Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 23 gasten bekijken dit topic.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2220 Gepost op: 09 februari 2012, 16:07:53 »
Gasten zoals gemeld. Enige nieuwe is die gorengan boerenkool-spruit.

•   Salade van peterseliewortel en oranje wortel met seitanbroodje
•   Kommetje paddenstoelenbouillon met gesnipperde kastanjechampignon
•   Ketanrollade gevuld met tofubraad, inari-vel gevuld met mie goreng, wintergroenten (boerenkool en spuitjes gebakken)
•   IJs met kletskop

Mevrouw De Ling: mooie observatie van die broodschimmel. Andere meelsoort, andere sporen in de lucht
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2221 Gepost op: 09 februari 2012, 17:12:36 »
Penne met pompoentomatensaus en een rauwe andijviesmoothie (met banaan en meloen). Nom. :)

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2222 Gepost op: 09 februari 2012, 20:00:00 »
Zout en vet prefabeten: gekruide aardappelgevallen, kaasburger, gebakken champignons met knoflook en rucola met knoflookdressing en tomaat. Het paste goed bij m'n hum.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2223 Gepost op: 09 februari 2012, 20:16:40 »

en dan lekker oldscool boerenkoolstamp met unox voor de heren en vega rookworst voor ikke en zelfgemaakte appelmoes
en op tafel nog kerriemayo, pittige mayo , mosterd en ananas-mango-chilisaus  voor de liefhebbers

het dikgedrukte was dus ook echt de eerste en laatste keer   :-X

Welk merk was het? Ik vind die van Tivall erg lekker.

Ik at een restje lasagna en gekookte witlof.
,,,,فلافل

Online Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2224 Gepost op: 10 februari 2012, 00:25:06 »
Spruitjesstamppot. Dit keer met een zeer eenvoudige mosterdsaus in een kuiltje. Bestrooid met Parmezaanse kaas en zonnebloempitten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2225 Gepost op: 10 februari 2012, 07:03:36 »
Dit keer met een zeer eenvoudige mosterdsaus in een kuiltje.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een lepel mosterd uit het potje scheppen en dat erop kwakken  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Edda

• 159
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2226 Gepost op: 10 februari 2012, 07:51:15 »

en dan lekker oldscool boerenkoolstamp met unox voor de heren en vega rookworst voor ikke en zelfgemaakte appelmoes
en op tafel nog kerriemayo, pittige mayo , mosterd en ananas-mango-chilisaus  voor de liefhebbers

het dikgedrukte was dus ook echt de eerste en laatste keer   :-X

Welk merk was het? Ik vind die van Tivall erg lekker.

Ik at een restje lasagna en gekookte witlof.

het was de ah tivall worst, maar misschien dat een andere werkwijze dan de aangegeven bereiding van de verpakking wel werkt ?
als je hem vers uit de verpakking ruikt, dan ruikt hij wel lekker, flink rokerig luchtje
maar zodra hij dan volgens de verpakking klaargemaakt is (4 minuten in het water) blijft daar echt niks van over :n
en de textuur is dan ook heel eng sponzig

dus , is een andere bereidingswijze beter?
bakken in een koekenpan?

nu ben ik sowieso niet zo kapot van de meeste burgers, maar dit was echt bah...

Offline Edda

• 159
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2227 Gepost op: 10 februari 2012, 07:52:31 »
vanavond word het chili met kidneybonen, linzen, mais, prei, rode uit, wortel en misschien zwarte bonen ,
moet alleen nog verzinnen of ik er aardappeltjes uit de oven bij maak, of rijst

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2228 Gepost op: 10 februari 2012, 13:32:30 »
@Edda: ik ben ook wel fan van de Tivallrookworst. Je schrijft dat hij sponzig was geworden, was hij ook opgezwollen? Zo ja, dan was je water te heet en/of je hebt 'em er te lang in gehad. Daar wordt ie idd. niet lekkerder van. En wel pimpen met een flinke klodder mosterd he.
Mijn ervaring is dat ie ook bij lijkjeseters goed in de smaak valt.

Offline Edda

• 159
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2229 Gepost op: 10 februari 2012, 14:30:57 »
nou vooruit.... omdat er nu al twee mensen zijn die het voor die worst opnemen, ga ik hem nog een kansje geven  ;)
ik zal de bereiding eens voorzichtiger doen, te lang kan eigenlijk niet, was maar een minuut of twee omdat ik 4 minuten al lang vond klinken, te heet kan dan weer wel..
idee, zou het schelen als ik een worst in een waterdichte verpakking in het water mik?
dan kan de smaak echt nergens heen en en het water echt de worst niet in.

de vleesch eters krijg ik met rookworst echt niet om...vriendlief is verslingerd aan unox, naja, tegenwoordig krijgt ie al de scharrel unox, dat scheelt al weer ietsje hoop ik

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2230 Gepost op: 10 februari 2012, 15:33:53 »
Ik vind ze ook superlekker!

Ik heb laatst voor het eerst in decennia een vl??srookworst gehad en blegh, wat een vies velletje zat er omheen. Ik vrees dat het een darm was, het was namelijk (uiteraard) een biodynamische worst. Ik mag voorlopig geen Tivall-dingen (ivm dieet), maar ik denk dat ik er wat in de vriezer ga inslaan voor wanneer het weer mag.

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2231 Gepost op: 10 februari 2012, 15:40:14 »
blegh, wat een vies velletje zat er omheen.

De voorhuid is prima af te stropen hoor.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2232 Gepost op: 10 februari 2012, 16:37:43 »
Mijn carnivoor vindt die Tivallrookworst erg lekker (ik ook trouwens, had het niet verwacht). Hij vond de Vivera nuggets nog lekkerder dan de echte, al scheelt het ook dat hij nu weet hoe je die dingen fatsoenlijk op moet bakken.

Hier wordt er zo een afhaalbakje gebracht, vermoedelijk veggie mihoen Singapore.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2233 Gepost op: 10 februari 2012, 17:28:52 »
blegh, wat een vies velletje zat er omheen.

De voorhuid is prima af te stropen hoor.

Gedaan, maar dan nog... ieh!

Online Eelco

• Admin
  • 20.673
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2234 Gepost op: 11 februari 2012, 00:34:26 »
Volkorenpenne met reepjes savooiekool, puntpaprika en wortel, in een kaassaus met tijm en karwijzaad, bestrooid met zonnebloempitten. Haastklusje, voordat ik van de honger in katzwijm zou vallen (overdrijven is ook een kunst). Ik zou het als comfort food willen bestempelen: lekker, snel, verzadigend. En de geitenwollen sok vond het toch culinair te verantwoord om zich ermee te willen associëren.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2235 Gepost op: 11 februari 2012, 07:07:48 »
Gisteren een soort chili van rode bonen, mais, tomaat, rettich (had ik toevallig nog). Met wat brood. Straks lunch in het kasteel. Het plan is daar mantı te eten, als ze daar ook een vega variant hebben.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2236 Gepost op: 11 februari 2012, 14:28:02 »
Ben ze voornamelijk met broodvulling tegen gekomen, maar dat vond ik geen succes. Wel bij een wat chiquer en hip restaurant huisgemaakte manti met aubergine gegeten. Die was wel ok. Kastelen zijn gaaf!

Vanavond gekruide rijst met linzenprutje met paprika en komijn, snijbonen met oestersausje, wat gebakken krieltjes met knoflook en kurkuma, ingelegde komkommer met rode peper, hardgekookt ei. Zin in een uitgebreid bordje...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2237 Gepost op: 11 februari 2012, 16:57:37 »
Snap niks van die worstcommotie. Die veggie worstjes van de AH bakken we in olie. Prima.

Heden gratin duaphinois (die ik gekscherend dofinoos noem net als sjiekerds die Oaarschot tegen de plaats Oirschot zeggen en exploa tegen eploit), witte boontjes in tomatensaus, een gemengd slaatje met goede olijfolie en wellicht een stuk appeltaart toe omdat het bijna zondag de 12e is. Dan is een kleinzoon jarig.

Ben bezig met stofwoorden en bijbehorende smaakwoorden (suiker/zoet; zuur/zuur) in verschillende talen. heb tot nu toe NL, Fr, Sp, Dui, Eng, Indon, Jap.  
Heer Sven, hebt u in het Portugees voor me de stofnamen: zuur, zout, suiker (bitter) en de bijbehorende smaaknamen? .( Bitter als stofnaam...terpenen. alkaloïden... maar niks overkoepelends vandaar doorgestreept) . Heeft iemand ook de bijbehorende Italiaanse woorden voor me. Voorlopig resultaat: de smaaknaam zoet springt er in vele talen uit als buitenbeentje. Voorts bespiegel ik over de smaken umami en kokumi met een in Japan werkende voedingstechnoloog.
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2012, 17:00:53 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2238 Gepost op: 11 februari 2012, 17:18:23 »
Hier uiensoep, calvados-camembert, gorgonzola dolce, bruin landbrood uit de oven, Romeinse sla met een lekkere citroendressing, olijven en misschien nog tzaziki.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2239 Gepost op: 11 februari 2012, 19:44:35 »
Straks lunch in het kasteel. Het plan is daar mantı te eten, als ze daar ook een vega variant hebben.

Ik bleek behoorlijk met de neus in de boter te vallen. Ik ging op stap met M., iemand die ik hier heb ontmoet. En ik vroeg hem of de mantı ook vegetarisch kon. (Ik had even gegoogeld en het is een soort ravioli, met yoghurt geserveerd), maar hij bleek ook vegetarier te zijn. We gingen dus naar 1 van de weinige plekken die hij kende waar je vega mantı kon krijgen. Met spinazie. Erg lekker!

Sowieso echt een super middag gehad. We gingen ook op bezoek bij een oud lerares van hem. Ze vroeg ons binnen in haar huis. Dat was echt een museum en ze had ook geweldige verhalen. Geweldige persoonlijkheid. Al 70, maar energie voor tien.

Hij vertelde dat hij het wel moeilijk vond, vega zijn in Turkije. Mensen begrijpen het hier niet zo goed. Ik zit nu nog vol van de lunch, maar ook van het brood en zoetigheden die ik verder nog kreeg bij de lerares. Geweldige dag.