Snap niks van die worstcommotie. Die veggie worstjes van de AH bakken we in olie. Prima.
Heden gratin duaphinois (die ik gekscherend dofinoos noem net als sjiekerds die Oaarschot tegen de plaats Oirschot zeggen en exploa tegen eploit), witte boontjes in tomatensaus, een gemengd slaatje met goede olijfolie en wellicht een stuk appeltaart toe omdat het bijna zondag de 12e is. Dan is een kleinzoon jarig.
Ben bezig met stofwoorden en bijbehorende smaakwoorden (suiker/zoet; zuur/zuur) in verschillende talen. heb tot nu toe NL, Fr, Sp, Dui, Eng, Indon, Jap.
Heer Sven, hebt u in het Portugees voor me de stofnamen: zuur, zout, suiker (bitter) en de bijbehorende smaaknamen? .( Bitter als stofnaam...terpenen. alkaloïden... maar niks overkoepelends vandaar doorgestreept) . Heeft iemand ook de bijbehorende Italiaanse woorden voor me. Voorlopig resultaat: de smaaknaam zoet springt er in vele talen uit als buitenbeentje. Voorts bespiegel ik over de smaken umami en kokumi met een in Japan werkende voedingstechnoloog.