Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2100 Gepost op: 27 januari 2012, 09:34:15 »

Vandaag waarschijnlijk bietenrisotto.

Kan dat ook met verse bietjes? Ik heb bietjes gekocht, geeeen idee wat ik ermee moet maar ik wou het eens proberen. :P

Ja dat is lekker. Bietjes gaar koken in de schil (als je een magnetron heb kan het ook daar in), daarna schillen en in stukjes en op het eind door de risotto. Lekker met doperwten en wat geitenkaas. Maar ik weet natuurlijk niet hoe LL's recept is  :)
Maar er zijn veel meer mogelijkheden met biet. Ook lekker met sinaasappel in de salade.

Ja natuurlijk kan dat. Ik kook de bietjes inderdaad. Schillen doe ik niet, ik friemel de schil eraf.

Ik doe meestal zoiets. We hadden veel te veel bietjes. Wat er nog over is, eet ik dadelijk bij de lunch met augurk.

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2101 Gepost op: 27 januari 2012, 18:25:34 »
Ik heb er drie gekocht, drie grote, dus ik moet nog maar even bedenken wat ik met de rest ga doen. Ik ga het morgen uitproberen! Bedankt voor de tips. :D

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2102 Gepost op: 27 januari 2012, 18:33:47 »
Ik kwam gisteren idioot laat thuis met enorme honger, dus ik was heel blij dat L dahl had gemaakt, en rijst en bloemkool. En wel zoveel, dat we er vandaag ook wel zo'n beetje genoeg aan hebben, zeker als ik er doperwten bijdoe, een naan bij bak en wat groenteballetjes in een pan gooi. Mooi, want ik heb een ontzettende LLD (luie lapzwansdag)
This is between me and the vegetable!

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2103 Gepost op: 27 januari 2012, 19:09:55 »
"Tussen de middag" om half drie aardappels met rauwkost en nu roggebrood met hüttenkäse en tomaat en crackers met kruidenkaas.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2104 Gepost op: 28 januari 2012, 08:16:05 »
Overheerlijke broccolilasagne. Morgen en overmorgen datgene wat ik gewoon kortweg nasi noem, maar wat voluit nasi goreng heet.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2105 Gepost op: 28 januari 2012, 17:33:31 »
Mac & cheese, ik heb dat geloof ik nog nooit gegeten. En gestoomde bloemkool.
,,,,فلافل

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2106 Gepost op: 28 januari 2012, 17:55:28 »
Het is zaterdag en dus weer tijd voor pizza, er staat een deegje te kneden in de BBM.
Eerder heb ik meerdere dagen zuurkoolstamp en vegan curry gegeten. En ook tosti's en groentesoep.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2107 Gepost op: 28 januari 2012, 18:42:53 »
Het was weer een gezonde dag: grote friet oorlog. Echt lekker was het niet eens, beetje slappe friet.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2108 Gepost op: 28 januari 2012, 18:48:16 »
grote friet oorlog.

Wat zit er dan eigenlijk op je frieten? Schietende schietgeweren?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2109 Gepost op: 28 januari 2012, 18:51:52 »
grote friet oorlog.

Wat zit er dan eigenlijk op je frieten? Schietende schietgeweren?
;D  en voor het geval het een serieuze vraag was: mayo fritessaus en pindasaus.

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2110 Gepost op: 28 januari 2012, 19:07:12 »
Mac & cheese, ik heb dat geloof ik nog nooit gegeten.
Omdat je nog nooit pasta met kaassaus hebt gegeten? Of omdat spaghetti niet telt? Of omdat je het nog nooit in de oven had gedaan? Of omdat ik niet snap wat dat gerecht inhoudt?

L staat soep te maken met groente en tomaat erin, en brood met lekkere kaasjes erbij.

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2111 Gepost op: 28 januari 2012, 21:00:16 »
De bietjesrisotto was geweldig lekker! Ik heb geen blokjes maar geraspte biet erdoor gedaan. Het neigde naar perfectie, jummie!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2112 Gepost op: 28 januari 2012, 22:04:35 »
Mac & cheese, ik heb dat geloof ik nog nooit gegeten.
Omdat je nog nooit pasta met kaassaus hebt gegeten? Of omdat spaghetti niet telt? Of omdat je het nog nooit in de oven had gedaan? Of omdat ik niet snap wat dat gerecht inhoudt?

Omdat ik nog nooit pasta met kaassaus zonder wat anders uit de oven heb gegeten inderdaad. Of me dat althans niet herinner. En pasta met gewone kaassaus ook niet idioot vaak overigens maar dat wel eens. En het was lekker  :yummie:
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2113 Gepost op: 29 januari 2012, 01:26:48 »
Gisteravond, samen met mijn beste vriend M.: geroosterde aardappeltjes en venkelgroente met yoghurt.

Vanavond, zoals gepland, pannenkoekgourmet. Twee tweepersoonsgourmetstelletjes, pannenkoekbeslag, groenten (rode ui, paprika, tomaat, courgette, kastanjechampignons, knoflook, pepertjes), kruiden en specerijen (basilicum, peterselie, tijm, karwijzaad, nootmuskaat) en kaas (Emmentaler, Parmezaan, feta). Erbij lollo biondo, kidneybonen, schijfjes wortel en een balsamico-mosterd-limoendressing om een salade in elkaar te knutselen.

Helaas werkte de techniek niet erg mee. De spiritusbrandertjes moesten regelmatig worden nagevuld of opnieuw worden aangestoken. De (nieuwe, bijgeleverde) pannetjes bleken de warmte niet erg goed te geleiden, dus pannenkoeken bakken werd een uitdaging (M. heeft weinig kookervaring, dus zijn creaties vielen onder de noemer roerpannenkoek - viel niet erg goed). Ik, K. en K. hadden na de eerste mislukte pannenkoek de smaak te pakken, wat M. des te meer frustreerde (vooral toen ik zijn vervloekte pannetje pakte en er wél een fatsoenlijke pannenkoek in wist te bakken). Afijn, zo leer je je vrienden goed kennen. Note to self: koop de minipannetjes met anti-aanbaklaag bij de Hildesheimer Hema. Met het juiste gereedschap is pannenkoekgourmet namelijk wel erg leuk en lekker!
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2012, 01:29:22 door Eelco »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2114 Gepost op: 29 januari 2012, 15:45:14 »
Inari is vos. Volgens de Japanners (wie zegt er nog Jappen?) eten die graag zoete spijs. Daarom is Inarisushi in Japan tofuzakje gevuld met iets zoetige inhoud. Die tofuzakjes kun je hier gewoon kopen. Er staat keurig inari op geschreven in hiragana en in heel kleine lettertjes ontwaar je de naam ook in Latijns alfabet.
Welnu, mijn vrouw vult deze met  mihun gebakken met kleingesneden knoflook, tofu, wortel, ui. Erg prima.

Gisteren was er borrel bij neefje/nichtje dat koperen bruiloft vierde in Sliedrecht. Aten vooraf bij Chinees Golden City. Had vier veggie gerechten op kaart. Prima. Maar net als bij de Indiër smaakt alles zo een beetje hetzelfde behalve de fujunghai. Het viel ons op dat er vele restaurants zijn in dat dorp met redelijke veggie gerechten.

Wat is de overtreffende trap van heerlijk? Overheerlijk las ik net weer eens hier op de draad. Zo blijven we gradaties aanbrengen. En overigens ben ik van mening dat Lulu Wang geen veggie is doch een slimme marketeer. L&L van de NVB trapte er pas weer in.  In Leuven is er restaurant Lukemieke (op de Topialijst) las te snel: leukemie. Stom.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2012, 15:49:39 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2115 Gepost op: 29 januari 2012, 19:46:42 »
Pompoen/kikkererwtcurry (een beetje zoals in World Food Cafe 2 staat, voor wie dat boek had, maar zonder wortel en daikon), lekker. Erbij granaatappelraita, bruine rijst en pappadum.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2116 Gepost op: 29 januari 2012, 20:40:57 »
We hadden vrij laat geluncht met soep en brood (van Niemeijer) en warme chocolademelk, en daardoor niet zoveel honger meer nu. Dus er staat nu een toffe appelcrumble in de oven.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2117 Gepost op: 29 januari 2012, 21:26:53 »
Burrito's.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2118 Gepost op: 29 januari 2012, 21:54:32 »
Wat is de overtreffende trap van heerlijk? Overheerlijk las ik net weer eens hier op de draad.
Wij hadden vanavond een ovenheerlijke overschotel. Schijfjes aardappel, roosjes bloemkool en stukjes venkel, begoten met een champignon-karwijzaad-tijmroomsausje, bestrooid met een klein laagje kaas en nigella.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2119 Gepost op: 30 januari 2012, 12:24:39 »
Mexicaans stoofpotje met vega gehakt, kidneybonen, mais, paprika, witte ui, groene en rode peper,  oregano, komijn, knoflook, paprikapoeder met kaas erover en rijst erbij. Voor extra vrolijkheid tomatensalsa met limoen en romige guacamole met yoghurt. Vanavond de rest hier van met nog iets van paarse wortels. Misschien in wat zuurs...
Sin chile, no tiene chiste!