Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 39 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21720 Gepost op: 10 juni 2022, 13:47:00 »
Panir in een pittige chilisaus met lenteui, tamarinde aubergines, rozen/komijnrijst, raita en papadums met pickles. Meloen toe.
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2022, 19:23:14 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21721 Gepost op: 10 juni 2022, 18:59:24 »
Een soort van full English maar dan als avondeten: röstirondjes, mushy peas, gebakken ei, vegetarische worstjes, fried bread. Aardbeien met slagroom toe.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21722 Gepost op: 10 juni 2022, 20:35:57 »
Diepvries pizza met gegrilde groenten en een zakje gemengde sla.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21723 Gepost op: 11 juni 2022, 21:07:56 »
Cuisine sauvage, want opruimwoede in de vriezer: een restje diepvries kaassnacks uit de oven (lagen er al een half jaar en wist ineens weer waarom: niet meer kopen!), edamame boontjes met sojasaus om te dippen, groenteloempia, hartige muffins.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21724 Gepost op: 11 juni 2022, 22:20:39 »
In Sevilla:
Gisteren broodje tortilla voor lunchen 's avonds wegens de hitte aardappelsalade met groenten uit de supermarkt met daarbij kerstomaten en wat kaas.

Vanmiddag spinazie met kikkererwten bij restaurant Don Benjumea. Daarbij een broodje. Erg lekker.

Vanavond in de luchthaven bij Burger King: salade met friet met kaassaus en uitjes. Verder nog nuggets van de Vegetarische Slager als snack voor in het vliegtuig.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21725 Gepost op: 12 juni 2022, 13:27:35 »
Gisteren pasta (van die "lelies") met een sausje van crème fraîche, lenteui, ui, knoflook, rozemarijn, tijm en champignons.  Voor mij nog een hele berg asperges erdoor, voor hem paprika, prei en meer champignons. Erover geraspte pecorino.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21726 Gepost op: 12 juni 2022, 16:12:26 »
Campingvoer in Flensburg. Eergisteren pasta met groente in tomatensaus, gisteren salade met gnocchi, vandaag salade met haloumi en stokbrood.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21727 Gepost op: 12 juni 2022, 16:34:27 »
Bij mijn ouders wegens verjaardag moeder en vaderdag in België. Aspergesoep, camembertburger, asperges, gemengde salade, rösti, appelmoes.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21728 Gepost op: 13 juni 2022, 21:13:01 »
Gnocchi met courgette uit de tuin van mijn vader, tomaat, knoflook, ui en gistvlokken (ipv kaas).
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21729 Gepost op: 14 juni 2022, 00:31:16 »
Even snel: gladde tomaten/paprikasoep, erbij knoflook / kaas broodjes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21730 Gepost op: 14 juni 2022, 21:16:49 »
Pasta met verse spinazie en vijfkazensaus (er moesten wat restjes op  :D)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21731 Gepost op: 15 juni 2022, 06:50:22 »
Gebakken dunne noedels met tofu. Afgehaald in een Aziatisch restaurant schuin tegenover Bizon, één van mijn vaste kroegen in Brussel. Daarna opgegeten op het terras aldaar.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21732 Gepost op: 15 juni 2022, 12:23:19 »
Na een dagje in Denemarken wilden we op de camping lekker makkelijk salade met stokbrood. De bakker was echter al dicht en de supermarkt had geen stokbrood, dus het werden toch weer gnocchi bij de salade, dit keer lekker gekruid met basilicum.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21733 Gepost op: 16 juni 2022, 00:51:06 »
Libanees platbrood met Karma kebab, lekker sausje met knoflook, en veel rauwkost ernaast.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21734 Gepost op: 16 juni 2022, 21:57:51 »
Gisteren een pizza op een terras in Schleswig. Vanavond zijn we tegen een uurtje of acht weer thuisgekomen en dankzij een stevig ontbijt en crackers met gepimpte smeerkaas onderweg niet echt honger. Vanavond nog wat kerstomaten en misschien wat crackers en dan vind ik het wel best.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21735 Gepost op: 17 juni 2022, 20:24:19 »
Käse-Gemüse-Spätzle!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21736 Gepost op: 17 juni 2022, 22:10:17 »
Aspergeravioli (gekochte) met de eerste tuinbonen van het seizoen, groene asperges, bruine boter en crispy salie en parmezaanse kaas. Watermeloen toe.
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21737 Gepost op: 17 juni 2022, 22:35:51 »
Venkel met ajvar en rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21738 Gepost op: 18 juni 2022, 09:16:14 »
De eerste BBQ van het jaar, met wat vega dingen, paprika, champignons, courgette, en natuurlijk knoflooksaus (op halve sterkte…)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21739 Gepost op: 18 juni 2022, 16:28:07 »
Deze week druk geweest, maar gelukkig weer vrijwel helemaal van de verkoudheid af, dus ook weer wat meer gekookt.

Woensdag met collega's uit eten, een vierde haar 5-jarig jubileum en mocht dat met een bepaald bedrag vieren. We aten bij De Centrale in Delft, een restaurant dat in de Koornbeurs gevestigd is.

Je kan kiezen uit hoeveel gangen en voor de rest is het een verrassing.
Ik had het viergangen vega menu.

Ik weet niet meer helemaal wat het allemaal was. Maar in ieder geval een gevulde yoghurtmousse met erbij prei olie, groene asperges met gefrituurde kikkererwten en een milde groene currysaus, zacht gebakken spitskool met iets van een groentenmousse en ik denk avocado, witte chocolade met pistache en rabarberdingen.

Het was op zich lekker (zeker de sausjes) maar het was allemaal een beetje zacht en nat als structuur. Er zaten wel wat knapperige elementen bij, maar toch te weinig.
En ik mistte een stukje brood of rijst of zo om de sausjes mee op te eten. We hebben er vier uur gezeten, en ik had daarna eigenlijk alweer honger.  Het vlees/vismenu had meer eiwit erbij natuurlijk, dus dat vulde meer.

Dag erna makkelijk gekookt: volkoren wraps met zwarte bonen, paprika, courgette en mais in kruidige tomatensaus. Erbij kwark, lenteuitomatensalsa en guacemole.

Dan vrijdag voor een concert in Amsterdam gegeten bij een Indonesisch restaurant in de Utrechtsestraat. We deelden een vegetarische rijsttafel met extra nog omelet in pindasaus. Er zaten wat tempégerechten bij, en erg leuk, saté van tempé en tofu. Was lekker en smaakte fris, niet zo zwaar.

Na de lunch heb ik voor vanavond alvast aardappelsalade gemaakt, op basis van kwark met mayo, met een heleboel groene kruiden, kappertjes, zilveruitjes, paprika, radijs, lenteui, bleekselderij en hardgekookt ei. Er komt nog komkommer  en sla bij straks. 8)