Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 32 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21480 Gepost op: 20 maart 2022, 21:18:10 »
Pizza! Kristof had een bijzonder goed gelukt pizzadeeg gemaakt. De mijne was belegd met aubergine, champignon, sjalot en ingelegde pepertjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21481 Gepost op: 21 maart 2022, 20:02:43 »
Muschelnuscheln. Schelpjespasta met limabonen, broccoli, bleekselderij, paprika en bospeen in een citroenige tomatensaus met rozemarijn.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21482 Gepost op: 21 maart 2022, 21:22:57 »
Oh, ik loop hopeloos achter! Maar dit weekend pasta-pesto van daslook, met boontjes en mozzarella.
Op een borrel ook heerlijk mozzerella-brood.
Vorige week de beyond-meat burger: ik vond hem lekker, ook de textuur, alleen kokosvet lijkt me ongezond.
Vandaag prei met tofu en pinda’s; vorige week zat daar ook nog pindakaas doorheen.

Morgen pizza margarita op werk, met een komkommer erbij.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21483 Gepost op: 22 maart 2022, 00:37:43 »
Gisteren pasta met kruidenroomsaus, met ui en een beetje gebakken aardpeer. Dan nog een heleboel witlof erdoor (ik) of broccoli (mijn vriend).

Vandaag was ik op het werk met avonddienst, en we hadden pokébowls besteld. Die kon je zelf samenstellen, dus ik had sushirijst met gefrituurde tofu, edamame boontjes, paprika, avocado, zeewiersalade, ingelegde gember en gebakken uitjes. Met een punzu sausje. Was vers, lekker en genoeg om een avond op te werken.  :)

Voor morgen heb ik voor de lunch alvast een bloemkoolstronksoep met knolselderij en slagroom gemaakt (de houdbare slagroom moest toch op).

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21484 Gepost op: 22 maart 2022, 18:59:51 »
Een soort waterzooi met krielaardappelen, venkel, sjalotten, wortel, prei en grote witte bonen in een lichte citroen-roomsaus, lekker.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21485 Gepost op: 22 maart 2022, 20:07:33 »
Tagliatelle in salieboter, erbij gestoofde spruitjes, koolrabi, bospeen en kidneybonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21486 Gepost op: 22 maart 2022, 23:56:57 »
Pizza, met champignons en gegrillde zoete puntpaprika. Veel pittige cheddar en romige mozzarella.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21487 Gepost op: 23 maart 2022, 10:26:57 »
Bij mij is het ook al weer een paar dagen geleden. Zondag en maandag ben ik met een Colombiaanse vriend naar Amsterdam geweest. Ik was er natuurlijk al vaker (al dan niet voor Vegatopia) maar ik heb de stad nog nooit zó toeristisch bezocht: stadswandeling (in het Spaans), boottocht, Anne Frankhuis... Was wel leuk.

Ik heb hem mijn best gedaan om hem zoveel mogelijk mee te geven van de Nederlandse cultuur. Verse stroopwafels vond hij erg lekker, de vleeskroket sprak hem niet erg aan, friet satésaus heeft hij geweigerd om te proeven.

Zondagavond hebben we gegeten bij China Sichuan. Ik had nasi en vega loempia's. Maandag had ik een falafelwrap voor in de trein.

Gisteren: gebakken prei met gele en rode paprika. Daarbij rijst en geraspte kaas.
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2022, 10:33:20 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21488 Gepost op: 23 maart 2022, 19:55:52 »
Gnocchi en een uitgebreide salade van ijsbergsla, rucola, bleekselderij, radijs, paprika, komkommer en limabonen, bestrooid met zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21489 Gepost op: 23 maart 2022, 21:09:25 »
Gisteren spätzle met vivera gyros, broccoli, courgette en pastinaak.

Vandaag hutspot met kaasschnitzel.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21490 Gepost op: 23 maart 2022, 22:17:08 »
Kool, rijst, ei en zoetzure tomatensaus.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21491 Gepost op: 24 maart 2022, 20:36:21 »
Een ovenschotel van aardappel, bloemkool en bleekselderij met mosterdsausje, bedekt met mozzarella en bestrooid met nigella.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21492 Gepost op: 25 maart 2022, 00:02:38 »
Gele rijst met kipstukjes (ik denk van vivera?), oosterse wokgroenten, blik vruchtjes.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21493 Gepost op: 25 maart 2022, 21:08:36 »
Een eerste kennismaking met mijn nieuwe collega's in de Moestuin, Utrecht. Ik was uitgenodigd mee te doen met een workshop. Lekkere kruidenthee, de lunch bestond uit tuinerwtensoep, venkelrisotto, salade en diverse broodjes, het avondeten een selleriebraadstuk, gemarineerde groenten en grove aardappelpuree. Tussendoor ook nog een lekker stuk frittata. Buiten was het gezellig druk met ouders en kinderen die zich uitstekend vermaakten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21494 Gepost op: 26 maart 2022, 20:09:46 »
Pellkartoffeln! Erbij een uitgebreide salade met naar keus zonnebloempitten, zilveruitjes, salade kaas en augurk.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21495 Gepost op: 27 maart 2022, 13:27:01 »
Eergisteren rode rijst (vroeger in de Oost voer voor de hond), dal (rode linzen, paprika, wortel, ui, knoflook, zorgvuldig geselecteerde specerijen, ghee, olijfolie), salade van bladsla, momkommer en wortelpeterselie, gebakken tofu met knoflook en sojasaus.
Gisteren tapas, nou ja, hapjes, van gefrituurde aardappelblokjes, wortelmoes (met asafoetida, komijn, Madraskerries), walnotenmoes (met wat meel om te binden),
olijfbrood (de Lidl bood het aan en het was lekker en ook nog te vinden, wat een wonder is hier in deze vestiging).
Vandaag rijst en wittebonengumbo (met paprika, ui, knoflook...), kroketburger.
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2022, 17:30:55 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21496 Gepost op: 27 maart 2022, 19:53:49 »
Dat klinkt weer lekker, Herr Niewied!

Vanochtend heb ik ontbeten met een hartige pannenkoek, vanavond had ik een lekkere spanakopita. De ovenschaal is in de oven helaas wel gebroken, blijkbaar vond die het na een aantal decennia trouwe dienst wel genoeg geweest.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21497 Gepost op: 27 maart 2022, 22:02:04 »
Gisteren gevulde pasta van de AH (die met walnoten) met prei, courgette en doperwten. Lunch was Japanse curry ramen met omeletreepjes, prei en radijs (+loof). Ik had in de vriezer nog een blokje zelfgemaakte pasta liggen en kant&klare ramen van de Oriental.

Vandaag bij de lunch een simpel witlofsaladetje met een dressing van hummus met citroensap en wat water. Erdoor granaatappelpitjes.
Als avondeten venkelrisotto met doperwten, prei en vivera "zalm". Die plataardige zalm kwam nog best aardig in de buurt van vis, zeker de structuur was goed. Mocht van mij nig wat vissiger smaken, mijn vriend kon hem nog net hebben (hij houdt niet van vis).


Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21498 Gepost op: 28 maart 2022, 20:29:17 »
Een lekker kruidige pilao van basmatirijst, chana dhal, bloemkool en spinazie. De specerijen heb ik dit keer niet gevijzeld en gezeefd, maar als geslaagd experiment gemalen in het elektrische koffiemolentje dat ik van mijn werk als corona-thuiswerkmotivatie heb mogen uitkiezen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21499 Gepost op: 28 maart 2022, 23:59:06 »
Volkoren pitta's met falafel en sla en knof  ;)