Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23860 Gepost op: 05 mei 2024, 19:13:34 »
Gisteren aten we bij mijn broer een goedgevulde oerhollandse pilav, geserveerd met rijst en extra cashewnoten. Vanavond heb ik bij en voor mijn vader spaghetti aglio, olio e peperoncino gekookt, met erbij broccoli, bospeen, courgette en limabonen in een lichte tomatensaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23861 Gepost op: 05 mei 2024, 23:41:01 »
Penne met courgette, gele paprika en kastanjechampignons.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23862 Gepost op: 06 mei 2024, 12:53:30 »
Er was nog wat spaghetti aglio, olio e peperoncino van gisteren over, en die heb ik samen met wat tomaat, courgette en kikkererwten (restje, moest op) verwerkt in een smakelijke brunchpannenkoek. Vanavond eet ik weer thuis.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23863 Gepost op: 06 mei 2024, 19:20:12 »
Na de treinreis had ik behoefte aan troosteten dat lekker snel klaar is: een risotto van arboriorijst en berglinzen, gevuld met bloemkool, prei en bosui (smaakmakers: knoflook, pepertje, salie, miso). Terwijl de risotto stond te pruttelen, heb ik mijn spulletjes uitgepakt en opgeruimd, waarbij ik telkens tussendoor weer even met een lepel door de risotto ben gegaan.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23864 Gepost op: 06 mei 2024, 20:53:02 »
Mijn vriend had vrijdag knöpfle gemaakt met o.a. veg slager spekjes, prei en bleekselderij. En een flinke klont roomboter  ;D
Zaterdag had ik risotto gemaakt, met waterkers, courgette, prei, bleekselderij en doperwtjes. Met geraspte pecorino.
Zondag gekookte aardappels met rode kool, appelmoes en vivera kaasschnitzel.
Vandaag: macaroni, met paprika, wortel, ui, tomatenpuree en Plus veg spekjes
Morgen: bio diepvriespizza met gegrilde groenten.

Online jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23865 Gepost op: 07 mei 2024, 14:02:59 »
Vrijdag had ik geen zin meer om te koken, het was een pittige week geweest. De man at de rest bonenschotel die er nog stond en ik brood met kaas en vegan paté. Zaterdag gingen we uit eten bij Huszár in Delft, vooraf had ik gepofte knolselderijcarpaccio en daarna een maaltijdsalade die erg lekker was, venkel met sinaasappel en falafelballetjes :P
Zondag aten we witte asperges, gisteren heel gemakzuchtig een k&k vegan lasagna met daarbij veel rauwkost. Vandaag iets met aubergine en paprika, daar ligt de groentenla vol mee.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23866 Gepost op: 07 mei 2024, 19:07:34 »
Gekookte aardappeltjes, opgeschud met lavas en een scheut lijnzaadolie. In miso gestoofde bloemkool en venkel. Bruine bonen in eigen smaakvol, ingedikt vocht met een scheutje sojasaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Online jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23867 Gepost op: 08 mei 2024, 09:38:25 »
Lavas, das een goeie, moet ik ook weer eens een pot van in de tuin.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23868 Gepost op: 08 mei 2024, 11:27:53 »
Gisteren vegan moussaka, die erg goed gelukt was :-).

Vanavond vegan grillworstjes (AH, nieuw in het assortiment, ze zien er lekker uit dus ben benieuwd) met broccoli en krieltjes.

Offline karl

  • *****
  • 6.354
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23869 Gepost op: 08 mei 2024, 18:45:10 »
Een op het vuur bereide groentepan met courgette, ui, rode paprika, oesterzwammen en mozzarella tegen het einde bijgevoegd. Krielaardappelen met groene saus uit warenhuis in microgolf. (We waarderen de laatste tijd, zeker als het vlug en makkelijk moet zijn, de voorbereide aardappelbereidingen die enkel dienen opgewarmd.)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23870 Gepost op: 08 mei 2024, 20:29:08 »
Rösti, gekruid met rozemarijn en bosui, en een soort ratatouille van aubergine, courgette, puntpaprika, prei en bruine bonen in tomatensaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23871 Gepost op: 08 mei 2024, 21:45:02 »
Kruidige stoof van spitskool, wortel en sojabrokjes. Met rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23872 Gepost op: 08 mei 2024, 22:34:30 »
Rijst met o.a ananas, paprika, ketjap en sambal. Erbij "chicken tenders' ik dacht van Vivera.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23873 Gepost op: 09 mei 2024, 19:07:16 »
Lasagne gevuld met spinazie (kort geroerbakt met salie, prei, bosui, champignon en pepertje) en plantaardige bechamelsaus, bestrooid met sesamzaad. Ik had de havermout gepureerd en net toen ik het door een kaasdoek wilde persen, bedacht ik dat dat voor de bechamelsaus niet nodig is. De saus ziet er weliswaar wat 'volkoren' uit, maar smaakt gewoon prima.

Gebruncht heb ik met zelfgebakken brood, dit keer bestrooid met maanzaad. Voor het weekendgevoel en voor de eiwitten heb ik wat tempehplakjes gebakken en gemarineerd, en wat msabbaha in elkaar gedraaid.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23874 Gepost op: 10 mei 2024, 18:57:00 »
Een ovenschotel van bloemkool, broccoli, bleekselderij en prei in een rozemarijnige tomatensaus, bedekt met een laagje mosterd-aardappelpuree, bestrooid met paneermeel.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23875 Gepost op: 10 mei 2024, 22:01:11 »
Gisteren bucatini (dikkere, holle spaghetti) met kruidenroomkaas, ui, knoflook en champignons. Met voor mij stukken witte asperges erdoor en voor mijn vriend broccoli.

Vandaag in Den Haag Oost- Afrikaans gegeten. Djebena heet nu Finjal, maar is nog eigenlijk hetzelfde. Aar dan met een andere eigenaar.
We hadden injera met pompoen, okra, linzen, aubergine, spinazie, gemengde groenten (kool, wortel) en salade. En meer injera, want lekker.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23876 Gepost op: 10 mei 2024, 23:13:26 »
Vanmiddag warm gegeten met wat ik in huis had. Aardappels en bruine bonen moesten op. Dus werd het stamppot met diepvriesbloemkool en bruine bonen in eigen vocht.

Vanavond brood met kaas.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23877 Gepost op: 11 mei 2024, 08:39:27 »
Donderdag aten we de groene asperges met aspergerisotto naar het recept van Eelco van vorige week. Een kleine aanpassing: er was wat prei die op moest dus gebruikte ik geen bosuitjes. Het beviel heel goed, alles schoon op  :D
Gisteren gegratineerde aardappeltjes met de rest pittige auberginestoof die er nog stond.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23878 Gepost op: 11 mei 2024, 19:05:45 »
Lasagne gevuld met spinazie (kort geroerbakt met salie, prei, bosui, champignon en pepertje) en plantaardige bechamelsaus, bestrooid met sesamzaad. Ik had de havermout gepureerd en net toen ik het door een kaasdoek wilde persen, bedacht ik dat dat voor de bechamelsaus niet nodig is. De saus ziet er weliswaar wat 'volkoren' uit, maar smaakt gewoon prima.
En vanavond gewoon weer, wegens lekker en zin in. Dit keer zonder sesamzaad er op, maar wel met een theelepel miso door de bechamelsaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23879 Gepost op: 11 mei 2024, 22:58:37 »
Andijviestamppot met Auf wienerschnitzel