Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Pam1978

• **
  • 25
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2260 Gepost op: 14 februari 2012, 14:19:30 »
Vandaag sla uit de Vitatas, gekookte aardappels en een gehaktbal van de vegaslager (ga ik voor het eerst proberen).

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2261 Gepost op: 14 februari 2012, 18:21:11 »
Net als zondag: prei-rijst-pindakaas-prutje.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2262 Gepost op: 14 februari 2012, 21:09:59 »
Pannekoekentaart :D
This is between me and the vegetable!

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2263 Gepost op: 14 februari 2012, 21:47:17 »
Of je eet pannenkoekentaart, of je eet pannekoeketaart. :P
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2264 Gepost op: 14 februari 2012, 22:20:54 »
Nee hoor. Dat blijkt wel, want hij is inmiddels grotendeels op.
This is between me and the vegetable!

Offline Sven

• 3.928
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2265 Gepost op: 14 februari 2012, 23:48:52 »
Zelfgemaakte kikkererwtenburger tussen een hamburgerbroodje. Met coleslaw. Lijkt fastfood maar allemaal zelfgemaakt op de broodjes na en dus verantwoord :)
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2266 Gepost op: 15 februari 2012, 16:36:40 »
Chinese soep gemaakt van gebakken wortel, ui en knoflook en dan in paddenstoelenbouillon (Ital.) en wat rijstemie erbij.
Fijne plakjes gekookte biet met walnotensaus, paarse truffelaardappelmet olijfolie, gebraden tofublokjes, gemengde sla.
Durian toe

Mevrouw LL: ontmoet een veggie in Ankara. Wow.   
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2267 Gepost op: 15 februari 2012, 17:39:49 »

Mevrouw LL: ontmoet een veggie in Ankara. Wow.  

Vond dat ook wel grappig. Ik zei aarzelend dat ik graag manti wilde proberen als het maar wel vega kon... en toen zei hij ineens dat hij ook geen vlees at en dat we dus naar een van de weinige tentjes gingen die hij kende die dat hadden. :)

Natuurlijk wel een student, onder studenten vind je ze waarschijnlijk eerder?

Ik vond in de supermarkt een potje satay sauce en dat valt helemaal niet tegen. Met knoerten van bittere spruiten en rijst.
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2012, 17:48:45 door LL de Ling »

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2268 Gepost op: 15 februari 2012, 17:44:25 »
Hutspot!

Wie noemde dat hier laatst ook alweer kindereten?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Sven

• 3.928
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2269 Gepost op: 15 februari 2012, 19:00:57 »
Gesmoorde witte kool met flink wat kruiden en rozijnen, geraspte wortel, bruine rijst, eitje.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2270 Gepost op: 15 februari 2012, 19:45:45 »

Ik vond in de supermarkt een potje satay sauce en dat valt helemaal niet tegen. Met knoerten van bittere spruiten en rijst.

Heb je al Baldorijst gevonden? Dat is erg lekker. Lijkt op risottorijst, maar behalve risotto kun je het ook gewoon koken met wat zout en op het laatst dille en een klontje boter erdoor. Superlekker.

Hier aten we aardappels, bloemkool, een bechamelsaus en een veggie worstje.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2271 Gepost op: 16 februari 2012, 08:16:02 »

Heb je al Baldorijst gevonden? Dat is erg lekker. Lijkt op risottorijst, maar behalve risotto kun je het ook gewoon koken met wat zout en op het laatst dille en een klontje boter erdoor. Superlekker.

Bedankt voor de tip. Ga ik eens zoeken!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2272 Gepost op: 16 februari 2012, 16:34:24 »
Ik vind ze ook superlekker!

Ik heb laatst voor het eerst in decennia een vl??srookworst gehad en blegh, wat een vies velletje zat er omheen. Ik vrees dat het een darm was, het was namelijk (uiteraard) een biodynamische worst. Ik mag voorlopig geen Tivall-dingen (ivm dieet), maar ik denk dat ik er wat in de vriezer ga inslaan voor wanneer het weer mag.

Hij ligt er in hoor! Misschien dat ik het over een maandje ofzo weer eens mag proberen, jay!

Eergisteren oa een patatje, verder natuurlijk dingen die ik hier niet zal noemen en zodadelijk weer 2 zachtgekookte eitjes met groente 'en papilotte'.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2273 Gepost op: 16 februari 2012, 19:56:24 »
Heb vandaag die Baldorijst gekocht. Ik wou eerst vandaag ook nog koken, want heb best nog wel wat groente. Maar ik heb vrij laat in de middag koffie gedronken en daarbij een lekker gerecht van bladerdeed ofzo met kaas erin. Er werden ook een paar frieten geserveerd, en we kregen ook nog zoetigheid toe. Nu zit in nog te vol dus daar laat ik het waarschijnlijk vandaag bij.

Online Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2274 Gepost op: 17 februari 2012, 00:44:31 »
Gisteren als lunch (want thuis gewerkt en zin in iets warms) een klein stoofpotje van grove bulgur, rode linzen, koolrabi, wortel, rode ui en tomatenpassata, op smaak gebracht met knoflook, pepertje, venkel- en karwijzaad. Comfort food. 's Avonds een ovenschotel van aardappelschijfjes en bloemkool, met een bechamelsaus en bedekt met kaas (en bestrooid met nigella, K. is daar duidelijk een fan van).

Vanavond een snelle pasta van volkorenpenne, bloemkool en wortel met een kaassausje.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2275 Gepost op: 17 februari 2012, 18:15:24 »
Onlangs weer eens mosterd gekocht en dat afgelopen week onder de kaas gedaan op brood (ik beschuldig verder niemand voor de inspiratie)  ;)

Gisteren pastasalade in de trein, maar hij was me wat te muf/ bitter. Wordt knoflook altijd viezig na 24 uur?

Vandaag pasta, spinazie, brie. En het is weekend. :drink:
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2276 Gepost op: 17 februari 2012, 18:36:34 »
Gisteren als lunch (want thuis gewerkt en zin in iets warms) een klein stoofpotje van grove bulgur, rode linzen, koolrabi, wortel, rode ui en tomatenpassata, op smaak gebracht met knoflook, pepertje, venkel- en karwijzaad.

mm. Recept voor de voorkant?
Hier vandaag Pad Thai: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11299-pad-thai
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2277 Gepost op: 17 februari 2012, 20:30:24 »
Grote friet speciaal en hij was lekker!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2278 Gepost op: 17 februari 2012, 21:15:43 »
Pasta die ik van de natuurwinkel had gekocht, met quinoa in, en look en platte peterselie, maar die niet echt heel hard of speciaal afsmaakte -lichte teleurstelling, hij kostte 4 keer zoveel als gewone spaghetti. Daarover voor mij citroensaus, zoals die hier vaak voorbij komt, en eronder een halve kleine courgette met een fijnschiller geschilde courgette. Dat was geen teleurstelling, zo eenvoudig, en toch zo lekker :yummie:

Online Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2279 Gepost op: 17 februari 2012, 21:29:57 »
Een lekkere burgerlijke maaltijd. Gekookte aardappeltjes. Gestoomde bloemkool met een kaassausje. Speltburgertjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength