Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21040 Gepost op: 24 november 2021, 22:54:02 »
Je mag blikvoer wel gewoon exporteren? Ik ben het een beetje kwijt met alle regels.

Vandaag volkoren wraps met kerrieaardappels, paprika en spitskool. Met een hardgekookt ei.

Voor de lunch van morgen alvast wat aubergine met lente-ui gestoofd en wat komijn, gerookt paprikapoeder. Met ook een hardgekookt ei (ze moesten op).

's Avonds ga ik nasi maken met o.a, spitskool, taugé en tofu in pindasaus. Er zou eerst een vriendin komen eten, maar die heeft een ziekige kat waar ze bij wil blijven.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21041 Gepost op: 25 november 2021, 13:09:35 »
Lekkere lunch met hummus op brood.
Kleine blunder: maanzaad ipv oregano.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21042 Gepost op: 25 november 2021, 19:59:25 »
Een Aziatisch geïnspireerde wok van udonnoedels, broccoli, bospeen, paprika en tempeh, lekker met knoflook, gember, pepertje, goede sojasaus en sesamzaad.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21043 Gepost op: 26 november 2021, 18:23:04 »
Tartiflette met erbij kropsla met radicchio, dragon, uitjes, kappertjes rucola van eigen teelt en een mostervinaigrette. Ananas toe.
« Laatst bewerkt op: 26 november 2021, 19:34:10 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.148
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21044 Gepost op: 26 november 2021, 19:00:12 »
Knoflooksaus! Op een pita broodje met vega shoarma
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21045 Gepost op: 26 november 2021, 20:46:11 »
Champignonrisotto en in salie gestoomde bloemkool en limabonen, bestrooid met Italiaanse harde kaas. Een lekkere combi!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21046 Gepost op: 26 november 2021, 22:50:06 »
Deze week begon ik met spaghetti met de notengehaktsaus uit een boek van Lisa Steltenpool. Erg lekker sausje, met geroosterde paprika's, tomaten en avocado. En dus walnoten. Vorige week een paar porties van gemaakt, maandag dus makkelijk een bakje uit de koelkast gepakt (en er staat ook nog een bakje in de vriezer - overigens met schilderstape erop, nadat ik hier een tip daarover had gelezen, heel handig!).

Dinsdag at ik pompoen-geitenkaaspizza van de pizzadames hier om de hoek. En sla erbij.

Woensdag weer eens de zuurkoolsalade uit Salad samurai gemaakt, met spitskool (hoort officieel rode kool te zijn), granny smith, zelfgemaakte knoflookcroutons, heerlijk rokerig gemarineerde tempehstukjes en een heeeeleboel dressing gebaseerd op cashewnoten. Ik vind dit echt een vreselijk lekkere salade, maar ben er ook altijd weer hopeloos lang mee bezig hem in elkaar te zetten. Op mijn vrije dag kon dat wel, dacht ik, maar wegens Sintshopping was ik toch vrij laat thuis dus ik zat uiteindelijk pas na het journaal te eten...

Gister risotto met spinazie, doperwten en citroenrasp, met een beetje sla erbij. Toe sojakwark met kastanjecreme uit Aubenas.

Vandaag opnieuw zuurkoolsalade; ik had de dressing, croutons en tempeh in wat grotere hoeveelheden gemaakt zodat ik vanavond lekker snel klaar was en ik morgen zelfs nog een beetje kan nemen voor de lunch. :D Ik had een alpro chocolademousseje toe. Ik vind het moussegedeelte daarvan wel lekker maar het is me niet helemaal duidelijk wat de functie is van dat dikkere laagje op de bodem.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21047 Gepost op: 27 november 2021, 10:36:37 »
Couscous met geroosterde wortelen, venkel, courgette en kikkererwten, met gekruide yoghurt. Naar een recept van Karola's Kitchen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21048 Gepost op: 27 november 2021, 11:53:44 »
We logeren een nachtje bij iemand in een vakantiehuisje. Gisteren champignonrisotto. Wij zorgden voor de brunch, met afbakbroodjes en croissants, jam, roomboter, hummus en kaas.

We moeten nog even kijken hoe laat we vandaag terug gaan, anders wordt het chinees.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21049 Gepost op: 27 november 2021, 20:28:56 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij gestoofde gemarineerde bloemkool, bospeen en kidneybonen. De oplettende lezer valt het vast op: ja, Kristof is weer thuis  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21050 Gepost op: 27 november 2021, 22:58:24 »
Chili met havergrutten, paprika en champignons. Ik had een pakje van Oats & Meal in de kast gevonden, wat al lang over datum was maar nog steeds goed. Ik ben niet zo voor pakjes en zakjes en vooral niet wanneer er nog bij staat "voeg zelf een pak Mexicaanse groente toe".

Achteraf nog een zelfgebakken bananencakeje.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21051 Gepost op: 28 november 2021, 14:49:36 »
Gisteren paratha, spliterwtengumbo (spliterwt, wortel, ui, peterseliewortel, rozemarijn, bouillonpoeder, tandoori masala), sperzieboon,
Vanochtend (ik): linzendahl, bulgur-bloemkool-kook (rest van eergisteren) en een kop erwtensoep met wat kerry.
Vanavond kastanjechampignon-ui-oliebollen (beignets zegt men) met erin verwerkt wat tijm, salie en rozemarijn, bouillonpoeder en tandoori masala. Heb ze net gebakken. Per 10 stuks 100 gram meel/bloem, gist, 100 ml melk. Ik heb het gisten wat aangejaagd door wat marmite door de melk te roeren. Extra aminozuren, de gist reageert snel erop. En bij de parata bruine-bonengumbo (gelijk/net als de spliterwtengumbo bereid).
 Je verzint wat mè dees daag.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21052 Gepost op: 28 november 2021, 18:19:57 »
Vanmiddag een lekkere plak cake en een latte met havermelk: dat bleek prima te smaken.
Nu mie, tofu en pinda, gewokte komkommer, paprika en ui.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21053 Gepost op: 28 november 2021, 18:49:44 »
Een lekkere groentecurry met knolselder, bloemkool, ui, rode paprika. Vocht van tomatenblokjes, wat water en tegen het einde volle yoghurt. Smaakmaker zachte kerrie. Daarbij klein naanbrood (in de toaster opgewarmd).

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21054 Gepost op: 28 november 2021, 21:46:33 »
Fusilli bolognese.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21055 Gepost op: 28 november 2021, 22:27:47 »
Gegeten in een relatief nieuw Japans restaurant uitgebaat door Nepalezen in Schaarbeek (Brussel). Ik had een misosoep en gebakken noedels met heel veel groente. Met zorg bereid, maar niet authentiek.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.148
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21056 Gepost op: 29 november 2021, 09:45:48 »
Gisteren een snelle pasta tomatensaus met veel paprika.

Vanavond champignon risotto.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21057 Gepost op: 29 november 2021, 11:52:49 »
Gisteren en vandaag voor de lunch een Indonesisch geïnspireerd soepje (soort van soto zonder ajam, met ui, taugé, spitskool, prei en veel kruiden).

Gisteren voor het avondeten dikke, holle spaghetti met courgette, ui, knoflook, rozemarijn, salie, paprika, bleekselderij, prei en zachte geitenkaas met schimmelkorst.


Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21058 Gepost op: 29 november 2021, 20:03:08 »
Spitskoolcurry met bospeen, paprika en rozijnen, en rijst natuurlijk. Erbij een pappadum en een klodder Turkse yoghurt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #21059 Gepost op: 29 november 2021, 20:17:56 »
Kool, omelet met gedroogde paddo en rijst.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken