Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 38 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21960 Gepost op: 23 augustus 2022, 20:12:05 »
Tagliatelle in salieboter en een lekkere salade van bleekselderij, paprika, radijs, witte bonen en ijsbergsla met yoghurtdressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21961 Gepost op: 24 augustus 2022, 20:04:59 »
Spaghetti aglio, olio et peperoncino en een lekkere salade van bleekselderij, radijs, bloemkool, rucola en kidneybonen met mosterd-balsamicodressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21962 Gepost op: 24 augustus 2022, 22:37:02 »
Pasta met brie, prei, courgette, bleekselderij, ui en knoflook. En een blikje manderijntjes met veel dille. En het was niet eens mijn vriend die had gekookt  ;D.

Dit was een van de eerste gerechten die ik tijdens mijn studententijd heb leren koken, had ik opeens weer eens zin in.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21963 Gepost op: 25 augustus 2022, 10:30:16 »
Gisteren spaghetti met rode pesto uit een potje., burrata met tomaat/olijfolie/knoflook, slaatje van biet/appel/groenlof
Vandaag: nog geen idee, ik denk dahl van rode linzen/wortel/ui/knoflook en meer. Echt warmlandeten.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21964 Gepost op: 25 augustus 2022, 20:10:50 »
Pastasalade  ;D

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21965 Gepost op: 25 augustus 2022, 21:54:48 »
We hadden nog een paar Pellkartoffeln die op moesten, te weinig voor ook maar één portie, maar wel genoeg om zelf gnocchi van te maken. Dat heeft Kristof dan ook gedaan, terwijl ik een tomatensaus in elkaar draaide. Wat mozzarella erover en vervolgens de oven in. Geslaagd experiment. Erbij een kleine salade van rucola, venkel, radijs, paprika en komkommer, bestrooid met zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21966 Gepost op: 26 augustus 2022, 08:59:02 »
Gisteren Pellkartoffel(n), doperwt(en), salade van rucula/wortel/bloemkool, kaasschnitzel, gebakken auberginestukjes

Vandaag dahl (rode linzen, paprika, wortel, ui, venkel, knoflook, asafoetida, koriander, bouillonpoeder, komijn, madraskerrie, tandoori masala, ghee), paratha uit pak, mango pickle. lime pickle, raita (yoghurt, zout, komijn, komkommer).
« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2022, 15:13:28 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21967 Gepost op: 26 augustus 2022, 20:09:48 »
Wegens lekker op herhaling, met wat variaties: glasnoedels met broccoli, bospeen, spitskool en taugé, gekruid met sojasaus, pepertje, knoflook, gember, verbrijzelde pinda's en sesamzaad. Erbij plakjes tofu uit de oven.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21968 Gepost op: 26 augustus 2022, 21:36:43 »
Mijn vriend zou eigenlijk koken, maar was te moe. Dus ik heb rijst met een roerbak gemaakt van ui, knoflook, gember, courgette, broccoli en een hele zak taugé. Met wat veg. oestersaus, rijstwijn en sojasaus. Erdoor ook nog vivera gyros, want die moesten wel op vandaag.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21969 Gepost op: 27 augustus 2022, 15:39:01 »
Hartige groentenpannenkoek (ei, tarwebloem/-meel 1:1, courgette, ui, paprika, wortel, bloemkool, venkel, zout, asafoetida, tandoori masala) en appelpannenkoek te eten met blauwbes en wellicht gecondenseerde melk waarvan we een tijdje geleden drie theelepels nodig hadden om een ijsje op te peppen maar er was alleen een heel blik te koop. Daarvan kunnen we nu nog een paar theelepels wellicht gebruiken en dan moet de rest maar weg. Bij de hartige p-koek een slaatje van groenlof en bloemkool of witlof.
Mijn vrouw licht toe: er moesten resten groenten op en dus die pannenkoek (en ik gok: die zoete omdat een traditie bij haar de kop op stak).
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21970 Gepost op: 27 augustus 2022, 18:30:30 »
Je kan van gecondenseerde melk heel makkelijk zelf ijs maken, zonder ijsmachine:  :D.

https://www.vegatopia.com/vega/recepten/desserts-zoetigheden-en-dranken/14744-aardbeien-en-stracciatella-ijs-van-gecondenseerde-melk

Ik doe vandaag een AGV'tje; aardappels (kleine nieuwe), sperziebonen, en veg. slager gehacktbal.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21971 Gepost op: 27 augustus 2022, 19:46:12 »
Er staan pizza's in de oven. Die van Kristof met ananas, paprika en ingelegde milde pepertjes, en die van mij met aubergine, olijven, ingelegde pittige en milde pepertjes, en knoflook.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21972 Gepost op: 28 augustus 2022, 17:44:21 »
Ik had gisteren ook nog een goed gelukte jus gemaakt van in boter gestoofde uien met tijm, water en wat miso.

Vandaag wordt het kofta's van veg slager 'rauw' gehakt en gember en koriander in tomatensaus. Erbij drooggebakken bloemkool en aardappel met zaadjes, komkommerraïta en rijst.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21973 Gepost op: 28 augustus 2022, 20:48:48 »
Kristof had zin in tagliatelle in salieboter. Erbij aten we gestoofde broccoli, venkel, bospeen en bruine bonen. De gedroogde bruine bonen had ik gisteravond in de week gezet en vandaag tussen de middag met lekker wat specerijen gaar gekookt - erg lekker.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21974 Gepost op: 29 augustus 2022, 14:37:58 »
Na een week pubvoer en een week festivalvoer ben ik wel weer toe aan veel groente vanavond. Iets met veeeeel spinazie!

Laatste week viel eigenlijk nog mee, want ik had een appartmentje waar nog goed te koken viel, dus een keer een grote maaltijdsalade en een keer couscous met ratatouille gemaakt. Maar ja, ik wou toch niet al te vaak een band missen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21975 Gepost op: 29 augustus 2022, 16:22:33 »
Curry (pompoen, restje tomaat, bloemkool, aardappel, wortel, ui, aubergine, diverse, passende specerijen), basmatirijst, gyros.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21976 Gepost op: 29 augustus 2022, 20:14:11 »
Hier ook een curry, specifieker een pilao van basmatirijst, chana dhal, bloemkool, broccoli en bospeen. Erbij Turkse yoghurt en een pappadum.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21977 Gepost op: 29 augustus 2022, 21:57:26 »
Van woensdag tot zondag gaan kamperen in de Duitse Moezelstreek. We zaten in het bos en daar was begrijpelijk een vuurverbod, dus geen barbecue. Gelukkig had iemand een elektrische barbecue bij, maar heb ik enkel een keer gerookte tofu opgelegd. Voornamelijk had ik simpele koude dingen zoals aardappelsalade met vegaworstjes, salades, çig köfte in een wrap. Verder dingen die mensen met meer kookuitrusting voor de hele groep maakten. Ook een dag naar Cochem geweest. Daar had ik in een restaurant gepofte aardappels met kräuterquark en "bruschetta" (wat gewoon het beleg voor een tomatenbruschetta bleek te zijn).

Gisteren bij thuiskomst prei met roomsaus uit de supermarkt, gebakken gerookte tofu (die was nog over van het kamperen) en rijst.

Vandaag: een kleine aubergine en wat ik dacht een courgette die een vriend had meegenomen naar het kamp. Hij had eigenlijk zijn halve tuin bij en op het einde van nog veel over. Ik heb de groente lang gestoofd met ui en knoflook. Daarbij rijst. De courgette bleek eerder een soort komkommer te zijn maar die kan je ook stoven...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21978 Gepost op: 30 augustus 2022, 21:20:19 »
Flinterdunne pannenkoekjes, gevuld met afwisselend kerstomaat, bosui, paprika, komkommer, bospeen, spitskool, witte bonen, yoghurt en/of chili-olie.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21979 Gepost op: 30 augustus 2022, 22:12:27 »
Stoofpotje met vanalles uit de groentenla en iets van veg stukjes. Erbij soort aardappelschijfjes, maar dan geribbeld uit de oven.

Het is op mijn werk erg druk (en gezellig) deze week, heel veel collega's van over de hele wereld komen bijeen op ons kantoor.
De rest van de week is er naast lunch ook 's avonds, dus ik ben benieuwd.

Morgen bij een eetcafé met een klein clubje, donderdag catering in de Van Nelle fabriek, vrijdag groot feest bij een kasteel.