Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Muis

• 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2000 Gepost op: 12 januari 2012, 16:51:48 »
Geen zin om naar de winkel te gaan dus gewoon iets van wat ik in huis had, geroerbakte ui en rode paprika met klein beetje zilvervliesrijst erdoor en een valess burger.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2001 Gepost op: 12 januari 2012, 20:17:20 »
Rode kool met appeltjes en fijne specerijen. Erbij geroosterde aardappelen, gekruid met piment.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2002 Gepost op: 13 januari 2012, 09:19:04 »
Maar ik ga vooral voor het van Abbemuseum. Waar zou u daar nu eens echt lekker gaan eten in het centrum?

Ha Heer Karl,
Vlak bij het Van Abbemuseum (aan de achterkant, oost) is restaurant LN2 (Liquid Nitrogen), van de zoon van sterkok Sunil Baradoer in Nuenen. Reserveer daar, zeg dat u veggie eten wilt, en ik denk dat u daar prima eet. Alleen diner. Maar, u bent wel lang bezig, ga dus zo vroeg mogelijk. Ook mogelijk is Ons in de Kerkstraat, ook vlak bij Van Abbe. Biologische ingrediënten. Ook lunch.  Een ander is Bali op de Keizersgracht, op loopafstand van het Van Abbe, een aanradertje: voor rond 18,- €  prima veggie rijsttafel. Ik meen dicht op lunchtijd, of open van 12.00 tot 14.00 uur. Tot slot: het restaurant van meubeldesigner Piet Hein Eek (www.pietheineek.nl) in de Halve Maanstraat 10. Is uit het Centrum. Lunch en diner. Veggie OK.
Tot slot: Soho in de Jan van Liesthoutstraat 24A, ook vlak bij van Abbe, noordwaarts bij het St Catharinapleion. Dit is een eetcafé/afhaal, Aziatisch. De gado gado en de tjap tjoy (beiden met rijst of noedels) ‎zijn heel goed. Geserveerd in kartonnen koker met uitvouwbare randen. Stokjes, plastic lepel/vork, sojasaus. € 4,50. Eten gewoon aan tafeltjes. Ruim. Ook veggie sushi, meen ik. Het voorgaande in rood omdat ik het later heb bijgevoegd. O ja, Grand café Berlage nogop de kleine Berg. Aangenaam restaurantje opgericht door oud bouwkunde-studenten, vandaar de naam. Hebben altijd ook veggie dingen. Heb er al lang niet meer gegeten.  

« Laatst bewerkt op: 13 januari 2012, 16:38:55 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2003 Gepost op: 13 januari 2012, 16:41:08 »
Bruine bonen met gebakken ui-knoflook en wat kruiden (eens kijken wat), gebakken boerenkool, vales-schnitzel,wellicht couscous of polenta, slaatje van wortel, venkel, peterseliewortel

Wat eten we vandaag?
« Reactie #2004 Gepost op: 13 januari 2012, 19:45:12 »
Smokey Goulash uit Puur Plantaardig, erg lekker ! Door m'n niet-vegetarische-maar-doet-wel-lekker-mee partner als 1 van de betere recepten bestempeld.
Er is op deze wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor een ieders hebzucht (Gandhi)

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2005 Gepost op: 13 januari 2012, 22:29:29 »
Ik had eters en maakte lasagne met pittige pompoenpuree, spinazie, kaassaus, en knoflookchampignons. En voor toe sinaasappelkwark met sinaasappelstukjes. En sinaasappelkoekjes. Wil iemand raden wat er in de aanbieding was?
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2006 Gepost op: 14 januari 2012, 01:44:08 »
Wil iemand raden wat er in de aanbieding was?
Klinkt meer als een AH Bonus  8).

K. had vanmiddag al 'Kartoffelpuffer', dus ik mocht iets voor mezelf koken. Een hartige pannekoek met rode ui, puntpaprika, tomaat en courgette, op smaak gebracht met kaas, nootmuskaat, basilicum en een pepertje. Op standje 6 langzaam gaar (en lekker!) geworden.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2007 Gepost op: 14 januari 2012, 14:37:47 »
Ik had eters en maakte lasagne met pittige pompoenpuree, spinazie, kaassaus, en knoflookchampignons. En voor toe sinaasappelkwark met sinaasappelstukjes. En sinaasappelkoekjes. Wil iemand raden wat er in de aanbieding was?

Die koekjes, denk ik, tegen een onpittig prijsje.

Ik verbaas me altijd over dat woord pittig, waarmee je alle kanten uit kunt. Een pittig meisje, een pittige discussie, een pittige pompoenpuree, een pittige prijs. Pittig taaltje hoor.
Maar ja, taal, praat me er niet over. Las gister dat Lana del Rey een rasperformer was. Stotterde even met mijn ogen: Ras/ rasp/ rasper/ rasperformer/ rasper-former/ ras-performer. Jawel, dat is ze, weet ik nu.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2008 Gepost op: 14 januari 2012, 14:42:05 »
Na al dat gerasp: een dochter komt eten. Ze krijgt zo ongeveer: dunne bruinebonensoep met paddenstoelenbouillon, een wrap met spinazie en kaas,  gepofte aardappel met lekkere olijfolie (simpele pof: aardappel in plastic vershoudfolie, een paar gaatjes erin, en dan in magnetron tot gaar. Mevrouw Maartje: magnetron: woooeh) en dan nog wel iets dat mijn vrouw zeker verzint, eiwitiets wellicht nog.... Ik maak alleen de soep.  
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2012, 15:22:25 door niewied »

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2009 Gepost op: 14 januari 2012, 18:15:36 »
Stamppot boerenkool, vegaworst en veel mosterd. Lekker!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2010 Gepost op: 14 januari 2012, 18:55:55 »
Gister op een borrel veel stokbroodjes met erg lekkere aioli, lekker bladerdeegdinges, Spaanse aardappeltortilla van Manolo, olijven, erg lekker allemaal.
Vanavond bij Japans/Koreaanse winkel Shilla gehaalde tofu-, rettich- en ei-sushi, zeewiersalade, rettichsalade en gekke uitjes. Verder maak ik zelf nog courgettetempura, udonnoedels en misosoep erbi.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2011 Gepost op: 14 januari 2012, 20:07:24 »
Albert Heijn heeft zijn marketing echt goed voor elkaar als jij denkt dat een 'Bonus' iets anders is dan een aanbieding ;)

(En het waren niet de koekjes, die had ik zelf gebakken.)

Vandaag hadden we boterhammen met vega-shoarma van Vivera en gebakken champignons met paprika. En tzatziki zonder komkommer, maar met doperwtjes en ijsbergsla. Was lekker, al moet je die shoarma wel bedelven onder iets. Maar dat deden we.

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2012 Gepost op: 15 januari 2012, 13:38:33 »
Het gesmolten witlof uit het stukje van Maartje, maar met witte wijn in plaats van aceto balsamico. Naast de venkel (die ik toch wat wil voorkoken) en het witloof ook kerstomaten. En aardappelpuree met olijfolie van Wout Bru (uit Delhaize).

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2013 Gepost op: 15 januari 2012, 14:13:29 »
Vrijdag rode kool met appel, aardappeltjes en quorn.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2014 Gepost op: 15 januari 2012, 15:06:50 »
Hartige taart van broccoli en een pittig kaasje, erop halve tomaatjes. Donderdag wordt dat ook mijn eten maar dan in de trein.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2015 Gepost op: 15 januari 2012, 18:05:30 »
Gratin dauphinois en savooiekool rolletjes met kaas, een beetje noot, ui, kaas, basilicum en karwijzaad. Een peer toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2016 Gepost op: 15 januari 2012, 18:25:50 »
Albert Heijn heeft zijn marketing echt goed voor elkaar als jij denkt dat een 'Bonus' iets anders is dan een aanbieding ;)
8)

Hier een pilao van rijst, linzen, bloemkool, wortel en rode ui.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2017 Gepost op: 15 januari 2012, 18:37:30 »
Pandanrijst, quornsaté met een hele zooi roerbakgroente en een beetje kokosmelk.
En een bakje voor overmorgen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2018 Gepost op: 15 januari 2012, 19:13:34 »
L is net op zijn fietsje gestapt om naar Betawi te gaan :cheer:

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #2019 Gepost op: 15 januari 2012, 19:39:16 »
L is net op zijn fietsje gestapt om naar Betawi te gaan :cheer:

Wat een held! Welke gerechten hadden jullie?
,,,,فلافل