Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23260 Gepost op: 03 oktober 2023, 20:01:37 »
Kristof keek naar buiten en besloot dat hij zin had in tagliatelle in pompoensaus. En dat werd het dus, de eerste van het jaar. Tussen de middag at ik op het werk een bulgursalade met groente en kikkererwten en besloot na een paar happen dat ik die ook even in de magnetron kon opwarmen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23261 Gepost op: 04 oktober 2023, 17:18:39 »
 Rest van de ribollita van gisteren, waarvan we natuurlijk te veel hadden, vermeerderd met krielaardappelen, sperzieboontjes en champignons.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23262 Gepost op: 04 oktober 2023, 20:03:37 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij een herfstig stoofje van spruitjes, bloemkool, koolrabi en bruine bonen, lekker gekruid met gevijzeld mosterdzaad en nootmuskaat. Plus een yoghurtdip voor de groenten.

Vanmiddag geluncht met een pitabroodje gevuld met spitskool, bruine bonen en een kloddertje yoghurt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23263 Gepost op: 04 oktober 2023, 20:41:35 »
Uiensoep, met een stokbroodje gegrillde vijfkazensaus.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23264 Gepost op: 05 oktober 2023, 20:24:42 »
Een ovenschotel van aardappelschijfjes en bloemkool in mosterdsaus, bedekt met een dun laagje mozzarella en bestrooid met nigella.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23265 Gepost op: 06 oktober 2023, 18:46:40 »
dal van spliterwten, Pellartoffel(n), rodekoolsla, bietensla, sperzieboontjes
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23266 Gepost op: 06 oktober 2023, 20:12:40 »
Een lekker kruidige curry van broccoli, bospeen, bloemkool, koolrabi en kikkererwten in kokossaus. Erbij basmatirijst en een pappadum.

En vanochtend heb ik flink ontbeten met een hartige pannenkoek, gevuld met prei, groene puntpaprika, groene puntpaprika en salie.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23267 Gepost op: 07 oktober 2023, 08:15:48 »
Nacho’s met een grote bak pittige chili
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23268 Gepost op: 07 oktober 2023, 14:33:49 »
Van de week had mijn vriend voornameljjk gekookt (en ja, daar zat rijst met perzikjes bij  ;D ).

Gisteren had ik wel weer eens zin om gekookte aardappels, sperziebonen en een Auf wieder schnitzel. Met een jus van gestoofde rode uien, laurier en miso.
We hadden te weinig aardappels gegeten de afgelopen tijd en ik had weer een paar die al aan het rotten waren. Erg jammer, maar ik gok dat het ook aan het vochtige, warmere weer had gelegen.

Anyway, ik heb de aardappels die nog goed waren dan maar allemaal gekookt. Daar hield ik nog genoeg van over om twee keer lunch te maken, samen met de extra sperziebonen die ik ook al had gekookt.

Vanmiddag als lunch met de restjes gado gado gemaakt. Met een half eitje die ik gisteren bij de sperziebonen had meegekookt.
Voor de lunch morgen heb ik ermee een salade gemaakt met de andere helft van het eitje, ingemaakte rode ui, dragon, kappertjes en daslook.

Laten we maar zeggen dat ik lekker aan het 'preppen' ben geweest  ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23269 Gepost op: 07 oktober 2023, 20:50:38 »
Pizza! De mijne belegd met aubergine, Turkse puntpaprika, olijven, knoflook en ingelegde pepertjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23270 Gepost op: 08 oktober 2023, 16:52:54 »
Mousseline van aardappel, peer, ui/ gekookte winterpeen/ saus van soja, gember-sinaasappelgelei en uitjes/ (kk) kaasschnitzel
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23271 Gepost op: 08 oktober 2023, 16:53:52 »
Van de week had mijn vriend voornameljjk gekookt (en ja, daar zat rijst met perzikjes bij  ;D ).

Gisteren had ik wel weer eens zin om gekookte aardappels, sperziebonen en een Auf wieder schnitzel. Met een jus van gestoofde rode uien, laurier en miso.
We hadden te weinig aardappels gegeten de afgelopen tijd en ik had weer een paar die al aan het rotten waren. Erg jammer, maar ik gok dat het ook aan het vochtige, warmere weer had gelegen.

Anyway, ik heb de aardappels die nog goed waren dan maar allemaal gekookt. Daar hield ik nog genoeg van over om twee keer lunch te maken, samen met de extra sperziebonen die ik ook al had gekookt.

Vanmiddag als lunch met de restjes gado gado gemaakt. Met een half eitje die ik gisteren bij de sperziebonen had meegekookt.
Voor de lunch morgen heb ik ermee een salade gemaakt met de andere helft van het eitje, ingemaakte rode ui, dragon, kappertjes en daslook.

Laten we maar zeggen dat ik lekker aan het 'preppen' ben geweest  ;


ja, mooi hoor
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23272 Gepost op: 08 oktober 2023, 16:55:13 »
Een lekker kruidige curry van broccoli, bospeen, bloemkool, koolrabi en kikkererwten in kokossaus. Erbij basmatirijst en een pappadum.

En vanochtend heb ik flink ontbeten met een hartige pannenkoek, gevuld met prei, groene puntpaprika, groene puntpaprika en salie.
ontbijt naar mijn hart
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23273 Gepost op: 08 oktober 2023, 20:09:25 »
De tagliatelle met pompoensaus is bij Kristof in de smaak gevallen, hij vroeg er vanavond specifiek naar. Misschien speelde ook mee dat ik gisteren drie kleine hokkaido's heb gekocht, omdat ze bij Albert Heijn met 50% bonuskorting werden aangeboden.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23274 Gepost op: 09 oktober 2023, 11:34:50 »
Mijn vrouw nodigde twee eters uit. Ze zijn nu in Duitsland, op terugweg en mits geen kleerscheuren onderweg,  zullen ze dus vanavond komen, tot 9.30 uur hebben we gezegd, anders is het zo weer 23.00 uur. Ze krijgen rode-linzendal met chapati en een schijfje gemarineerde rode biet, gado gado met glasnoedel en een opsmeuiïng met spies met tahoe/wortel/prei/komkommer en voorts wat mijn vrouw nog meer heeft gemaakt. Een taartje van de AH toe.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23275 Gepost op: 09 oktober 2023, 21:14:22 »
Dat klinkt als een uitgebreid welkomstmaal, Herr Niewied.

Wij aten aloo ghobi met kikkererwtenburgertjes, rijst en een pappadum.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2023, 01:09:08 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23276 Gepost op: 10 oktober 2023, 00:03:24 »
Ik at gisteren ramen met een vriendin in Amsterdam, ik had die met miso en black garlic, tofu en allerlei groenten. Het is een keten, lekker makkelijk om de hoek van de Melkweg.

Mijn vriend is een paar dagen zijn moeder gezelschap aan het houden terwijl zijn vader na een val uit voorzorg een paar dagen in het ziekenhuis ligt. Ze zijn al eind tachtig, namelijk.

Vandaag zij hij waarschijnlijk weer terug komen, dus ik had vanochtend alvast voor ons tweeën pasta met pesto, courgette, aubegine, bleekselderij, ui en knoflook met pecorino gemaakt. Alleen blijft hij nog wat langer, dus eet ik morgen alleen de andere helft op.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23277 Gepost op: 10 oktober 2023, 18:14:05 »
Een curry met courgette, broccoli, aardappelblokjes, boerenkool, ui, kikkererwten in kokosmelk met Indiase kruiden als gember, kerrie. Naanbrood erbij.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23278 Gepost op: 10 oktober 2023, 21:59:34 »
Ik werd gebeld met de vraag of ik in kon vallen voor Robin Food, koken voor vijftig personen. Het menu was niet vegetarisch (eens in de zoveel tijd mag ik een vega-maaltijd plannen, wat voor de doelgroep al heel spannend is), dus ik heb niet meegegeten. Het koken was wel erg leuk (ik hoef me niet met het vl33s bezig te houden, dat heb ik duidelijk afgesproken).

Vanmiddag had ik snel een Arabisch platbrood belegd met bosui, courgette, puntpaprika en geraspte kaas onder de gril gezet. Vanavond thuis een pitabroodje gevuld met limabonen, spitskool en yoghurt. Later op de avond neem ik vast nog wel wat te knabbelen, na de zeer lichte maaltijd.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23279 Gepost op: 11 oktober 2023, 09:54:46 »
iets' met spruitjes en aardappelpuree.