Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2360 Gepost op: 27 februari 2012, 17:25:49 »
radicchio-risotto,

:hungry: Wil jij daar toevallig het recept van opschrijven?
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2361 Gepost op: 27 februari 2012, 17:34:21 »
Tonight van gister met een heel klein beetje rijst. De rest verdween per ongeluk in de wasbak bij het afgieten, dus de kippen hadden feest  ;)  Erbij had ik roerei.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2362 Gepost op: 27 februari 2012, 18:03:23 »
Een soort chili, met een restje rijst. Ook niet zo veel, maar heb verder alles opgegeten.

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2363 Gepost op: 27 februari 2012, 18:08:10 »
Rodekoolsoep met uiteraard rodekool, Chinese kool (alleen het witte, moeders moest er vanaf: geef maar hier, eten gooi je niet weg), appeltjes en kaneel. Heul lekker. En totaal geen combinatie met mijn Italiaanse hoofdgerecht, namelijk spaghetti met gebakken groentjes, champignons, homemade tomatensaus en verse kruidenkaas. Maar eigenlijk geef ik niet zoveel om combinaties. Het was allebei suuuuperlekker. :D

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2364 Gepost op: 27 februari 2012, 18:08:15 »
Pasta met homemade pestoachtig dinkie. Met salade met linzen, al weet ik nog niet goed hoe die er uit gaat zien. Aanraders zijn welkom, de linzen staan op.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2365 Gepost op: 27 februari 2012, 18:58:40 »
radicchio-risotto,

Op zich wel, maar ik denk dat ik dan de Italiaanse puristenpolitie én de Hollandse culisnobmaffia over me heen krijg...
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2366 Gepost op: 27 februari 2012, 19:34:18 »
radicchio-risotto,

Op zich wel, maar ik denk dat ik dan de Italiaanse puristenpolitie én de Hollandse culisnobmaffia over me heen krijg...

Hm hufters zijn dat.
,,,,فلافل

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2367 Gepost op: 27 februari 2012, 19:40:45 »
Couscoussalade met geroosterde groenten.

Vandaag weer en een gekookt eitje erbij. Sinaasappel toe.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2368 Gepost op: 27 februari 2012, 19:54:18 »
radicchio-risotto,

Hm hufters zijn dat.
Och, sinds ik een Italiaan ontmoette die zijn groenten het liefst doordgekookt en zijn koffie het liefst filter heeft neem ik die eerste groep niet meer zo serieus. En die tweede groep, daar heb ik zelf een pasje van.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2369 Gepost op: 27 februari 2012, 20:23:06 »
radicchio-risotto,

Hm hufters zijn dat.
Och, sinds ik een Italiaan ontmoette die zijn groenten het liefst doordgekookt en zijn koffie het liefst filter heeft neem ik die eerste groep niet meer zo serieus. En die tweede groep, daar heb ik zelf een pasje van.

Maar wat gaat er eigenlijk in dat niet door de beugel kan? Ik zie jou toch geen pot Boursin door de risotto roeren. Om maar wat te noemen.

Trouwens: ik at (omdat wat ik at weinig bleek te zijn) vandaag ook nog een fruitsalade met grapefruit en sinaasappel waar ik ook nog gedroogde vijg, in hele kleine stukje gesneden, in deed. Die combi bleek wonderwel erg lekker.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2370 Gepost op: 27 februari 2012, 20:52:32 »
Ik roer niet en heb nog nooit opgezocht wat je 'hoort' te doen met radicchio voordat het in de risotto gaat.
En, nee, geen boursin, maar wel een restje ricotta. Dat (dat restje ricotta) is natuurlijk op zich al genoeg om het geheime culisnobmaffiapasje te leren...

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2371 Gepost op: 27 februari 2012, 21:16:15 »
Ik roer niet en heb nog nooit opgezocht wat je 'hoort' te doen met radicchio voordat het in de risotto gaat.
En, nee, geen boursin, maar wel een restje ricotta. Dat (dat restje ricotta) is natuurlijk op zich al genoeg om het geheime culisnobmaffiapasje te leren...

Ik heb bij Italianen gegeten die de raddichio bakten, stoofden en roosterden, dus het lijkt alsof het allemaal mag, maar of het ook hoort, geen idee. Ik vind het heerlijk klinken hoor  :yes:
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2372 Gepost op: 27 februari 2012, 21:17:15 »
En dan had ik ook nog een mini-tarte-tatinnetje toe, om te proberen of dat werkt met harde caramel. Niet helemaal. Heel rot, dat experiment moet dus over...

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2373 Gepost op: 28 februari 2012, 11:12:45 »
En dan had ik ook nog een mini-tarte-tatinnetje toe, om te proberen of dat werkt met harde caramel. Niet helemaal. Heel rot, dat experiment moet dus over...
Als je de perfecte tarte-tatin hebt gebakken, houd je ons dan op de hoogte?
Trouwens, was jij niet een van de oprichters van de locale afdeling van culisnobmaffia, samen met Selly?? Dan ben je toch gewoon erelid voor de rest van je leven, behalve als je overloopt naar de smaakpolitie, misschien. Hoewel ik jullie ervan verdenk onder 1 hoedje te spelen.

Vandaag is het gebakken aubergine met feta kaas, en van die griekse pasta. En misschien als ik zin heb nog wat gestoofde gigantes, of iets met paprika maar niet echt kookstemming (wegens deze middag warm eten, en ik doe dat liever 's avonds), dus dat valt af te wachten.

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2374 Gepost op: 28 februari 2012, 11:18:21 »
Ja, ik ben lid, maar desondanks, soms schieten ze voor ik het pasje heb kunnen laten zien...

(Het experiment bestond uit caramel in de vormjes gieten en hard laten worden en daarna pas appel en deeg erop. In de hoop de appel niet tot snot te koken in de hete caramel terwijl het deeg nog niet gaar is. Maar de caramelplak was vrij dik, en die was dus niet helemaal gesmolten. Desondanks was het erg lekker.)

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2375 Gepost op: 28 februari 2012, 11:26:35 »
Hmmm, tarte tatin staat op mijn lijstje 'desserts die ik echt wil kunnen maken'. Recentelijk zijn mouilleuxkes, créme brulée en sabayon geschrapt, maar tarte tatin staat er wel nog op.

Offline Gabs

• 796
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2376 Gepost op: 28 februari 2012, 13:20:38 »
Witte koolsla met nog iets erin... ik denk wortel en bleekselderij en een yoghurtdressing; erbij in ieder geval krieltjes.

Offline trashydiva

• **
  • 78
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2377 Gepost op: 28 februari 2012, 17:06:24 »
Rijst met iets van paprika, tomaat, courgette etc. Lekker simpel, had het druk...

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2378 Gepost op: 28 februari 2012, 17:18:57 »
Als je de perfecte tarte-tatin hebt gebakken, houd je ons dan op de hoogte?
Mijn man kan dat! De truc is, koop de juiste schaal die op het vuur én in de oven kan. Het kan ook met peren, en drink er Sauterne bij om het af te maken.

Verder ruikt het hier naar uiensoep.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2379 Gepost op: 28 februari 2012, 18:30:24 »
Een mini-ovenschoteltje: gebakken groenten van gister met Mexicaanse kruiden, afgedekt met verse plakjes gele courgette. Daarbij restje rodekoolsoep van gister, en een sinaasappel.