Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 15 gasten bekijken dit topic.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.574
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22980 Gepost op: 17 juni 2023, 20:31:21 »
Kristof had een overgebleven pak vegaworstjes uit Duitsland teruggebracht en die moest nu echt op. Kristof wilde er graag gebakken aardappeltjes bij, maar we hadden nog maar genoeg aardappels voor één persoon. Ik heb daarom voor mezelf polentaplakken gemaakt en gebakken. Erbij aten we een salade van ijsbergsla, geblancheerde bloemkool, bleekselderij, paprika en kidneybonen, bestrooid met geroosterd sesamzaad.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22981 Gepost op: 18 juni 2023, 11:41:52 »
Gisteren volkoren bolletjes met mc2 burger.

Ik had nog een klein restje yoghurt, die in het pak zich had gescheiden tot hangop en wat dunnere yoghurt. Van de hangop een remouladesaus gemaakt met mayo, kappertjes, rode ui, augurk, dille en dragon.
Verder ook nog ketchup, gebakken uienringen, rauwkost en gemengde sla. En gebakken uitjes.

Van de dunne yoghurt heb ik een soortgelijke dressing gemaakt voor de aardappelsalade die ik ook alvast gemaakt had. Die eten we vandaag met blokjes gebakken gerookte tofu en weer allerlei rauwkost en ijsbergsla.

Straks eet ik nog een overgebleven bolletje met vegan visticks denk ik  ;)

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.574
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22982 Gepost op: 18 juni 2023, 20:16:57 »
Pellkartoffeln. Kristof met boter, ik met lijnzaadolie - dat vind ik op dit moment de lekkerste combinatie. Erbij een uitgebreide salade bestrooid met zonnebloempitjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22983 Gepost op: 18 juni 2023, 22:25:19 »
Dit weekend met vrienden aan kamperen in Bouillon, in de Belgische Ardennen. Vrijdag een vegaburger met friet bij kebabzaak Anatolie in het centrum van het stadje. Zaterdag barbecue op de camping met veel gegrilde groenten, vegabraadworst, taboulé, salade... Zondag terug in Brussel falafelwrap bij Maha.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22984 Gepost op: 19 juni 2023, 19:38:54 »
Stoof van aubergine, gele paprika, ui, knoflook en tofu in tomatensaus. Daarbij pasta.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.574
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22985 Gepost op: 19 juni 2023, 20:11:34 »
We hadden zaterdag geen pizza, dus dat moest ingehaald worden. Met een bijzonder smakelijk deeg en dit keer een tomatensaus van tomatenblokjes, slechts gepureerd met knoflook, pepertje en zout - zoals ik laatst in een documentaire had gezien. Inderdaad een perfecte consistentie en een volle, maar niet overheersende tomatensmaak. Verder op mijn pizza: aubergine, champignons, ingelegd pepertje, partjes knoflook, mozzarella.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.574
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22986 Gepost op: 20 juni 2023, 20:56:06 »
Vanavond was er een student-docentborrel met lekkere wijn en vegetarisch fingerfood. Ik had er al rekening mee gehouden dat ik niet echt avondeten zou hebben, dus ik heb op kantoor geluncht met een goed gevulde bulgursalade.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.574
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22987 Gepost op: 21 juni 2023, 19:56:48 »
Klaarblijkelijk is eten uit de mode geraakt  ;D. Ik at een simpele ratatouille gevuld met aubergine, courgette en zwarte bonen, erbij basmatirijst.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22988 Gepost op: 21 juni 2023, 23:08:03 »
Zoete aardappel, spinazie, grillkaas. Heel eenvoudig omdat ik al genoeg andere dingen moest klaarmaken voor morgen: overnight oats en een lunchsalade voor op kantoor, en een flink aardappelsalade en een bietensalade voor een bbq morgenavond.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.574
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22989 Gepost op: 22 juni 2023, 19:31:31 »
Een pilao van chana dhal, basmatirijst, bloemkool, bospeen, tomatenpuree en een lading specerijen uit de vijzel.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.574
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22990 Gepost op: 23 juni 2023, 20:28:59 »
Een pannenkoek gevuld met prei, kerstomaat, peterselie en een paar plakjes kaas.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22991 Gepost op: 23 juni 2023, 23:40:21 »
Gisteren bbq van de lokale partijwerking. Want Ecolo-Groen dus hoofdzakelijk vegetarisch. Volledig vegetarisch, wat het oorspronkelijke idee was, lokte helaas teveel protest uit - vooral omdat het een potluck was. Uiteindelijk was het lekker en gezellig

Vanavond loempia's bij mijn ouders.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22992 Gepost op: 24 juni 2023, 13:57:38 »
Drukke week gehad op mijn werk met veel evenementen en internationale collega's. Woensdag, donderdag en vrijdag werd lunch en avondeten verzorgd op locatie door allerlei foodtrucks.

Er was voldoende vegetarisch en vegan aanbod (sommige dagen zelfs in de meerderheid), en doordat er verschillende foodtrucks waren kon iedereen zelf verzinnen wat je ging eten. Alleen lunch gisteren waren belegde broodjes, maar er gingen nog karretjes met broodjes vegan kroket, fruit, shotjes gazpacho  en sapjes rond.

Ik heb de afgeloen dagen o.a. heel erg lekker Libanees platbrood (ter plekke op steen gebakken) gegeten met een vullig van groenten en yoghurt, wraps, pokébowl met tofu en vanalles, pizza margherita, kikkererwtencurry, broodje falafel, broodjes vega burger en verschillende soorten vega bitterballen.

De komende dagen een beetje normaal eten en dan vanaf donderdag weer festivaleten op Rock Werchter  ;D

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22993 Gepost op: 24 juni 2023, 20:40:28 »
Bij mijn ouders: verse witte asperges (de laatste van het seizoen), gekookte aardappels, hollandaise-uit-een-zakje, vegaburger.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.574
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22994 Gepost op: 24 juni 2023, 21:16:49 »
Een uitgebreide maaltijdsalade, naar smaak aan te vullen met halloumi, bulgur, chiliolie en sesamzaad. Morgen vertrek ik naar een conferentie en voor onderweg heb ik een farinata gevuld met bleekselderij (incl. groen) en rode paprika gemaakt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22995 Gepost op: 25 juni 2023, 00:06:19 »
Pandanrijst, sajoer lodeh met sperziebonen, taugé, wortel en prei. Erbij eitjes in tomatensaus.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22996 Gepost op: 25 juni 2023, 19:50:25 »
Grilled haloumi pita bij Maha in Brussel.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22997 Gepost op: 25 juni 2023, 20:03:34 »
Couscoussalade met kikkererwten en de gebruikelijke rauwkost en smaakmakers. Erbij tahinsausje.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22998 Gepost op: 27 juni 2023, 15:38:22 »
couscous met een stoofpotje van prei, veel courgette, tuinbonen en misschien wat kerstomaatjes

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22999 Gepost op: 27 juni 2023, 15:58:19 »
Gisteren gebakken aardappelpartjes met bloemkool. Voor mij een Vivera zalmfilet, voor hem een 'rauwe' burger van de Lidl. Erbij een sausje van crème fraîche en groene kruiden.

Vandaag had ik als lunch restje couscoussalade van zondag met extra sla erdoor. Als avondeten ga ik nasi maken met omelet en pindasaus.