Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23060 Gepost op: 19 juli 2023, 13:01:27 »
Gisteren bietensalde, tomatenrijst (een saus tomaat, ui, knoflook, gemalen koriander en komijn, bouillonpoeder, nog wat specerijen, laten indikken, de rest kokosrijst van gistsern erbij), gefrituurde tofu met soja-honingsaus, veggie kroepoek en rempejek.

Er is nog een biet over en mijn vrouw oppert borsjt.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23061 Gepost op: 19 juli 2023, 19:53:52 »
Gestoomde broccoli, gebakken tofuplakken, aardappels in de schil. Daarbij mosterd.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.575
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23062 Gepost op: 19 juli 2023, 21:53:58 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino, met erbij een salade van rucola, koolrabi, rode paprika, bleekselderij en kidneybonen met een lekkere zoet-zure dressing (van kersenjam, mosterd, rode balsamico, pompoenolie, citroensap, stroop).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23063 Gepost op: 19 juli 2023, 22:45:00 »
Maandag pasta met tomatensaus en zelfgedraaide balletjes (mijn vriend had vrij grote gemaakt, want kleine was teveel moeie  ;) )

Dinsdag gebakken 'krieltjes', rode kool uit zak, appelpuree en groentenschnitzel. Mjjn vriend had al zo lang geen rode kool opgewarmd dat ie even moest checken of het zo in de pan kon  ;D

Vandaag dunne mie met gebakken rooktofu, spitskool, prei, courgette, knoflook, gember, lenteui, paprika en taugé. Met beete zwartebonensaus, chilibonensaus, donkere en lichte sojasaus, sesamzaadjes en seasmolie. Lekkere bruine smurrie dus.

Morgen heb ik een extra avonddienst en werk op kantoor, dus ik heb alvast tomatenrodeuisalsa gemaakt. Morgen nog groentensaus met zwarte bonen en o.a. paprika en mais maken. Erbij volkoren wraps, kwark, guacemole en ijsbergsla. Misschien nog extra geraspte pecorino als ik het niet vergeet.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23064 Gepost op: 20 juli 2023, 15:40:40 »
tomatenrodeuisalsa

Mooi woord (deze hoeft niet in Taalstruikel  :))

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23065 Gepost op: 20 juli 2023, 15:42:42 »
Gisteren zalig AGV'tje: gekookte aardappelen, bloemkool en een hamburger van (uiteraard) Beyond Meat. Erbij jus uit een zakje (maggi pikant). Heerlijk.

Vandaag een kant-en-klare lasagne, ik heb me weer helemaal laten influencen op Instagram, want ik ben helemaal niet zo'n fan van kant-en-klaar-maaltijden. Maarja, als één van je favo Instagrammers ermee komt dan ligt 'ie toch ineens in je winkelmandje.
Ben benieuwd.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23066 Gepost op: 20 juli 2023, 16:03:14 »
Uit Willems biotuin palmkool, courgette (met bloem) en boerenkool gekregen.
Vandaag in elk geval gecrispte palmkool en gefrituurde courgettebloem.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23067 Gepost op: 20 juli 2023, 19:26:02 »
Vooraf paprikaatjes met roomkaas in olie. Daarna salade van komkommer, tomaat en witte bonen - gestoomde broccoli - rijst - alles afgewerkt met wat tahini.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Sam

  • ******
  • 7.150
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23068 Gepost op: 20 juli 2023, 20:02:42 »
Tomaten-wortelsoep met kikkererwten, erbij stokbroodje knoflookboter. Met excuses aan de orthodontist waar ik morgen een afspraak mee heb  :-[
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.575
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23069 Gepost op: 20 juli 2023, 21:12:06 »
Gebakken gnocchi met erbij een salade van ijsbergsla, beetgaar gestoomde bloemkool, radijs, komkommer en kidneybonen met een yoghurtdressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Sam

  • ******
  • 7.150
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23070 Gepost op: 21 juli 2023, 21:37:26 »
Chili met tortillachips, guacamole en zure room.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23071 Gepost op: 21 juli 2023, 22:12:30 »

Vandaag een kant-en-klare lasagne, ik heb me weer helemaal laten influencen op Instagram, want ik ben helemaal niet zo'n fan van kant-en-klaar-maaltijden. Maarja, als één van je favo Instagrammers ermee komt dan ligt 'ie toch ineens in je winkelmandje.
Ben benieuwd.

En hoe was de lasagne?

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.575
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23072 Gepost op: 22 juli 2023, 00:15:27 »
Een snelle tagliatelle in salieboter met een fikse salade. Eigenlijk hadden we niet echt trek, maar je moet toch wat eten - en dan helpt het als het toch iets lekkers is.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23073 Gepost op: 22 juli 2023, 00:16:23 »
Een salade van sla, tomaat, prei, avocado en 'truffel'balsamico, griesmeelpudding met frambozensaus en amandelsnippers toe. Omdat de sojamelk op moest.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.575
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23074 Gepost op: 22 juli 2023, 19:57:03 »
Een zieke hond en triest, nat weer, de vakantie begint goed. Wij aten vanavond een bord troostrijke Muschelnuscheln.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Sam

  • ******
  • 7.150
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23075 Gepost op: 22 juli 2023, 20:42:50 »
Een zomerse salade (want daar had ik nu eenmaal trek in ondanks het weer…) en stokbrood met vega balletjes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23076 Gepost op: 22 juli 2023, 21:15:50 »
Gisteren pasta met tomatensaus en balletjes.

Vandaag bloemkoolcurry (met kokosmelk) en gebakken 'grillkaas' met doperwtjes in madrassaus (tomaat). Erbij naan, komkommerraïta en mangochutney.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23077 Gepost op: 23 juli 2023, 11:34:44 »
Gisteren puree van ui, zoete aardappel, aardappel, appel/ pulled seitan (niet echt lekker, maar wellicht moet je er een saus bij maken) bloemkool, komkommersla.
Die puree vond ik een trouvaille van mijn vrouw.
Lees ook mijn bericht over Shinto-noties die opgeld gaan doen in natuurwetenschap en mileiurecht (in Taalstruikel). Een opstekertje voor de zondag.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Sam

  • ******
  • 7.150
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23078 Gepost op: 23 juli 2023, 19:30:59 »
Flammkuchen met champignons, olijven en wat vegetarische speckjes, erbij een caprese salade.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23079 Gepost op: 23 juli 2023, 20:38:31 »
Ik had een beetje ruzie vandaag met het eten. Ik wilde aardappels in de oven maken, maar een deel van mijn aardappels waren niet goed meer.
Ik had de rare/zachte stukken ruim weggesneden, maar na het voorkoken roken en proefde het toch raar.

Dus dan maar kant-en-klare gnocchi (met tomatensmaak) gedaan, met wat rode pesto erdoor. De sperziebonen duurde heel lang voordat ze gaar waren, maar waren gelukkig wel lekker. Erbij een veg kipburger van de Lidl die braaf in een paar minuten bruin was.