Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2420 Gepost op: 02 maart 2012, 20:14:30 »
Eiermie, roerbakprut met satésaus en santen en knapperige tofu.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2421 Gepost op: 02 maart 2012, 20:34:48 »
Lasagna met courgette.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2422 Gepost op: 03 maart 2012, 19:09:12 »
Erg off-season, maar ik had er zin in: stamppot andijvie lekker met tomaat, bieslook, zure room, kaas en zonnebloempitten.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2423 Gepost op: 04 maart 2012, 01:01:22 »
Vanochtend op de markt rozemarijn en salie gescoord, die hopelijk komende tijd flink zullen groeien. Als voorproefje had ik gebakken aardappelen met fijngesneden rozemarijn en een pompoenstoofpotje met salie. Lekker!
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2424 Gepost op: 04 maart 2012, 08:59:33 »
Zelfgemaakte pizza's en toe tiramisu.

Hebben mensen ervaring met de pizzabakker van ferrari?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2425 Gepost op: 04 maart 2012, 13:14:00 »

Volgens mij gaat die erg snel...

Vanavond ga ik uit eten, maar nog geen idee waar naartoe.
Gisteren at ik op batibouw een frietje, dat best meeviel en heel vullend was, maar dat mocht ook wel voor 3.5 euro voor een klein pakje. En 's avonds een loempia uit de vriezer die over was van toen ik voor de schoonfamilie kookte, en wat aardappeltjes ernaast in de oven. 2 keer patatten, maar kom, ik had er zin in. En ook nog wat courgette.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2426 Gepost op: 04 maart 2012, 17:19:22 »
Dat klinkt geweldig Selly!

Volgens Google Translate is pazi (zonder puntje op de i) boerenkool, maar dat is het niet. Het is een soort snijbiet. Ik heb er een curry met kikkererwten van gemaakt. Met wat brood erbij.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2427 Gepost op: 04 maart 2012, 17:22:49 »
@ heer Karl: ja Italié: mooi land en lekker eten (mmm) maar Japan, je ziet er zoveel andere dingen en de smaken zijn ook anders ...En eigenlijk was mijn vraag onredelijk, een oproep appels met peren en koeien te vergelijken.

Vandaag bami-achtige van sojameelnoedels (die wordt veelal voor soep gebruikt omdat de noedels mooi stevig blijven) champignons gebakken met knoflook en afgeblust met witte wijnsaus, burgers (een satéburger en één Griekse, beide van AH)). Dan nog een groenten bedenken, gebakken bloemkool, denk ik.

Wat had de Selly mooi eten: wow.

Eindelijk klaar met mijn essay over smaakstof- en smaaknaamwoorden. Indon.: sudah makan garam (al zout gegeten) betekent levenservaring hebben. Was nieuw voor mij en ook vele andere dingen die ik niet wist. Bijvoor4beeld het gebruik van zoet in overdrachtelijke zin dat in het Japans en Frans parallel loopt doch antiparallel met veel andere talen.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2428 Gepost op: 04 maart 2012, 17:25:47 »
Volgens Google Translate is pazi (zonder puntje op de i) boerenkool, maar dat is het niet. Het is een soort snijbiet. Ik heb er een curry met kikkererwten van gemaakt. Met wat brood erbij.

Ha, alles goed daar in Ankara? Ja, die snijbiet. In Duitsland heet dat Mangold. Denk dat dat hetzelfde is. Fraaie combinatie maakte u ervan
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2429 Gepost op: 04 maart 2012, 17:41:17 »

Ha, alles goed daar in Ankara? Ja, die snijbiet. In Duitsland heet dat Mangold. Denk dat dat hetzelfde is. Fraaie combinatie maakte u ervan

Ja, als ik het opzoek, ziet het er vergelijkbaar uit. Het gaat goed hier, bedankt :)

Deze week erg veel gewerkt omdat het heel veel sneeuwde en er dus gewoon niets anders te doen is. Maar, daarvoor zit ik hier ook, dus dat is goed. Culinair probeer ik nu wat verschillende andere groente (anders blijf ik bij de paprika) en heb ik dus die snijbiet gekocht. Fijn om mee af te kunnen wisselen!

Ik eet wel vaak alleen, dat vind ik wel saai. Aankomende donderdag komt een vriendin me opzoeken. Ik kijk er naaruit, ze neemt ook wat dingen mee die hier lastig te krijgen zijn.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2430 Gepost op: 04 maart 2012, 18:44:02 »

Ik heb geen ferrari, maar een inventum. Ik vind het een geweldig apparaat en wil niet meer zonder. De eerste paar keren is het wel belangrijk de steen goed in te bakken en vooral ook vlak voordat je de deeglap erop legt, genoeg bloem erop te strooien. En natuurlijk vooraf goed voorverwarmen, dan bakt het niet aan.

Ik heb hier in de kast een blik soep gespot en vrees dat het dat gaat worden vanavond. Anders weer afhaal.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2431 Gepost op: 04 maart 2012, 19:24:33 »
Pasta met goed gevulde tomatensaus en een schep zure room.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2432 Gepost op: 04 maart 2012, 20:43:11 »
Nasi (met Trafasi Nasi uit een potje) en 'gegrilde stukjes' (gegrilde stukjes wát, denk ik dan) die ik verdronken had in ketjapsaus. Was lekker, ondanks dat er prima pindasaus bij had gekund.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2433 Gepost op: 05 maart 2012, 00:15:19 »
Wegens savooiekool in huis savooiekool. Gestoomd en vermengd met een kaassaus met nootmuskaat en tijm. Verrassend goed groentegerecht - kool met bite en smaak, en tegelijkertijd iets romigs, kruidigs. Erbij gekookte aardappeltjes, met verwarmde yoghurt-mosterddressing. En twee speltburgertjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2434 Gepost op: 05 maart 2012, 00:50:00 »
Vandaag at ik andijviestampot en gisteren een opgewarmd restje chinees. Ik had een plens water in het bakje rijst gedaan voordat ik het in de magnetron zette, en dat werd echt de beste rijst die ik ooit gemaakt had (ik ben ook gewoon niet zo goed met rijst), luchtig en lekker.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2435 Gepost op: 05 maart 2012, 18:01:29 »
Rijst met een omeletje, spruiten en sateh-saus. Prima.

Offline Joske

• 2.829
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2436 Gepost op: 05 maart 2012, 18:39:28 »
Lang geleden dat ik hier nog iets postte...
Courgettenkoekjes met tomaten/wortel/courgettensaus en penne.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2437 Gepost op: 05 maart 2012, 19:10:33 »
Alweer stamppot andijvie.

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2438 Gepost op: 05 maart 2012, 20:26:15 »
Pasta met pompoenragout en sla.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2439 Gepost op: 05 maart 2012, 20:28:23 »
Vandaag dan wel de sateburger, en erbij bruine rijst en gebakken witte kool met sojasaus en kerrie. Toe passievrucht. 
,,,,فلافل