Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline meisbaer

• 5.622
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19340 Gepost op: 08 september 2020, 20:36:47 »
Paar daagjes Groningen. Vandaag bij Thai Jasmine gegeten. We hadden het vegetarische menu voor twee personen: loempiaatjes en tofu met sesamzaad, soep met kokosmelk en veel groenten en paddestoelen, gele curry met tofu en groenten, geroerbakte tofu met groenten en cashewnoten. Erbij rijst en een pittige salade met veel munt. Klinkt zo allemaal een beetje hetzelfde, maar het was erg lekker, vers en gelukkig niet te pittig. Al had ik de grootste stukken peper aan mijn vriend gegeven.

Morgen naar Achterwerk, ik ben benieuwd!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #19341 Gepost op: 09 september 2020, 09:06:11 »
Van een rest flammkuchendeeg kun je heel lekkere knabbels maken, net als van bladerdeeg: bestrooien met sesamzaad of maanzaad, versgemalen peper en wat zeezout. Even goed aandrukken, in reepjes snijden en in de oven bakken. Even laten afkoelen voor optimale knapperigheid.

Vanavond bloemkool met kaassaus uit de oven, erbij gepofte aardappeltjes (even voorgekookt in de magnetron en dan in de oven).

De bloemkool staat nu voor vanavond op het menu, gisteren trek in iets anders.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2020, 09:05:52 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #19342 Gepost op: 09 september 2020, 19:36:58 »
Tagliatelle in salieboter. Erbij gestoomde spruitjes, wortel, bloemkool en kidneybonen, in citroensap met rozemarijn gemarineerd.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #19343 Gepost op: 09 september 2020, 19:58:35 »
Gisteren en morgen: groene kool (van de tuin), shii-take, mie en omelet.
Vandaag: courgette, aubergine, tomaten en mozzarella.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #19344 Gepost op: 09 september 2020, 21:39:33 »
Zelfgemaakte soep met prei, groene selder en kikkererwten. Het hoofdgerecht was minder hoogstaand: gestoomde broccoli, gebakken minikrieltjes (koelvak supermarkt), vegaburger. Daarbij mosterd.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #19345 Gepost op: 09 september 2020, 22:28:48 »
Pasta pesto met champignons, erbij een grote bak met cherry tomaatjes, olijven en mini mozzarella.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #19346 Gepost op: 09 september 2020, 22:54:35 »
4-gangen verrassingsmenu bij Achterwerk in Groningen. Lekkere veganistische creaties met aparte ingrediënten. Ook een leuk, ongedwongen sfeer voor toch wel sjiek eten. Alleen duurde het wel erg lang. We kwamen binnen om 18.30, en waren pas om tien uur klaar  :o. Er was blijkbaar een technisch probleem geweest in de keuken, maar ik heb zo'n vermoeden dat je altijd wel aardig lang zit.

Dit was op zich niet zo'n probleem geweest, als mijn vriend niet een slechte rug had gehad en na twee uur eigenlijk al niet meer goed kon zitten. Hij heeft dan maar flink tussen de gerechten in de gang geijsbeerd. Jammer, want het was verder leuk.

We hadden o.a (zeker niet alle ingrediënten): venkel op twee manieren met zeewier, tomaat en passievruchtenmousse. Artisjok met citrusfruit, paprikakruimel en sojabonengelei. Een grote preiravioli met een heel erg lekkere, zachte saus met o.a knoflook, wortelpeterselie en lamsoor. Hazelnootsinaasappelcocoaboter (bijna een soort mousse) met ingelegde bramen en een in wijn gekookte vijg.Ook nog wat tussendoor dingen en een amuse (mini spliterwtenburgen op brochebroodje met een ingelegde augurk met zwarte knoflook).

Was apart en leuk om eens mee te maken, maar doordat mijn vriend veelpijn had, hebben we bij het toetje meteen de rekening gevraagd. Ze stonden trouwens met zes personeel in een zaak (open keuken), waar ongeveer maar 24 mensen konden eten (per avond!).

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #19347 Gepost op: 10 september 2020, 21:28:16 »
Chili con Gemüse, gevuld met knolselderij, wortel, paprika en kidneybonen. Met zelfgemaakte tortilla's, ijsbergsla, tabasco, geraspte kaas.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #19348 Gepost op: 11 september 2020, 20:12:06 »
Rijstnoedels met broccoli, bospeen, spitskool en taugé, sojasaus, citroensap, verkruimelde pinda's en sesamzaad, en gemarineerde tofu uit de oven. Erbij atjar, kokosrasp, chilisaus en killersambal.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #19349 Gepost op: 11 september 2020, 20:58:21 »
Gisteren nog in Groningen bij Buurman & Buurman buiten op het terras pizza gegeten. Ik een bianca met "huisgemarineerde artisjok, bleekselderij en venkel, Parmezaan, truffeltapenade, pijnboompitten en rucola", mijn vriend de vegan Shoarma, "met tomatensaus, huisgemarineerde seitan, rode ui, kastanjechampignons, huisgemaakte vegan knoflooksaus en rode kool".

Was een superdunne, op houtoven gebakken pizza, erg lekker. Omdat de mijne geen tomatensaus had, deed het mij zelfs aan een (goede) flammkuche denken. Met nog een spannend frisje voor mij (Mama Lemon) en een biertje voor hem(Buurman pale ale). Netjes klaar voor zes uur (we waren er vroeg), zodat we de eerste trein na half zeven (dalurenkaartje) konden halen.

Vandaag had ik geen inspiratie, dus mijn vriend mocht koken. Hij maakte pasta met vegagehakt, tomaten uit blik en o.a. bloemkool.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #19350 Gepost op: 12 september 2020, 19:05:33 »
Pizza! Kristof met ananas en paprika, ik met spinazie, champignons, knoflook, pepertje, salie.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #19351 Gepost op: 12 september 2020, 19:49:10 »
Lunch met een vriendin op een terras, volkoren bagel met hummus en groenten. Vanavond risotto met groene groenten (courgette, prei, lente-ui, waterkers, tuinerwten), wat kastanjechampignons en geraspte emmentaler.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #19352 Gepost op: 12 september 2020, 20:19:19 »
Uit het nieuwe boek van Ottolenghi, Flavour, gekookt: rijstkimchibeignets, spitskool met gemberroom en vurige olie, en tomaten/pruimensalade
 Lekker hoor. Zeker die kool ga ik vaker maken.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #19353 Gepost op: 13 september 2020, 19:28:48 »
Terug in Nijmegen, na een wandeling in de Ooij-polder: bier bij de hemel met Vega-balletjes, uien ringen en zeewier-burger. Man en ik hadden een beetje spijt dat we 20 jaar geleden voor een studie in de randstad kozen. 😕

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #19354 Gepost op: 13 september 2020, 20:36:40 »
Terug in Nijmegen (  8) ), na een fietstochtje richting Hatertse Vennen: schelpjespasta met limabonen, bloemkool, venkel en bospeen in een lichte tomatensaus (met daarin ook het gisteren opgevangen vocht van de mozzarella en het vocht van de limabonen verwerkt). Toe een klein stukje tiramisu, dat een lekker citroenig tintje had dankzij de zest (de mascarpone die al ver over datum was, bleek nog prima in orde te zijn).

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #19355 Gepost op: 14 september 2020, 10:29:51 »
Nasi goreng met wokstukjes van de AH.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #19356 Gepost op: 14 september 2020, 19:46:23 »
Pad thai.
Mango toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #19357 Gepost op: 14 september 2020, 20:09:26 »
Pellkartoffeln. Erbij een salade van ijsbergsla, bleekselderij, bospeen, rode paprika, radijs en limabonen met een yoghurt-mosterddressing, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten en sesamzaad.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #19358 Gepost op: 14 september 2020, 21:16:54 »
Palmkool met paprika, rijst en roerei.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #19359 Gepost op: 14 september 2020, 22:19:41 »
Vanmiddag restje nasi van gisteren met daarbij een gebakken courgette.

Vanavond in de nachttrein naar Wenen vega sushi aangevuld met een kaassandwich.