Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 47 gasten bekijken dit topic.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22080 Gepost op: 03 oktober 2022, 18:39:58 »
 Kleine Sardische pasta (Malloreddus) met venkelstukjes, ui, cannellinibonen en pesto.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22081 Gepost op: 03 oktober 2022, 20:10:17 »
Bandnudeln met pompoensaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22082 Gepost op: 03 oktober 2022, 21:41:32 »
Gekookt in de hostel van Brest: pasta met paprika, champignons, courgette en zure room.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22083 Gepost op: 04 oktober 2022, 14:42:04 »
Een currie van broccoli, aardappelen, erwten. Met volkoren naanbrood.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22084 Gepost op: 04 oktober 2022, 19:28:17 »
Een pompoenlasagne met bechamelsaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22085 Gepost op: 05 oktober 2022, 16:37:59 »
Couscous met kikkererwten, rode en gele paprika, courgette, ui, rucola.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22086 Gepost op: 05 oktober 2022, 17:30:30 »
Stamppot rauwe andijvie.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22087 Gepost op: 05 oktober 2022, 20:02:39 »
Bloemkoolrisotto, met saffraan en zelfgemaakte groentebouillon.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22088 Gepost op: 05 oktober 2022, 21:47:05 »
Gistere aparte pasta (soort van gedraaide rechthoekjes) met o.a. bloemkool, tomaat en wat roquefort.

Vandaag chinese roerbak met lenteui, gember, knoflook, wortel, spitskool, paprika en straw mushrooms uit blik. Met sojasaus, oestersaus, sesamolie en rijstwijn. Erdoor ook nog een omelet met een beetje zwartebonenpasta.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22089 Gepost op: 05 oktober 2022, 21:59:15 »
Gisteren in het stadje Plougastel bij Brest bij Crêperie Kertanguy: hartige boekweitpannenkoek met gestoofde peer en roquefortsaus. Daarna een gewone panbnnkoek met suiker en boter. Ik was daar binnengestapt omdat het ongeveer de enige plek was met een vegetarisch aanbod, maar uiteindelijk toch heel blij met de keuze.

Vandaag in Quimper (Kemper in het Bretoens en zo spreek je het ook ongeveer uit): erg lekkere pita met seitan en rodekoolsalade bij vega eetplek en delicatessenwinkel Mère et Fille.
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2022, 22:10:21 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22090 Gepost op: 06 oktober 2022, 19:02:43 »
Een snelle uitsmijter kaas op superlekker spelt-desembrood.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22091 Gepost op: 06 oktober 2022, 22:28:49 »
Frietje bij Bram met een groentenkroket en joppiesaus  :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22092 Gepost op: 07 oktober 2022, 16:58:03 »
Oh frietjes van Bram. Dat is lang geleden!

Hier filodeeg gevuld met halloumi (recept van Hedwig) met ijsbergsla met paprika en kappertjes. En wat frietjes erbij (maar niet van Bram).
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22093 Gepost op: 07 oktober 2022, 18:32:36 »
Filodeeg gevuld met halloumi klinkt lekker zeg. En friet van Bram is zooo lekker.

Hier vanavond knoflooksaus. Met iets, moet ik nog verzinnen  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22094 Gepost op: 07 oktober 2022, 19:27:36 »
Gnocchi met erbij gestoofde bloemkool, bleekselderij, wortel en koolrabi, lekker gekruid met citroen, mosterdzaad en peterselie.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22095 Gepost op: 07 oktober 2022, 20:50:55 »
Gisteren: ´s Middags boekweitpannenkoek met ei en kaas gevolgd door een gewone pannenkoek met zoute caramel bij simpelpannenkoeken stalletje in de markthal van Quimper. ´s Avonds lasagna met spinazie en geitenkaas uit de supermarkt.

Vanmiddag supermarkttaboulé.

Vanavond, nog eentje om het af te leren: boekweitpannenkoek met champignons en kaas. Daarna een "crêpe interceltique": met appelmoes en geflambeerd met whiskey. Bij Le Petit Breton in Lorient, een klein gezellige plek waar alle gerund wordt door de vrouw des huizes.

Ik voel me hier eerder crêpetarien dan végétarien... in andere restaurants is het vegetarisch aanbod beperkt, tenzij je richting fastfood gaat.
« Laatst bewerkt op: 07 oktober 2022, 20:53:19 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22096 Gepost op: 08 oktober 2022, 16:13:57 »
Mijn vrouw maakte eeen puree van appel, uni (bataat/zoete aardappel) en ui. Excentriek. Erbij aten we een gemengde salade (bladsla, groenlof, peer, ui, peterseliewortel, wortel) en kroketburger.

Vandaag rode-linzendahl (paprika, ui, verse geelwortel, gember, knoflook, wortel, ghee, specerijen), India's brood (AH, van Soenil de Nuenenese tweesterrenkok die blijkbaar wat bijverdient net al Jonny Boer met zijn blikjes), ik denk veggie worst of tofu, een of ander slaatje.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22097 Gepost op: 08 oktober 2022, 16:38:30 »
Gisteren uitje met mijn werk. We gingen toevallig weer naar hetzelfde eetcafé als bij  mijn uitje met een andere groep ongeveer een maand geleden.

Het keuzemenu was hetzelfde, dus ik had weer de spinazierisotto met gebakken kerstomaatjes en ricotta. Het was er eg vol en druk (grote zaak), en ze hadden duidelijk te weinig personeel in de keuken staan. We hebben lang op eten moeten wachten en bij mijn risotto hadden ze blijkbaar de moeite opgegeven om er nog een leuk uitziend bord van te maken.

Ik vermoed dat ze de (normale) rijst gewoon al van te voren gaar koken in bouillon en daarna pas opwarmen met ricotta erdoor? Afin het was wel gezellig, al was het zo gehorig dat we elkaar soms niet goed konden verstaan.

Als toetje deze keer maar de dame blache genomen, die dat drie bollen vanille-ijs met slagroom en koude (kant-en-klare) choloadesaus bestond.

Het is toch een erg populaire plek omdat ze goedkoop zijn en je er met een grotere groep kan eten. Maar zelf zou ik er nooit naartoe gaan.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22098 Gepost op: 08 oktober 2022, 19:52:11 »
Mijn laatste reisdag. Vanmorgen de bus van Lorient naar Rennes genomen. Daar bij Breizh Korner een vegetarische boekweitpannenkoek uit het vuistje (met ei, kaas, champignons, tomaat en ui). Om af te sluiten "kouign amann", typisch gebak bij Bretoense bakkerijketen Ty Vorn.

Daarna de trein naar Parijs. Bij het overstappen moet dan met de metro naar een ander station. Ik had 1u13min. Omdat ik Parijs redelijk goed ken had ik nog de tijd om snel bij een Pakistaan vlakbij Paris-Nord te eten. Ik betaald €6 voor 3 curry's met rijst. Een euro meer dan 2 jaar geleden maar nog steeds spotgoedkoop.

Nu in de Thalys richting Brussel.

Het was een erg leuke en verrassende reis. Op het laatste moment had ik nog een onverwachte rondleiding op een tentoonstelling over het concept "Keltisch".

Het enige spijtige misschien was enkel op woensdag een kraampje vegetarische "galette-saucisse" (opgerolde boekweitpannenkoek met braadworst ertussen, met mosterd, ketchup, ui of wat je maar wil - vergelijk het met hotdog) verkoopt in Rennes en op die dag was ik er net niet...
« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2022, 19:56:19 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #22099 Gepost op: 08 oktober 2022, 22:42:04 »
Klinkt niet alleen als een leuke maar ook culinaire trip, Sven.

Wij aten pizza. De mijne lekker gevarieerd belegd met aubergine, champignon, venkel, olijven en knoflook.
Gemüse ist mein Fleisch