Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline meisbaer

• 5.643
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24460 Gepost op: 09 december 2024, 23:14:00 »
Gisteren gekookte aardappelen met speuitjes voor mij en bloemkool voor hem. Erbij een Auf wiederschnitzel en een sausje.

Vandaag als lunch gebakken spruitjes met sojasaus, ingelegde gember, radijs en sesamzaadjes.

Als avondeten volkoren macaroni met vruchtjes, tomaat, brie, bloemkool en paprika. ;)

Mijn vriend had extra gekookt zodat hij dit morgen bij zijn moeder kan opeten. Ik heb mijn laatste portie dahl uit de vriezer gehaald. Gisteren had ik ook nog een groentencurry gemaakt van het restje tomaatensaus van zaterdag, met bloemkool, courgette en doperwtjes. Waarschijnlijk maak ik er morgen nog wat kruidige, gebakken aadappels bij.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.727
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #24461 Gepost op: 10 december 2024, 20:09:06 »
Ik ben vandaag snipverkouden geworden en Kristof is nog herstellende. Daarom was vanmiddag een kom groentesoep zeer welkom. Vanavond aten we spaghetti aglio, olio e pepperoncino met erbij gestoofde bloemkool, broccoli, bleekselderij, bospeen en kidneybonen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.211
« Reactie #24462 Gepost op: 10 december 2024, 20:19:20 »
Een grote pan pittige chili gemaakt, vanavond gebruikt als vulling voor burritos, en een paar porties voor in de vriezer. Ook lekker als basis voor mexicaanse bonensoep.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.727
    • Mijn Homepage
« Reactie #24463 Gepost op: 11 december 2024, 20:08:48 »
Troosteten voor twee verkouden mensen: tagliatelle in pompoensaus. En vanmiddag een snel, verwarmend tomatig soepje met kidneybonen, broccoli, bleekselderij, courgette en paprika.

Offline Sam

• 7.211
« Reactie #24464 Gepost op: 12 december 2024, 17:56:43 »
Nasi met een gebakken eitje

Offline Eelco

• Admin
  • 20.727
    • Mijn Homepage
« Reactie #24465 Gepost op: 12 december 2024, 20:03:07 »
Aziatische noedels met broccoli, bospeen, rode paprika en groene puntpaprika, in een sojadressing en bestrooid met gevijzelde katjangs en sesamzaad. Erbij een atjar van komkommer en radijs, gebakken uitjes, pindasaus, en voor Kristof een spiegeleitje en voor mij gefrituurde plakjes tempeh.

Vanmiddag een verwarmend misosoepje gevuld met aubergine, champignons, puntpaprika en bosui.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.727
    • Mijn Homepage
« Reactie #24466 Gepost op: 13 december 2024, 20:22:39 »
Beetgare bloemkool in een kaassaus, gekookte aardappeltjes en een bonen-courgette-havermout-burger.

Vanmiddag een misosoep gevuld met aubergine, champignon, bosui en bruine bonen

Offline Sven

• 3.947
« Reactie #24467 Gepost op: 13 december 2024, 20:23:57 »
Afgehaald: canneloni met spinazie en ricotta.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.211
« Reactie #24468 Gepost op: 13 december 2024, 20:42:54 »
Platbrood met vega shoarma en salade, plus knoflooksaus met wat extra knoflook 😄

Offline meisbaer

• 5.643
« Reactie #24469 Gepost op: 13 december 2024, 23:47:46 »
Kerstfeest op externe locatie (Kunsthal in Roterdam). Leuke locatie, maar het eten was niet super. Streetfoodachtig, met maar twee vega(n) opties. 'Crispy' chicken nuggets met iets van zoetzure saus of 'loaded' sausage met een dotje saus en iets van atjar of zo. Beide erg droog.
Bij het bao standje heb ik dan maar om alleen de rauwkost gevraagd. Jammer dat ze niet gewoon vega noedels in plaats van met garnalen hadden, dan was het al veel beter geweest.

Gelukkig waren er al eerder wel vega bitterballen langs geweest, en kwamen er ook nog gebakken aardappels en later friet langs (die weer e hard was).

Als toetj keuze uit koekachtige gebakjes. Die waren wel lekker. Het kan zijn dat ik nog wat andere hapjes had gemist (want we mochten ook naar de Diva tentoonstelling).

Offline Eelco

• Admin
  • 20.727
    • Mijn Homepage
« Reactie #24470 Gepost op: 14 december 2024, 20:05:56 »
Pizza! Zuurdesemdeeg dun bestreken met tomatensaus, belegd met (in verschillende zones) aubergine, champignon en bloemkool, en een half bolletje mozzarella.

Offline Sven

• 3.947
« Reactie #24471 Gepost op: 14 december 2024, 20:53:28 »
Spinaziestamppot, bloemkool, vegaschnitzel.

Offline Sam

• 7.211
« Reactie #24472 Gepost op: 14 december 2024, 21:48:18 »
Weer platbrood, vanavond met gegrillde halloumi en flink wat salade.

Offline meisbaer

• 5.643
« Reactie #24473 Gepost op: 15 december 2024, 15:42:57 »
Gisteren nasi boreng met prei, spitskool, taugé, wortel en ui. Erdoor rrn omelet en erbij pindasaus.

De weegschaaldeed het niet meer, dus op de gok rijst afgemeten en natuurlijk te veel gemaakt. Maar van hst restant gekookte rijst vandaag dan maar weer als lunch nasi goreng gemaakt met de overgebleven taugé.

Mijn vriend vandaag een nieuwe weegschaal gekocht, bleek dat opeens de oude het weer doet. Maar waarschijnlijk al wel aan zijn einde binnenkort, want het ligt denken wij aan de aan/uit knop.

Offline Sam

• 7.211
« Reactie #24474 Gepost op: 15 december 2024, 15:47:27 »
Een goede weegschaal is zo belangrijk! Ik heb de neiging veel te veel te maken zonder weegschaal.

Vanavond Indiase pompoen-wortelsoep maken. Het formaat van de pompoen viel een beetje tegen, maar het is toch voldoende voor een portie voor vanavond en een portie in de vriezer.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.727
    • Mijn Homepage
« Reactie #24475 Gepost op: 15 december 2024, 16:24:52 »
Mijn vriend vandaag een nieuwe weegschaal gekocht, bleek dat opeens de oude het weer doet. Maar waarschijnlijk al wel aan zijn einde binnenkort, want het ligt denken wij aan de aan/uit knop.
Na enkel slechte ervaringen zijn wij ondertussen weer teruggegaan van een digitale weegschaal naar een analoge weegschaal (dat retro-ding van Dille en Kamille). Ik weeg bij het koken ook altijd alles af, om niet te veel te koken. Bijkomend voordeel is dat ik ondertussen ook vrij goed hoeveelheden voor grotere groepen (bijvoorbeeld vijftig personen  :D) kan inschatten (of eerder berekenen).

Offline Sven

• 3.947
« Reactie #24476 Gepost op: 15 december 2024, 20:03:53 »
Spontane, zelfgemaakte aloo gobi met rijst.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.727
    • Mijn Homepage
« Reactie #24477 Gepost op: 15 december 2024, 20:13:16 »
Bij dit trieste weer hadden we zin in een stevige, verwarmende aardappel-groente-bonensoep. Ik heb een fikse pan gemaakt, waar we vanavond al flink van hebben gegeten, met erbij een stuk meergranenstokbrood, smeerkaas en rucolapesto.

De rest van de soep staat in de garage te wachten om morgen en overmorgen als lunch en misschien nog een keer als avondeten opgewarmd te worden.

Offline meisbaer

• 5.643
« Reactie #24478 Gepost op: 15 december 2024, 20:57:37 »
Zonder weegschaal maak ik ook veel te veel! Ik verkijk me nogal eens op groenten en dan past het opeens niet meer in de pan.

Vandaag risotto met pompoen, prei, ui en doperwten. Op smaak gemaakt met rozemarijn, salie, tijm, veel peper en geraspte pecorino.

Offline Sam

• 7.211
« Reactie #24479 Gepost op: 16 december 2024, 18:31:21 »
De pompoensoep bleek alsnog 4 porties te leveren, dus nog eentje voor vanavond en twee in de vriezer. Erbij stokbrood met een curry-eiersalade, een beetje vreemd maar gaat best goed samen met de soep.