Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 40 gasten bekijken dit topic.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21920 Gepost op: 11 augustus 2022, 16:54:08 »
Gisteren padthai (ui, wortel, tofu, beetje paprika, knoflook) en fijngesneden bietenloof uit Willems biotuin gewokt met peerrepen en ui.
Vandaag rest padthai, rest spaghetti met groenten-topmatensaus en fijngesneden groenlof uit Willems biotuin, weer gewokt met peer en ui, gebakken tofublokjes met een soepel bereidsel van witte miso/honing/gembersaus en water. De occidentale tropen zijn losgebrand en je wordt loom en lui.
Morgen eten in het nieuwe restaurant Nado in Eindhoven. De restauranthouders leerden het vak bij Ron Blaauw in de Gastrobar in Amsterdan . Goed veggie.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21921 Gepost op: 11 augustus 2022, 17:31:09 »
Gazpacho, lekker fris. Met erbij nog wat vegetarische worstenbroodjes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21922 Gepost op: 11 augustus 2022, 20:04:32 »
Salade-de-luxe! Een salade van ijsbergsla, geblancheerde bloemkool, bleekselderij, bospeen en kidneybonen, te combineren met aardappelschijfjes (restjes van de Pellkartoffeln van een paar dagen geleden), plakjes gekookt ei, geroosterde zonnebloempitten, zilveruitjes, augurk, saladekaas en chili-olie. Lekker afwisselend en lekker licht.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21923 Gepost op: 11 augustus 2022, 20:11:30 »
Bij mijn ouders, ik kreeg apart warm eten vanavond, want mijn pa moest schaken en ze hadden al tussen de middag warm gegeten.
Ik kreeg witlof met gekookte aardappelen en veg shoarma. Dat is best een unicum, want mijn ouders eten zelden vegetarisch.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21924 Gepost op: 11 augustus 2022, 20:40:06 »
Vanmiddag: salade van ijsbergsla, komkommer, puntpaprika, zwarte olijven feta.

Vanavond: tortellini met spinazie en ricotta, bechamelsaus, tomaatjes.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21925 Gepost op: 11 augustus 2022, 21:05:00 »
Gisteren bleven we onverwacht lang bij mijn schoonvader en at ik bruine boterhammen met violife plakken en de kleuter at poffertjes. Vandaag at de kleuter pasta met tomatensaus uit de koelkast (ik maak meestal meer dan 1 portie als ik saus maak), en ik at een roerbak van vivera kipstuckjes, sugarsnaps, mangoblokjes en volkoren noodles.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Online Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21926 Gepost op: 12 augustus 2022, 16:47:27 »
Veel te heet om te koken. Het wordt een salade, en daarbij een pizza laten bezorgen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21927 Gepost op: 12 augustus 2022, 20:40:56 »
Flinterdunne pannenkoekjes geserveerd met een lading verschillende groentes en smeersels, te combineren naar wens. (Ja, dat gerecht hebben we opnieuw ontdekt  :) ). En ik heb nog twee pannenkoekjes over voor morgen bij de brunch  :D.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21928 Gepost op: 13 augustus 2022, 20:26:35 »
Pizza! De mijne belegd met spinazie, champignon, bosui en knoflook. Die van Kristof met ananas, paprika en milde ingelegde pepertjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21929 Gepost op: 13 augustus 2022, 20:30:40 »
Pastasalade van spätzle met veg spekjes, paprika, augurk, ijsbergsla.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21930 Gepost op: 13 augustus 2022, 20:59:41 »
Vanmiddag (vegan) hamburger met béarnaise en kaas bij Loving Hut in Louvain-la-Neuve. Koffie met een cookie. Louvain-la-Neuve is een van de weinige plekken van betekenis in België waar ik nog niet geweest was. Het is de enige stad in België die volledig gepland is. Ze werd gesticht in 1968 toen het Franstalige gedeelte van de Katholieke Unversiteit Leuven uit de stad verbannen werd. Toen hebben ze maar een nieuwe stad gebouwd. Eigenlijk is die verrassend aangenaam. Hoofdreden om er te gaan was het Hergé Museum (de tekenaar van Kuifje).

Vanavond sperziebonen met champignons. Daarbij rijst en mosterd.

Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21931 Gepost op: 14 augustus 2022, 14:22:35 »
Pastasalade met buffelmozzarella, veel tomaatjes, ijsbergsla en basilicum.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21932 Gepost op: 14 augustus 2022, 20:30:03 »
Patat! Falafel! En lekker veel coleslawsalade. Na een stevige zwemronde in de Berendonck kwam ik hierdoor welhaast in vakantiestemming. Vanochtend had ik hier mijn zinnen op gezet en alvast wat kikkererwten in de week gezet.

En gisteravond heb ik nog een spanakopita gemaakt, omdat de spinazie en de saladekaas op moesten. Hier heb ik vanochtend bij de brunch al een stuk gehad, de rest komt de komende dagen wel op  :D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21933 Gepost op: 15 augustus 2022, 12:02:24 »
Eergisteren aligote sans fromage (ui, venkel, knoflook, boter, olijfolie) met gestoofde bieten (olijfolie, zout, ui, knoflook, citroensap) uit de biotuin van Willem. Kleurrijke zware, ovale bieten, ongeveer een half uur in de pressure cooker koken. Kaasschnitzel.

Gisteren een halve kant en klaar pizza uit de diepvries, ontdooid en in een pan gebakken in een beetje olie. Mooi krokante bodem. Bieten-groenlofsalade met een magische dressing van mijn vrouw, de bieten en het groenlof uit Willems biotuin. Plus spekbonen uit Willems tuin gekookt en even gebraden in olijfolie en een beetje pompoenpitolie. Wow, lekker allemaal.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21934 Gepost op: 15 augustus 2022, 20:19:48 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino, met erbij gestoofde broccoli, venkel, bospeen en witte bonen in een lichte tomatensaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21935 Gepost op: 15 augustus 2022, 21:24:14 »
Gisteren eiernoedels met bamigroenten, omeletreepjes en flink veel sojasaus voor het zout en chilipeper voor het water drinken.

Vanavond op de ferry naar de UK. Ik heb thuis maar even platbrood met salade en halloumi gemaakt om het eten hier te vermijden (vega burger of pizza margerita).
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21936 Gepost op: 15 augustus 2022, 21:51:58 »
Gebakken noedels met groente en ei en miniloempiaatjes in een typisch Aziatisch snelrestaurant vlakbij het station van Aken. Dit was ongeveer het enige dat ik nog nemen zonder mijn trein te missen. Ik heb hem gehaald, maar die heeft dan wel 2 uur vertraging opgelopen door een probleem met een treinwissel.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21937 Gepost op: 16 augustus 2022, 00:26:06 »
Volkoren pitta's met falafel, sla en rauwkost, knoflooksaus.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21938 Gepost op: 16 augustus 2022, 19:51:30 »
Tagliatelle in salieboter met erbij een zomerse salade van ijsbergsla, rucola, koolrabi, komkommer, radijs en witte bonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21939 Gepost op: 16 augustus 2022, 21:51:41 »
Pasta met tomaat, broccoli en prei, met als rulgehakt twee verkruimelde "verse" burgers.