Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23200 Gepost op: 10 september 2023, 15:31:32 »
Hier vanavond aardappelsalade, met ei, rode paprika, rode ui, veldertjes, augurk, zilverui en natuurlijk een paar flinke tenen knoflook.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23201 Gepost op: 10 september 2023, 18:51:40 »
Pizza! De mijne belegd met aubergine, olijven, prei en knoflook, die van Kristof met ananas en paprika. En mozarella.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23202 Gepost op: 12 september 2023, 10:12:31 »
Gisteren een geslaagde lauwwarme 3-bonensalade (snijbonen, borlottibonen en kidneybonen) met lekkere dressing met dille, erbij gebakken nepkipstukjes.

Vandaag een pasta met courgette, oesterzwammen en vast nog wel iets erbij dat in de koelkast zwerft.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23203 Gepost op: 12 september 2023, 14:37:53 »
farfalle met courgette, rode paprika, artisjokharten, tomatensaus, ui, zwarte olijven, verse basilicum en peterselie

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23204 Gepost op: 12 september 2023, 17:30:24 »
Pizza, met twee sorten mozzarella en een scherpe cheddar, ook met champignons en tomaatjes. Vooraf salade caprese.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23205 Gepost op: 12 september 2023, 21:39:54 »
Ik heb vandaag voor de stichting Robin Food in Nieuwegein een vegetarische maaltijd voor 45 personen mogen verzorgen, samen met een klein team. De mensen die komen eten hebben het financieel moeilijk en/of hebben behoefte aan gezelschap, en het budget is 'zo weinig mogelijk'. Ik heb voor een slordige 50 euro kunnen koken: soep op misobasis met soepgroente en vermicelli, gevolgd door spaghetti in tomatensaus met geblancheerde broccoli, wortel en courgette, en witte bonen, met als toetje vanillevla. Ik kreeg enthousiaste reacties en niemand heeft geklaagd dat ze het vl33s misten  :D
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23206 Gepost op: 13 september 2023, 21:47:30 »
Gisteren, wegens niet veel tijd: biet met taugé in een kruidige pindasaus met rijst.

Vandaag: ovenschotel van aardappelpuree met bruine bonen, champignons, wortel. Erg lekker maar qua vorm nog niet goed genoeg voor een recept.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23207 Gepost op: 13 september 2023, 22:43:07 »
Vanmiddag was de uitvaart van een oud-lid van mijn studentenkoor, een van het kliekje oud-leden dat met elkaar nog steeds één à twee keer per jaar een weekendje in een huisje organiseert. Ondanks de trieste aanleiding was het elkaar weerzien (ook mensen die ik al jaren niet meer had gezien) fijn. Ook was het fijn om tijdens de uitvaartdienst een aantal mooie stukken te zingen. Achteraf hebben we in een uitspanning samen gegeten. Ik had een wrap gevuld met smakelijk gemarineerde groenten en bonen, en op tafel stond er patat en salade om te delen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23208 Gepost op: 14 september 2023, 13:19:58 »
Er zijn weer eikenboleten langs Nuenens dreven. Eentje afgesneden voor de risotto (rijst, kaas, knoflook, boleet, olijfolie, witte wijn). Gemegde salade, gebakken frikadelletjes die Ekoplaza verkoopt gemaakt met lupinemeel  Ik vind ze te week.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23209 Gepost op: 14 september 2023, 13:20:44 »
Ik heb vandaag voor de stichting Robin Food in Nieuwegein een vegetarische maaltijd voor 45 personen mogen verzorgen, samen met een klein team. De mensen die komen eten hebben het financieel moeilijk en/of hebben behoefte aan gezelschap, en het budget is 'zo weinig mogelijk'. Ik heb voor een slordige 50 euro kunnen koken: soep op misobasis met soepgroente en vermicelli, gevolgd door spaghetti in tomatensaus met geblancheerde broccoli, wortel en courgette, en witte bonen, met als toetje vanillevla. Ik kreeg enthousiaste reacties en niemand heeft geklaagd dat ze het vl33s misten  :D
super, complimenten
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23210 Gepost op: 14 september 2023, 18:10:08 »
Vanmorgen zeer uitgebreid ontbijtbuffet op het werk (in het kader van de rebranding)
Vanmiddag ook in het bedrijfsrestaurant: Oosterse shiitake met tofu en daarbij noedels (banale) spaghetti
Dadelijk koelkastrestjes
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23211 Gepost op: 15 september 2023, 19:39:28 »
Kristof is onverwacht naar Duitsland vertrokken, om in te vallen in een opera. ik had nog verse koriander in huis en daarmee heb ik, samen met vers citroengras, sjalotje, knoflook, pepertje, gember en kurkuma, een kruidenpasta gemaakt. Het werd dus een Thai curry, gevuld met groenterestje (bospeen, koolrabi, courgette en bloemkool) en kikkererwten. Erbij basmatirijst.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23212 Gepost op: 16 september 2023, 19:53:59 »
Een spinazielasagne met vegan bechamelsaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23213 Gepost op: 16 september 2023, 21:08:50 »
Mijn vriend had doordeweeks voor eten gezorgd, o.a. rijst met diepvriesgroenten en nootjes, aardappelpartjes met stoofpotje en "kip" burger, diepvriesgroentenpizza.

Vandaag zelf weer eens gekookt: gevulde pasta (driekazen) met een tomatensaus (rozemarijn, tijm, marjolein, basilicum, rode pesto) met courgette, paprika, rode ui, bleekselderij en prei. Ik had er een teen knoflook in gedaan die zo groot was dat het normaal denk ik een teentje of drie zou zijn.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23214 Gepost op: 16 september 2023, 22:23:44 »
Vanavond Congolees buffet op het jubileumfeest van de stichting waarvan een vriend van me directeur is. Veel vlees, maar ik had toch nog: rijst, bakbanaan, (een soort) spinazie, beignets (kleine oliebollen) toe.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23215 Gepost op: 17 september 2023, 19:58:18 »
Rozemarijnrösti, gebakken bloemkool en prei (met knoflook, pepertje, salie) en bruine bonen in eigen vocht.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.595
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23216 Gepost op: 17 september 2023, 21:30:39 »
Gebakken tempé, eitjes in tomatensaus, spitskool met taugé, rijst.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23217 Gepost op: 18 september 2023, 18:57:49 »
Ratatouille met cous-cous. 
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.576
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23218 Gepost op: 18 september 2023, 19:24:49 »
Een snel stoofje van basmatirijst, bruine bonen, kerstomaat, bloemkool en spinazie, lekker gekruid met knoflook, pepertje, komijnzaad en laurierblad.

Vanmiddag geluncht met een pitabroodje gevuld met kikkererwten, yoghurt, sla en kerstomaat. En vanochtend ontbeten met zelfgebakken zuurdesembrood, dat op de eerste dag altijd het lekkerste smaakt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23219 Gepost op: 19 september 2023, 16:26:36 »
een stoofpot van krielaardappelen, venkel, wortelen, courgette, peulbonen en ui met tomatenblokjes en mediterrane kruiden.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2023, 19:03:22 door karl »