tomatensaus, een restje zure room, ketchup en een restje blauwe kaas (deze week dus hetzelfde probleem als bambi gehad) en die dan in spietjes gesneden. En ook nog de brickloempiaatjes met bloemkool en oesterzwammen en mascarpone die ik vorige keer voor de schoonfamilie had gemaakt en die ik in de diepvries had gestopt, in de oven en in kleinere stukjes gesneden.
Dan een quiche, ik had nog kruimeldeeg in de ijskasthet was een paar daagjes over tijd, maar dat heb ik aan niemand verteld, met worteltjes, zongedroogde tomaten, halve paprika, en het mengsel dat erover moest met een half potje ricottakaas dat nog net te doen was en ik in een hoek van de ijskast vond onder de eitjes. Ook echt allemaal overschotjes, dus.
Dan speciaal gaan kopen gevulde pasta met saus met rode wijn en paprika.
En als dessert sabayon, met wat vanilleijs. En koffie en de geweldige armagnac die ik voor mijn verjaardag kreeg. Ze zijn net naar huis, maar ik kan nog niet slapen dus dan maar wat internetten. En mijn restje armagnac opdrinken op het gemak.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2462 Gepost op: 08 maart 2012, 23:13:57 »
Eerst boterhammen, en daarna nog heel lekkere groentesoep met pasta. En daar tussendoor stroopwafelettes.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2463 Gepost op: 09 maart 2012, 00:11:53 »
Pizza! Natuurlijk zelfgemaakt (nou ja, K. maakte het deeg). Erg lekker na twee dagen buitenshuis te hebben gegeten (een champignonrisotto en hotelontbijt in Tübingen, broodje falafel te Stuttgart HBf).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2464 Gepost op: 09 maart 2012, 19:31:10 »
Hé, eet er niemand vandaag?
Ik eet pannenkoeken (met een deel boekweit) met appel, rozijnen en stroop :yummie:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2465 Gepost op: 09 maart 2012, 20:01:25 »
Pasta, gegrilde paprika en echte mozzarella.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2466 Gepost op: 09 maart 2012, 20:25:37 »
Ik moet nog gaan koken, maar ik denk dat het bami zal worden.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2467 Gepost op: 09 maart 2012, 21:01:47 »
Wij aten ratatouille. (Erg toepasselijk in ons huishouden.)
Groetjes, Antje

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2468 Gepost op: 09 maart 2012, 21:06:28 »
Gisteren en vandaag roti.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2469 Gepost op: 09 maart 2012, 21:07:10 »
In mediterraan gekruide yoghurt gestoofde bloemkool; gekookte aardappelen begoten met wat ingedikte groentebouillon; fetaburger (variant op Joyce's kaasburger).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2470 Gepost op: 10 maart 2012, 07:20:12 »
Donderdag at ik in het winkelcentrum dichtbij, daar zitten veel rare tentjes, maar dit was echt een leuke plek waar je verse groentegerechten kon laten opscheppen en ze hadden een geweldige saladebar met goedgevulde salades.

Die nacht kreeg ik bezoek. Het had nogal wat voeten in de aarde (de taxi kon het niet vinden, het regende, het was laat) en eenmaal aangekomen sliep ik bijna niet meer.

Gistermiddag geluncht in de enige plek op METU waar je alcohol kunt kopen: [/url=http://uptowncafebar.com/]Uptown[/url]. Zonder alcohol te drinken overigens. De kaas-sandwich was groot, maar wel erg lekker.

's Avonds heb ik, na een middagslaapje, gekookt. Linzensoep met wat restjes groenten: wortel en snijbiet, gekruid met onder andere pul biber en komijn. Vriendin vond het de lekkerste linzensoep die ze ooit gehad heeft.

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2471 Gepost op: 10 maart 2012, 09:47:28 »
Ik denk aan tagliatelle, tesamen gekookt met aardappelblokjes en boerekool. In boter verse salie en knoflook bakken en het uitgelekte kooksel erbij met fontina en parmezaanse kaas tussendoor.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2472 Gepost op: 10 maart 2012, 10:30:50 »
Ik denk aan tagliatelle, tesamen gekookt met aardappelblokjes en boerekool. In boter verse salie en knoflook bakken en het uitgelekte kooksel erbij met fontina en parmezaanse kaas tussendoor.

Hé dat klinkt lekker, misschien leuk om de verhoudingen op te schrijven zodat als het geslaagd is het recept op de voorpagina kan?
,,,,فلافل

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2473 Gepost op: 10 maart 2012, 10:51:52 »
Wil dat doen. Het komt wel uit een kookboek (vegetarische pasta's), daarnaar verwijzen dan? Denk dat ik Giorgio Locatelli, die nogal eens vegetarisch kookt, ook al iets dergelijks heb zien bereiden. Vind het wel geinig om alles tesamen te koken, is zo intens basic en wars van ingewikkelde keukendecadentie en zo Italiaans daardoor ook. Enfin, ik verschiet nu mijn kruid voor een eventueel artikel.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2012, 11:00:10 door karl »

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2474 Gepost op: 10 maart 2012, 16:25:55 »
Goh Selly berichtte vandaag terwijl ze toch het land uit is.

Ik had het laatst over de met zuurkool gevulde pannenkoeken. Mijn vrouw deed voor de vulling het volgende: Tofu in blokjes gebakken met ui en knoflook, mengen met de even uitgewassen biozuurkoolen een saus van goedkope Koreaanse sake plus wat tamari en honing erover. Dan opwarmen, op de warme pannekoeken en dan oprollen. Was wel erg lekker.

Vandaag: pompoensoep (rest pompoen), tomatenrijst, rodekoolsla gemarineerd in saus van rode wijn, beetje azijn, zout, beetje lavendel, fijngestampte knoflookteen, olijfolie na het marineren erover. 

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2475 Gepost op: 10 maart 2012, 17:23:23 »
Wil dat doen. Het komt wel uit een kookboek (vegetarische pasta's), daarnaar verwijzen dan? Denk dat ik Giorgio Locatelli, die nogal eens vegetarisch kookt, ook al iets dergelijks heb zien bereiden. Vind het wel geinig om alles tesamen te koken, is zo intens basic en wars van ingewikkelde keukendecadentie en zo Italiaans daardoor ook. Enfin, ik verschiet nu mijn kruid voor een eventueel artikel.

Ik dm je even!
,,,,فلافل

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2476 Gepost op: 10 maart 2012, 19:03:11 »
Groentesoep met brood.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2477 Gepost op: 10 maart 2012, 19:32:36 »
Bami met roerbakgroente, satésaus en een beetje santen en tofu. Restje ijsbergsla en komkommer erbij. En voor mij twee gebakken eitjes.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2478 Gepost op: 10 maart 2012, 19:33:44 »
Wat eet ik? De krant. Lees mee NRC van vandaag Opinie en Debat p.4: een verhandeling over pesrsoonsgegevensopslag en wat ermee gebeurt. Dit bijvoorbeeld: 'Een vliegtuigmaatschappij is er achter gekomen dat vegetarische reizigers minder vaak hun vlucht annuleren of te laat komen opdagen. Sommige maatschappijen laten de mate van overboeking daarom mede af van het aantal bestelde veggie maaltijden." Welaan: korting vragen!

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2479 Gepost op: 10 maart 2012, 19:34:51 »
 ;D