Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21680 Gepost op: 29 mei 2022, 14:53:53 »
Beetje verkouden dus makkelijk eten: groenten uit de oven (aubegine, tomaatjes, courgette, rode ui, paprika) met pasta en pesto.

Vandaag wraps met kerrieaardappels, sperziebonen, paprika, courgette en prei.


Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21681 Gepost op: 29 mei 2022, 19:52:53 »
Kristof en ik zijn beide eind van de middag thuis gekomen. Het werd snel en simpel: spaghetti aglio, olio e peperoncino met erbij een salade bestrooid met zonnebloempitten en sesamzaad.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21682 Gepost op: 30 mei 2022, 12:03:13 »
Vier dagen pubvoer, ik kan niet wachten om morgen thuis een groot bord stamppot spinazie te eten (of iets anders met heeeeel veel groente). 
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21683 Gepost op: 30 mei 2022, 19:31:32 »
Couscous met aubergine en kikkererwten in een tomatensaus, lekker gekruid met o.a. gember en zwarte kardemom.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21684 Gepost op: 30 mei 2022, 21:27:07 »
Witte bonen gestoofd met salie, tomaat, knoflook en veel gedroogde chilipeper. Linguine met een peterseliepesto. Gestoofd witlof.
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21685 Gepost op: 30 mei 2022, 22:16:10 »
Bruine rijst gekookt met linzen. Deze dan opgebakken met ui, knoflook, paprika, wortel, maïs, selder en een hoop kruiden. Daarbij gestoomde bloemkool.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21686 Gepost op: 31 mei 2022, 12:30:37 »
Restant van zondag: indiase tandoori met basmati, raita van sojayoghurt en sperziebonen. Ik heb de tandoori gemaakt met kipstukjes van Vivera maar dat bleek een vergissing. Heb het eerder met stukjes van de Vegaslager gemaakt en die zijn veel malser (doe uw voordeel met deze waarneming).
Tandooripasta van Fair Trade overigens, echt zalig! Vervang 1 deel kokosroom door 1 deel tomatenblokjes.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21687 Gepost op: 31 mei 2022, 18:46:11 »
spaghetti alla puttanesca met tomaten, ui, knoflook, kappertjes, peterselie, zwarte olijven (en geen ansjovis). Eenvoudig en lekker.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21688 Gepost op: 31 mei 2022, 19:29:20 »
Stamppot spinazie met 400 gram spinazie dus het groentetekort door de pub grub van het weekend is wat gelenigd.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21689 Gepost op: 31 mei 2022, 19:50:41 »
Groene asperges, safraanrisotto en kidneybonen met peterselie in een lichte tomatensaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21690 Gepost op: 31 mei 2022, 20:54:11 »
Pasta met tomaat, iets van vivera gyros en een zak groenten.

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21691 Gepost op: 01 juni 2022, 11:32:01 »
Zolang hier niet meer geweest, terwijl we zeker vier keer in de week heerlijk vegetarisch eten 🥘
Gisteren aten we gepofte koolrabi (koolrabi knollen, 2 uur poffen in oven van 225/ 250 graden afhankelijk van je oven)
Even laten afkoelen, dan ontdoen van schil, dmv schillen met kartelmes. Sausje maken van 4 el tahin, 3 el Griekse of soyayoghurt ongezoet, sap van 1/2 citroen en wat zout. Saus in dikke spiegel op bord uitsmeren, daarop de gepofte en geschilde warme koolrabi zetten. Deze bestrooien met gerookte paprikapoeder, gehakte rode 🌶 peper, en peterselie. Er jalopeno plakjes uit pot langs leggen (5 pp)
Eet er couscous bij met evt roergebakken groenten. Ontzettend lekker

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21692 Gepost op: 01 juni 2022, 17:02:29 »
Lekker, Hedwig. Ik vind op die manier gekruide yoghurt ook dikwijls een mooie begeleider van groenten.
Ik maak een Indiase curry met broccoli, aardappelen, erwten, ui, rode paprika met naanbrood erbij.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21693 Gepost op: 01 juni 2022, 20:47:30 »
Lekker, Hedwig. Ik vind op die manier gekruide yoghurt ook dikwijls een mooie begeleider van groenten.
Absoluut!

Ik was na wat fietsperikelen pas laat thuis en ik had gewoon zin in een troostrijke, makkelijke hartige pannenkoek. Toen ik bedacht dat ik morgen in de Duivelsberg ook al pannenkoek ga eten, had ik nog steeds zin in pannenkoek. Het werd dus pannenkoek  ;D, gevuld met tomaat, prei, champignons en peterselie.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21694 Gepost op: 01 juni 2022, 21:14:57 »
Hey Hedwig!

Ik ben nog een beetje verkouden dus mijn vriend had weer gekookt.
Pasta (van die radiatortjes) met paprika, prei,  vruchtjes uit blik en brie  ;D .

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21695 Gepost op: 01 juni 2022, 22:52:24 »
Courgette, aubergine, ui, veel knoflook, een paar resterende kerstomaatjes samen gebakken. Daarbij pasta.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21696 Gepost op: 02 juni 2022, 10:13:40 »
Gisteren burritos gevuld met een pittige chili. Nog genoeg over voor vanavond een snoepmaaltijd van tortillachips, chili, guacamole, zure room en jalapenos.

Qua jalapenos: ik vind/vond verse jalapenos ontzettend lekker maar degene die ik de laatste tijd koop in de supermarkt zijn net groene paprika, er zit geen kick in. Tips voor goede, pittige jalapenos?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21697 Gepost op: 02 juni 2022, 21:59:51 »
Een hartige pannenkoek op de Duivelsberg nabij Berg en Dal, Nijmegen. Een prima pannenkoek, maar die van mij van gisteren was minstens zo lekker. Vandaag had ik echter wel goed gezelschap, een Hefeweizen van de tap en een prachtig uitzicht.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21698 Gepost op: 02 juni 2022, 23:01:03 »
Vanmiddag in het bedrijfsrestaurant: pastinaaksoep, lasagne met o.a. pompoen. Best lekker maar wel geen seizoensgroente.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21699 Gepost op: 03 juni 2022, 20:39:09 »

Qua jalapenos: ik vind/vond verse jalapenos ontzettend lekker maar degene die ik de laatste tijd koop in de supermarkt zijn net groene paprika, er zit geen kick in. Tips voor goede, pittige jalapenos?

Oh jammer. Ik heb meestal de ingemaakte. Heel scherp horen de verse ook niet toch? Maar helemaal geen kick klopt natuurlijk niet.

Hier een restje sayur lodeh, Sichuan boontjes en rijst.
,,,,فلافل