Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2380 Gepost op: 28 februari 2012, 19:45:32 »
Gebakken broccoli, mock abalone, ui, zwartebonensaus en bruine rijst.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2381 Gepost op: 28 februari 2012, 21:22:14 »
Een restje rode kool dat op moest. Erbij een champignon-uirisotto. Prima combi.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2382 Gepost op: 28 februari 2012, 21:33:25 »

Maak jij je zwartebonensaus zelf, en zo ja, hoe, en anders: welk merk gebruik je? Is mijn vriend zijn favoriete saus bij de chinees, en ik heb het geprobeerd, maar die van mij was alle 2 de keren echt slecht...

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2383 Gepost op: 28 februari 2012, 21:40:32 »
Vandaag roti met groenten, gisteren kikkererwten-spinaziecurry met rijst.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2384 Gepost op: 28 februari 2012, 22:08:44 »

Maak jij je zwartebonensaus zelf, en zo ja, hoe, en anders: welk merk gebruik je? Is mijn vriend zijn favoriete saus bij de chinees, en ik heb het geprobeerd, maar die van mij was alle 2 de keren echt slecht...

Nee ik mix Lee Kum Kee Black Bean Garlic Sauce (http://eu.lkk.com/en-gb/Products/ConsumerProduct/Convenience%20Sauce/blackbeangarlicsauce) met Lao Ganma chilisaus (http://tokowijzer.nl/2009/02/25/lao-ganma/). Soms nog shaoxing rijstwijn erdoor maar vandaag niet.
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2012, 22:11:33 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2385 Gepost op: 28 februari 2012, 22:24:23 »
Ik gooi chilipeper, knoflook, geraspte gember, zwarte bonen, rijstwijn (net als Selly de Shaoxing) en lichte sojasaus in, hoe noem je 't, zo'n hakmolen. Wat doe jij er dan in, Greet?

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2386 Gepost op: 28 februari 2012, 22:38:41 »

Nee ik mix Lee Kum Kee Black Bean Garlic Sauce (http://eu.lkk.com/en-gb/Products/ConsumerProduct/Convenience%20Sauce/blackbeangarlicsauce) met Lao Ganma chilisaus (http://tokowijzer.nl/2009/02/25/lao-ganma/). Soms nog shaoxing rijstwijn erdoor maar vandaag niet.

Hmmm, en zou het ook alleen met de eerste gaan? Ik denk dat ik die ooit eens ben tegengekomen, maar de 2de niet...

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2387 Gepost op: 28 februari 2012, 22:41:34 »
Ik gooi chilipeper, knoflook, geraspte gember, zwarte bonen, rijstwijn (net als Selly de Shaoxing) en lichte sojasaus in, hoe noem je 't, zo'n hakmolen. Wat doe jij er dan in, Greet?

Ik deed chili, sojasaus en zwarte bonen in een pan... Meer niet, maar het waren helemaal niet zo'n lekkere zwarte bonen, misschien lag het daaraan, het smaakte een beetje naar hondenvoer. Of toch naar hoe hondenvoer ruikt. En ik probeerde het ook maar 2 keer, met dezelfde bonen...

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2388 Gepost op: 28 februari 2012, 22:44:24 »
Erbij een champignon-uirisotto.
gisteren kikkererwten-spinaziecurry met rijst.
Willen jullie daar wat meer over vertellen?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2389 Gepost op: 28 februari 2012, 22:51:46 »

Ik deed chili, sojasaus en zwarte bonen in een pan... Meer niet, maar het waren helemaal niet zo'n lekkere zwarte bonen, misschien lag het daaraan, het smaakte een beetje naar hondenvoer. Of toch naar hoe hondenvoer ruikt. En ik probeerde het ook maar 2 keer, met dezelfde bonen...

Err... Dat klinkt niet heel aantrekkelijk, nee.
Mijn hoeveelheden zijn: 2 pepers, 2 tenen knoflook en een leuk stukje gember, van de bonen en de vloeibare dingen 1 el. Dan malen, maar niet helemaal fijn. Bij de groenten (en tofu) in de wok doe ik na enkele minuten ook nog iets van 200 ml slappe bouillon.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2390 Gepost op: 28 februari 2012, 23:04:01 »
En welke bonen zijn dat dan? De gedroogde? En week je die dan daarvoor nog? Of nog een andere soort?

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2391 Gepost op: 28 februari 2012, 23:11:10 »
'Gezouten gefermenteerde zwarte sojabonen', van de toko. Ze zitten in een vrij grote zak (die ik heb zijn in de VS verpakt) die je in de koelkast bewaard en ze gaan echt heel lang mee. Dus niet de zwarte bonen uit de Mexicaanse keuken.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2392 Gepost op: 28 februari 2012, 23:15:53 »
gisteren kikkererwten-spinaziecurry met rijst.
Die van mij komt uit vegan with a vengeance.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2393 Gepost op: 28 februari 2012, 23:29:40 »
'Gezouten gefermenteerde zwarte sojabonen', van de toko. Ze zitten in een vrij grote zak (die ik heb zijn in de VS verpakt) die je in de koelkast bewaard en ze gaan echt heel lang mee. Dus niet de zwarte bonen uit de Mexicaanse keuken.
Ha, die had ik ook. En bij jou werden ze dus niet hondenetenachtig.
Misschien moet ik ook maar eens een nieuw experiment daarmee aanvangen, want goede zwartebonensaus is echt wel njammie.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2394 Gepost op: 28 februari 2012, 23:32:22 »
Klein uitje fruiten, knoflookje erbij persen, dan een handvol fijngesneden champignons en een pepertje. Paar minuutjes aanbraden. Risotto toevoegen, gevolgd door een scheutje witte balsamico. Beetje bij beetje kokend water met zout toevoegen (de champignons geven al genoeg smaak aan de risotto, dus bouillon is echt niet nodig) en zo af en toe roeren. Als de risotto gaar is, een redelijk royale hoeveelheid boter erdoor roeren. En - net van Jamie geleerd - om de risotto nog smeuïger te maken, ook nog een laatste scheutje water. Bestrooien met versgemalen peper (en eventueel ook wat peterselie).

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2395 Gepost op: 28 februari 2012, 23:42:56 »
Bedankt, Eelco, dat klinkt wel alsof het het proberen waard is. Moet ik mij toch eens aan risotto wagen.
Wat raad je aan om erbij te eten?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2396 Gepost op: 28 februari 2012, 23:48:48 »
Bedankt, Eelco, dat klinkt wel alsof het het proberen waard is. Moet ik mij toch eens aan risotto wagen.
Wat raad je aan om erbij te eten?
De rode kool erbij was 'een beetje vreemd maar wel lekker' (restverwerking). Mediterrane bloemkool is vast ook een goede combinatie, zo in de winter. Of gestoofde worteltjes.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2397 Gepost op: 29 februari 2012, 00:08:44 »
Je kan alles eten bij risotto :) Risotto is gewoon super lekker, zelfs de gewone met enkel wat ui...

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2398 Gepost op: 29 februari 2012, 00:09:15 »
Ha, die had ik ook. En bij jou werden ze dus niet hondenetenachtig.
Misschien moet ik ook maar eens een nieuw experiment daarmee aanvangen, want goede zwartebonensaus is echt wel njammie.

Dat, of ik blijk per ongeluk toch van hondenvoer te houden.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2399 Gepost op: 29 februari 2012, 00:10:34 »
Je kan alles eten bij risotto :) Risotto is gewoon super lekker, zelfs de gewone met enkel wat ui...

Of heel luxe: met paddenstoelen en groene asperges :kwijl: