Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Ed Raket

• **
  • 48
  • Geslacht: Man
    • Hondenschool Doggz
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2340 Gepost op: 25 februari 2012, 18:05:52 »
Gebakken witlof ge-carameliseerd met een beetje suiker en basalmico(Brussels gebak) uit de dunne vegetariër met gebakken aardappeltjes  :D
Als varkens gestapeld moesten worden, waren ze wel vierkant...

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2341 Gepost op: 25 februari 2012, 18:31:37 »
G. 'kookt' en heeft ook bedacht wat we eten: röstirondjes, diepvriesspinazie en groenteburger.
Ehhh en ik moest eten meer gaan zien als brandstof voor mijn lijf  :zakoverhoofd:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2342 Gepost op: 25 februari 2012, 19:02:39 »
Vreselijk de onbenullen van verkopers die zeggen dat iets niet bestaat  

Oei, zo frustrerend: verkopers die 'dat verkopen wij niet' verwarren met 'dat bestaat niet': Had ik een (gelukkig: hele) tijd geleden ook, een verkoper die op zo'n belerend mevrouwtje-toontje begint uit te leggen dat wat ik hebben wil niet bestaat en waarom niet (en ik maar zeggen 'ja, maar al mijn vrienden hebben zo'n ding in hun tas')...

En vandaag aten we soep. Met kikkererwten, zah'atar, paprika, champignons, andijvie en wat fetakaas. Lekker hoor :yummie:
This is between me and the vegetable!

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2343 Gepost op: 25 februari 2012, 19:04:46 »
G. 'kookt' en heeft ook bedacht wat we eten: röstirondjes, diepvriesspinazie en groenteburger.
Ehhh en ik moest eten meer gaan zien als brandstof voor mijn lijf  :zakoverhoofd:
Klinkt bekend, vorige keer dat F. kookte kwam er ook een pot appelmoes bij kijken... ::)
Eten gisteren was trouwens goed gelukt. En daarstraks belde schoonma nog eventjes om te zeggen dat ik het allemaal goed had gedaan, zo alles zelfgemaakt, en dat het lekker was, zeker omdat ze daar weigerachtig tegenover vegetarisch eten staan met z'n allen. Dat vond ik heel lief. :)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2344 Gepost op: 25 februari 2012, 19:27:18 »
Fijn Greet!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2345 Gepost op: 25 februari 2012, 22:22:53 »
Gisteren op de huishoudbeurs een halve portie patat en thuis nog wat sla. Vandaag kwam ik uit het ziekenhuis en bleek dat ik vergeten was eten uit de vriezer te halen (dan moet het zo lang in de magnetron dat het vies droog wordt) dus bestelde ik bij taco mundo.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline trashydiva

• **
  • 78
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2346 Gepost op: 26 februari 2012, 11:53:02 »
Klinkt goed  8)

Ik wil vanavond moussaka maken, maar heb er geen recept voor en volgens mij ook de helft van de ingrediënten niet  ??? Dus wsl. wordt het gevulde aubergine.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2347 Gepost op: 26 februari 2012, 15:55:25 »
Tot ver in de jaren 50 was J nog het symbool voor Jodium. Pas daarna kwam de internationaal voorgeschreven I in zwang in de leerboeken. In Eindhoven spraken vele chemie-hoogleraren echter tot laat jaren 60 nog van J. Neerland achterland (vrij naar Heine). Jodiumhoudend voedsel is nodig voor de aanmaak schildklierhormoon. Zeewier eten net als mevrouw Zeewier is niet slecht. Alles goed met U daar in het oosten mevrouw M. Zeewier?
Het viel me op dat onze milieuwinkel Ecoland opeens allerlei soorten vers zeewier in de schappen heeft staan. AH ook al. Nieuwe trend, afgekeken van de vroegere vijand Japan?
Nog zoiets: Elke ochtend bij het theezetten denk ik aan ir. K.J. Metman, kaliumjodide Metman. Hij heette Karel, zo hoorde ik later.
Van hem leerde ik op college analytische chemie dat het efficiënter is om vele malen met een klein beetje extractievloeistof te extraheren dan een keer met veel. Dat is eenvoudig uit te rekenen. Dus als men thee zet via een filter: niet één grote slok water maar met kleine beetjes na elkaar. Wat een mens niet allemaal leert.
Gisteren kookte mijn vrouw: puree van bieten en kruiden, idem van flespompoen en nog een van wortel. Geserveerd op het bord als torentje.  Daarbij een gepaneerde en gebakken rijstrol gevuld met gehakt van tofu en een vel lasagne met een tomatensaus waarin knoflook, tamari en gember. Lekker eten, mmm. En ze weet niks van extraheren en het uitrekenen ervan. Daarenboven: zeewier lust ze niet echt.
Goede zondag nog. We hebben twee uur door de velden gelopen, spechten gezien, een haas, een eekhoorn en vinken, mezen, duiven, en zelfs een buizerd. De sloten staan vol wier, slootwier.

« Laatst bewerkt op: 26 februari 2012, 16:01:12 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2348 Gepost op: 26 februari 2012, 16:18:14 »
Zeewier eten net als mevrouw Zeewier is niet slecht. Alles goed met U daar in het oosten mevrouw M. Zeewier?

Alles goed hier, meneer Niewied!
Overigens eet ik zelden zeewier. Het is heel gezond, maar ik vind het niet bijster lekker. De hizikirolletjes die de biowinkel vroeger verkocht, konden me wel bekoren en zodoende ben ik ook aan de naam Hizikigrrrl gekomen (gaf heer Christiaan mij trouwens). De zeewiersalade vd AH vind ik erg lekker, helaas zit er nogal veel suiker in.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2349 Gepost op: 26 februari 2012, 16:29:50 »
Eten gisteren was trouwens goed gelukt.

Het klonk ook superlekker!
Hier at ik twee dagen bij mijn schoonouders. Vrijdag vooraf een grapefruit en daarna een bietentaart met geitenkaas en citroenrasp. Erg lekker. Erbij salade. Toe een heel klein stukje kwarktaart en een fijne bonbon van Puccini.
Gister pasta met zuurkool, blauwe kaas, walnoot en peer, wat obscuurder klinkt dan het smaakte want het was lekker. Erbij salade en toe een tuttifruttipudding.
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2350 Gepost op: 26 februari 2012, 17:08:20 »
Gister pasta met zuurkool, blauwe kaas, walnoot en peer, wat obscuurder klinkt dan het smaakte want het was lekker. Erbij salade en toe een tuttifruttipudding.

Dit klinkt interessant en dat was het blijkbaar ook. Zelf verzonnen daar?

Hier vandaag gele rijst, gebakken tempe (nu aan het drogen in nieuwe combimagnetron) pindasaus en spruiten.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2351 Gepost op: 26 februari 2012, 17:18:13 »
Pasta met borlottibonen, selder en wortel in tomatensaus.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2352 Gepost op: 26 februari 2012, 17:36:45 »
Pasta met pesto en boontjes.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2353 Gepost op: 26 februari 2012, 18:12:59 »
Couscoussalade met geroosterde groenten.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2354 Gepost op: 26 februari 2012, 20:42:01 »
Pizza met spinazie, tomaat, ui en een beetje puntpaprika.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2355 Gepost op: 26 februari 2012, 21:14:12 »
Bruine rijst met prefab pittige tofu en quorn tonight van de voorpagina. Ik had er ook nog wortel en bleekselderij door  :yummie:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2356 Gepost op: 27 februari 2012, 15:59:30 »
Couscous met een kikkererwcitroenolijventajine.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2357 Gepost op: 27 februari 2012, 16:16:32 »

Dit klinkt interessant en dat was het blijkbaar ook. Zelf verzonnen daar?

Nee er wordt daar gekookt vanaf recept, deze kwam uit Trouw.

Vandaag savooiekoolrolletjes en erbij rosti. We gaan weer een nieuwe methode uitproberen, ben benieuwd.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2358 Gepost op: 27 februari 2012, 17:01:10 »
Tortilla, met bonen, rode saus, room etc
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2012, 17:06:03 door bambi »
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752