Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 21 gasten bekijken dit topic.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23040 Gepost op: 13 juli 2023, 11:26:16 »
Gisteren stoof van venkel en erwtjes in rode wijn-tomatensaus. Daarbij pasta.

Daarna onverwacht uitgenodigd voor het concert van The Weeknd in Brussel in het Koning Boudewijnstadion (5 min met de metro van bij mij). Een vriendin had 2 tickets gekocht en daarna mij gevraagd om mee te gaan. Ik zou niet uit eigen initiatief gegaan zijn, maar de show was wel goed. Als het echt niet mijn ding was, had ik wel vriendelijk bedankt.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.575
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23041 Gepost op: 13 juli 2023, 19:45:01 »
Gebakken polentaplakjes met erbij een stoofje van broccoli, venkel, bosui, prei en kikkererwten, op smaak gebracht met knoflook, pepertje, citroensap en tijm.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23042 Gepost op: 13 juli 2023, 20:49:18 »
Gisteren stoof van venkel en erwtjes in rode wijn-tomatensaus. Daarbij pasta.

Daarna onverwacht uitgenodigd voor het concert van The Weeknd in Brussel in het Koning Boudewijnstadion (5 min met de metro van bij mij). Een vriendin had 2 tickets gekocht en daarna mij gevraagd om mee te gaan. Ik zou niet uit eigen initiatief gegaan zijn, maar de show was wel goed. Als het echt niet mijn ding was, had ik wel vriendelijk bedankt.

Gezellig! Ik zal onthouden dat je zo dichtbij woont  ;)

Wij hadden mie met een zak groenten, blik tomaten en nootjes.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23043 Gepost op: 13 juli 2023, 22:42:43 »

Gezellig! Ik zal onthouden dat je zo dichtbij woont  ;)

Wij hadden mie met een zak groenten, blik tomaten en nootjes.

Altijd welkom!

Ik had de rest van de venkel met erwtjes van gisteren met daarbij gebakken gnocchi en een salade.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.575
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23044 Gepost op: 14 juli 2023, 19:51:57 »
Rösti van aardappel, gemengd met bosui en rozemarijn. Bloemkool en venkel in een vegan salie-bechamelsaus. Kidneybonen in eigen vocht.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.575
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23045 Gepost op: 15 juli 2023, 19:36:59 »
Een zeer geslaagde Flammkuchen, dun bestreken met knoflookyoghurt, belegd met witlof, champignons, zongedroogde tomaat, ingelegde pepertjes en een klein beetje geraspte kaas.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23046 Gepost op: 15 juli 2023, 23:04:25 »
Gisteren vegetable shahi korma met daarbij basmatirijst bij Wok Masala in Schaarbeek (Brussel), Thais-Indiaas restaurant dat uitgebaat wordt door een Nepalees. Duidelijk versie groenten, correct gerecht.

Vandaag naar een lokaal festivalletje AFROdisiac gegaan. Als snack had ik eerst Afrikaanse bananenbeignets. Het was ook de bedoeling om daar te eten, het aanbod was wel leuk maar door de regen zijn toch maar op restaurant gegaan. Bij Saravana Bhavan stonden ze weer voor de deur aan te schuiven voor een vrije plaats. Daarom zijn we maar Ancho, het "Mexicaanse" restaurant (lees: burrito & co) ernaast gegaan. Ik had pimiento de Padrón als voorgerecht en daarna vegetarische burrito. Ruime portie, correct maar ook niet inspirerend. Het valt ook op dat ik vaker Engels spreek in Brusselse eetplekken, vooral dan van die hippere plekken.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23047 Gepost op: 16 juli 2023, 09:14:16 »
Gisteren na een paar uur wandelen op de Utrechtse heuvelrug hield ik het lekker simpel: gebakken rijst met voorgesneden groentemix, seiten in hete tomatensaus en wat komkommer. Toe rabarber-gemberijs

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23048 Gepost op: 16 juli 2023, 12:56:39 »
Vrijdag hadden we diepvriespizza, dr oetker Ristorante, die eigenlijk wel tegenviel. Zoals mijn vriend zei "de bodem smaakt naar van die droge biscuitjes". Gelukkig waren ze in de aanbieding, maar de volgende keer wer gewoon die van de Lidl. Geen idee waarom mensen dit voor het volle pond zouden kopen.

Anyway, gisteren Indonesisch gemaakt: eitjes in pindasaus met taugé, zoet-zure gebakken tempé, sajoer lodeh met spitskool, sperziebonen, aardappel en taugé.

Vandaag wordt het risotto met courgette, bleekselderij, doperwtjes en geraspte pecorino.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.575
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23049 Gepost op: 16 juli 2023, 13:16:44 »
Vrijdag hadden we diepvriespizza, dr oetker Ristorante, die eigenlijk wel tegenviel. Zoals mijn vriend zei "de bodem smaakt naar van die droge biscuitjes". Gelukkig waren ze in de aanbieding, maar de volgende keer wer gewoon die van de Lidl. Geen idee waarom mensen dit voor het volle pond zouden kopen.
in plaats van een diepvriespizza kun je overigens ook snel een pizza in elkaar flansen met zo'n pizzakit met kant-en-klaar deeg en tomatensaus. Bijna net zo snel en - vind ik tenminste - een stuk lekkerder.

Ik ben de dag begonnen met een Midden-Oosterse brunch met msabbaha, shakshuka, knoflookyoghurt en Turks brood.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.575
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23050 Gepost op: 16 juli 2023, 19:22:02 »
Vanavond at ik champignonrisotto met erbij gestoofde bloemkool, prei en kidneybonen, lekker op smaak gebracht met salie en citroensap.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23051 Gepost op: 16 juli 2023, 21:51:51 »
De resten van gisteren met een verse salade erbij en zwarte bessenclafoutis toe

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23052 Gepost op: 16 juli 2023, 23:11:25 »
Sperziebonen met paprika, olijven en tomatensaus. Daarbij gebakken gnocchi.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.575
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23053 Gepost op: 17 juli 2023, 19:03:07 »
Een lasagne met lekker veel bloemkool, venkel en paprika in een vegan bechamelsaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23054 Gepost op: 18 juli 2023, 16:20:36 »
Gisteren maakte mijn vrouw een super gado gado. Voorts kokosrijst, rempejek en cassavekroepoek.
Vandaag in elk geval bietensalade.
Overmorgen krijgen we palmkool en boerenkool uit Willems biotuin. Willem krijgt zijn oogst ander niet op.
Dat veggie Djokovich eruit is geslagen, goh. Nieuw tijdperk.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23055 Gepost op: 18 juli 2023, 16:37:32 »
pasta, broccoli, champignons en sjalotten met wat lichte room

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.575
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23056 Gepost op: 18 juli 2023, 20:53:22 »
Een uitgebreide salade, met sesamzaad, chili-olie en diverse pickles als garnering. Erbij Frans boerenbrood, door Kristof uit Frankrijk meegebracht.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23057 Gepost op: 19 juli 2023, 09:27:47 »
Gisteren was ik jarig (hoera!) en ik at maar liefst 3 stukjes zelfgebakken appeltaart (vegan recept op AH.nl echt zalig, beetje citroen erin).

Voor het avondeten bleven mijn zus en mijn moeder eten. We aten een mexicaanse ovenschotel: soort chili sin carne (de carne was het zalige beyond meat-gehakt) met daarop tortillachips en vegan kaas. Dat eventjes laten smelten in de oven en vervolgens doe je er ijsbergsla, tomaat, jalapenopeper (uit een pot) en bergjes guacemole over.
Het was erg lekker.

Toe een soort monchoutaart-toetje (laagjes verkruimelde lotus-koekjes, dan vegan philadelpia gemengt met vegan yoghurt, kersenvlaaivulling en zo een paar laagjes door).

Oh en dan heb ik ook gen geluncht met mijn moeder (broodje met gegrilde groente en hummus, in de stad).

Vandaag maar een 'balansdag' inplannen met salades enzo.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23058 Gepost op: 19 juli 2023, 11:47:53 »
Gisteren friet met hummus en bloemkoolfalafel en een paar andere toppings bij Fritzgerald in Brussel-centrum. Zeker niet slecht maar voor € 10 was de portie wel aan de kleine kant. Daarna nog een zeer matige falafel hotdog bij het kraampje op het Sint-Goriksplein.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #23059 Gepost op: 19 juli 2023, 12:57:09 »
Gisteren was ik jarig (hoera!) en ik at maar liefst 3 stukjes zelfgebakken appeltaart (vegan recept op AH.nl echt zalig, beetje citroen erin).

Voor het avondeten bleven mijn zus en mijn moeder eten. We aten een mexicaanse ovenschotel: soort chili sin carne (de carne was het zalige beyond meat-gehakt) met daarop tortillachips en vegan kaas. Dat eventjes laten smelten in de oven en vervolgens doe je er ijsbergsla, tomaat, jalapenopeper (uit een pot) en bergjes guacemole over.
Het was erg lekker.

Toe een soort monchoutaart-toetje (laagjes verkruimelde lotus-koekjes, dan vegan philadelpia gemengt met vegan yoghurt, kersenvlaaivulling en zo een paar laagjes door).

Oh en dan heb ik ook gen geluncht met mijn moeder (broodje met gegrilde groente en hummus, in de stad).

Vandaag maar een 'balansdag' inplannen met salades enzo.

Nog een verlate gelukwens.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank