Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23780 Gepost op: 01 april 2024, 00:01:21 »
Pasta met spinazie, tomaat, ui en camembert, een salade van ijsbergsla met rafijs, komkommer en mosterdsaus.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23781 Gepost op: 01 april 2024, 20:02:31 »
Tagliatelle in salieboter. Kristof wilde een milde versie, dus mijn portie heb ik samen met wat fijngesneden chilipeper kort in de wok teruggedaan. Erbij een salade van bloemkool, bleekselderij, rode paprika, komkommer en bruine bonen, rijkelijk bestrooid met sesamzaad.

Vanochtend stond ik al om negen uur in het buurthuis een uitgebreide paasbrunch voor vijftig mensen voor te bereiden.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23782 Gepost op: 01 april 2024, 20:11:12 »
Een lang weekend bij vrienden in Duitsland. Ik heb niet echt gekookt omdat ik constant een bord voor mijn neus kreeg op het moment dat ik eraan dacht om iets klaar te maken: o.a. pastasalade met feta en rucola, käsespätzle, friet, gegrilde kaas met tomaten-kommersalade tussen brood, rijst met paprika, champignons en ei... Ik klaag niet.

Vanavond thuis paprika met bloemkool, ui, paprikapoeder, komijn, knoflook. Daarbij brood.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23783 Gepost op: 01 april 2024, 21:22:34 »
Couscous met munt, koriander, dille, sumak en granaatappelpitjes. En een groententajine met wortel, paprika, ui, knoflook, cougette, gedroogde abrikozen en kikkererwten. En veel kruiden en verse koriander.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23784 Gepost op: 02 april 2024, 20:03:17 »
Oesterzwammen met prei, Poolse koolsalade, aardappels in de schil.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23785 Gepost op: 02 april 2024, 21:06:07 »
Rijst met diepvriesgroenten en nootjes.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23786 Gepost op: 02 april 2024, 22:05:57 »
Een bulgursalade als lunch op het werk. 's Avonds heb ik weer voor vijftig mensen gekookt: rijst, sajoer sperzieboontjes en pindasaus, met vooraf tomatensoep. Nu 's avonds thuis nog wat toastjes met smeerkaas, bieslook en kerstomaat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23787 Gepost op: 03 april 2024, 20:21:26 »
Een milde curry van bloemkool, bospeen, paprika, courgette en kikkererwten in een kruidige kokossaus, erbij basmatirijst en een pappadum.

Vanmiddag als lunch een Libanees platbrood dat ik, belegd met wilde spinazie, gepofte knoflook, pepertje en kaas, kort onder de grill heb gezet.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23788 Gepost op: 04 april 2024, 20:14:59 »
Spaghetti aglio e olio, voor mij ook e peperoncino. Erbij een salade van bleekselderij, groene en rode paprika, radijs en kapucijners, met een yoghurt-bieslookdressing en bestrooid met zonnebloempitten.

Tussen de middag heb ik geluncht met een fikse kom champignonsoep, van een restje champignonragout dat over was gebleven van de paasbrunch, gepimpt met extra verse champignons, fijngesneden prei, gepofte knoflook en een mespuntje miso.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23789 Gepost op: 04 april 2024, 22:25:04 »
Pasta met paprika-tomatensaus, vegaballetjes, broccoli.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23790 Gepost op: 05 april 2024, 20:16:04 »
Spaghetti cacio e pepe, erbij gestoofde bloemkool, bleekselderij, bospeen en kapucijners met 'Zaubergewürz'.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23791 Gepost op: 05 april 2024, 22:51:20 »
Mattar paneer, chana masala, garlic naan, rijst. Bij Namaste in Brussel-centrum.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23792 Gepost op: 06 april 2024, 20:09:59 »
Pizza! De mijne belegd met artisjok, wilde spinazie, bosui, knoflook en pepertjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23793 Gepost op: 06 april 2024, 21:01:26 »
Vandaag gegeten wat voor gisteren bedoeld was. Ik kreeg pas bevestiging om op restaurant te gaan toen mijn groenten al gesneden waren. Maar die houden zich wel een dag in de koelkast.

Vanavond dus curry van spitskool, wortel, sojabrokjes, kokosmelk en flink wat specerijen. Met rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23794 Gepost op: 07 april 2024, 13:41:49 »
Afgelopen dagen op lokatie geweest met een grote groep (internationale) collega's in Baarlo op kasteel de Berckt.

Je kon zelf opscheppen en er was elke dag soep, keuze uit twee soorten basis, een groentengerecht, salades en iets vegetarisch/veganistisch (of vlees en/of vis). Er was één veganist mee, en die kreeg af en toe iets vervangends als er bv room in zat.

Ontbijt was simpel, maar prima (croissants, American pancakes, roerei, muesli/yoghurt, boterhammen, verschillende sporten kaasjes en standaard beleg).

Donderdagavond: tomatensoep, bloemkool en broccoli in roomsaus, bonenstoofpot, aardappelgratin, gemengde salade.
Toetje was appeltaart met slagroom.

Vrijdag lunch: nacho's met kaas en erbij crème fraîche en pittige saus, gekruide rijst, tomaten-ui salade. Ik had geen zin in boterhammen en dit smaakte prima.

Vrijdagavond: bloemkoolsoep, friet en rijst, halve kleine quiche, sperzieboontjes met andere groenten, salade. Toetje was tiramisu.

We kregen 's avonds ook nog frituurhapjes, ruime keuze aan vegasnackjes.

Zaterdag als lunch: aspergesoep met ei, broodje vegakroket, boterham met ei en sla, salade. Er was ook nog aardappelsalade, maar de aardappels waren net niet gaar.

Offline karl

  • *****
  • 6.354
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23795 Gepost op: 07 april 2024, 18:17:50 »
Zeker niet om te verhongeren, meisbaer.
Wij aten vanavond (na een lange tussenperiode) volkorentortilla met guacamole, seitangehakt, pintobonen in chilisaus, tomaatjes, sla. Lekker!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23796 Gepost op: 07 april 2024, 21:15:51 »
Gebakken aardappeltjes en beetgaar gestoofde bloemkool in een volwassen papje.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23797 Gepost op: 07 april 2024, 22:08:37 »
Volkoren wraps met kerrieaardappels en paprika, sperziebonen, prei, ui en knoflook. Met erdoor tempé in die ketjap werd gestoofd.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.577
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23798 Gepost op: 08 april 2024, 20:13:07 »
Tagliatelle in salieboter, met erbij een fikse salade, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23799 Gepost op: 08 april 2024, 23:26:34 »
Broccoli, gnocchi, tomatensaus uit de supermarkt.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.