Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1920 Gepost op: 31 december 2011, 17:09:11 »
Laksa, met een stukje mandarijnencake toe.
Oeh, mandarijnencake, dat klinkt lekker!
Hij kwam uit de Jamie; ik kan het recept wel overtikken als je dat leuk vindt.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1921 Gepost op: 31 december 2011, 17:27:42 »
Ik heb mijn ouders ervan overtuigd om het 100% NL menu te maken, broer en ik wilden liever het herinneringenmenu, maar omdat ik nog niet kan koken, staat mijn moeder in de keuken en die vond het te moeilijk.

Bitterballen

Wat leuk!
Hier eten we met oudejaar meestal eten dat door anderen is gemaakt, eh, niet in een resto, maar eten uit delicattenwinkels enzo.
Maar vanochtend waren we in een aantal andere winkels dan gepand dus nu is een deel wel zelf gemaakt, maar een ander deel niet.
Zelf gemaakt: knolselderij uit de oven met anijs, salade met geroosterde rode paprika, kappertjes en artisjokkenharten (die laatste al weer uit de winkel), tzaziki, bietensoep, oven aardappeltjes met aioli (die laatste weer gekocht)
Zelf gekocht: lekker landbrood, taggiasche olijven, ribiola kaas en een lekkere tomme de brebis-kaas, baklava, een oliebol en een stukje appelbeignet.
« Laatst bewerkt op: 31 december 2011, 17:50:05 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Sven

• 3.928
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1922 Gepost op: 31 december 2011, 18:33:19 »
@Karl: België heeft in Nederland een betere culinaire reputatie dan Nederland in België. In Leuven is bvb ook een restaurant dat 'Hungaria' heet.

Zoals altijd mag ik vanavond ook weer de soep maken. Deze keer recept dat ik op de website van de Zwitserse warenhuisketen Coop gevonden heb.
http://rezepte.coop.ch/rezepte/showPDFRezept.dopdf?id=7290

Mooi Käse-Wein Süppchen. Wellicht theelepeltje suiker erbij als de tomaten te zuur zijn.

Die suiker is inderdaad een goed idee.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1923 Gepost op: 01 januari 2012, 19:30:40 »
Eet er niemand?
Ik nog niet, maar ik wacht dan ook op een Thaise bezorgmeneer, die er 45 minuten geleden al had moeten zijn.. 'hij is onderweg' zeggen ze door de telefoon. Ik ben benieuwd of het zo alsnog zelf koken wordt.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1924 Gepost op: 01 januari 2012, 19:35:03 »
Vegetarische shoarma (Vivera was vroeger heel lekker, maar wat ik bij de Jumbo heb gehaald van ze ziet er anders uit) met groene paprika, tomaat, witte ui, spinazie, ijsbergsla en pita.

Sterkte Selly, al hoop ik dat het eten gewoon snoeilekker en dus het wachten waard zal zijn...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1925 Gepost op: 01 januari 2012, 19:36:36 »
Jawel, we aten vooraf veldsla met gedroogde vijg en een vijgen-balsamico.

Daarna rijst met sesamolie, uit de wok kool, knoflook, paprika, kokos en pinda, en gember en knoflook.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1926 Gepost op: 01 januari 2012, 20:15:12 »
ik at een taartje en de bietjes die over waren van gisteren met veldsla uit mijn eigen koelkast.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1927 Gepost op: 01 januari 2012, 20:28:22 »
Ik heb mijn ouders ervan overtuigd om het 100% NL menu te maken, broer en ik wilden liever het herinneringenmenu, maar omdat ik nog niet kan koken, staat mijn moeder in de keuken en die vond het te moeilijk.

dat was echt superlekker, ook zonder kaasplankje en bitterballen.

moeder en broer vonden mijn boerenkoolspread (met sojayoghurt en gistvlokken ipv kaas) lekkerder dan de andere, de soep was superlekker en leverde de tip op van mijn vader dat aardperen als een soort onkruid doorwoekeren in de tuin én mooi bloeien (hij had ze vroeger in de tuin, maar kon nooit recepten vinden, dus stonden ze er alleen mooi te zijn), dus nu weet ik wat er op het verloren stukje naast de schuur moet komen. taartje, bietjes en veldsla waren lekker, en handig voor de combi-gezinnen, combineren goed met klassiek niet vega-eten, zonder dat het raar wordt of de smaken gaan botsen ofzo. ik vond het notige en niet-zoete van de soufflés lekker, de rest van de familie de saus, maar met de saus werd ie zo machtig dat niemand hem opkreeg - maar wij zijn ook allemaal geen toetjeseters.

ik had 's avonds wel best wel buikpijn van de eieren, dus dat moet ik toch maar niet meer doen (weet ik ook wel, maar omdat ik er niet van doodga wil ik ze bij feestelijke gelegenheden nog wel eens eten, en als ik opiaten slik werken die de eierwerking tegen, dus ik ben zeker niet allergisch voor eieren, geen idee wat er wel aan de hand is), en ik denk dat mijn papa last heeft gehad van de saus, niet naar gevraagd, maar hij verdraagt echt geen melk, al gaat opgewarmde wel beter. (en ook hij eet soms melk of slagroom bij feestelijke gelegenheden omdat hij er niet dood van gaat).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1928 Gepost op: 02 januari 2012, 10:10:42 »
Zaterdag aten we heel simpel: aardappeltjes, geroerbakte groenten een vegaburger. Gisteren: tomatensoep en kikkererwten. Vandaag gado gado.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1929 Gepost op: 02 januari 2012, 10:14:40 »
Gisteren linzensoep, vandaag een bonenschotel.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1930 Gepost op: 02 januari 2012, 11:13:08 »
Vandaag voor het eerst sinds 2 weken ofzo terug koken, en het wordt iets met overschotjes groenten in een sausje van verse zelfgemaakte kokosmelk, that is, als ik ze openkrijg (met wat hulp van een sterk vrienje).

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1931 Gepost op: 02 januari 2012, 13:53:01 »
Gister, nieuwjaarsdag rest gist gebruikt om gistpannekoeken te maken: meel en bloem, magere melk, ui, wortel, knoflook, beetje venkelknol/-bol, witte miso en een ei. Het gisten gaat trager dan bij het oliebollenbeslag, omdat er nu geen suiker in zit en het zout uit de miso ook niet lekker is voor de gistactiviteit. Maar even geduld, geen probleem. Verder spruitjes gebakken in sesamolie na korte kook en rest spaghetti. Soep vooraf gemaakt van selderieknol die op moest, restje polenta, ui, knoflook, melk en dan de staafmixer erop. Mangga toe.
Vandaag gebakken spitskool, rode rijst, en tofu, ik denk gebakken.

Zou Selly's Thai nog zijn opgedoken?
Afgelopen jaar was ik in de straat van Hormuz, met een bootje een dag eiland hoppen. Nu willen de Iraniërs de straat blokkeren en zie: de benzineprijs is vandaag met 5 cent omhoog. Wat een reactie. En als de blokkade voorbij is? Die 5 cent er subiet weer af? Wedden van niet. Maar wel heerlijk ijs daar, overgoten met wortelsap. Echt.  
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1932 Gepost op: 02 januari 2012, 14:12:48 »
Pasta (tagliatelle) met fijne groene boontjes en aardappelblokjes met groene pesto.
(Een Italiaans recept uit Ligurië, overigens regio van de pesto, waarin pasta, aardappelblokjes en boontjes samen koken. Aantrekkelijk eenvoudig één pot voor alles, en die aardappelen vind ik een grappige toevoeging.)

« Laatst bewerkt op: 02 januari 2012, 16:08:07 door karl »

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1933 Gepost op: 02 januari 2012, 16:57:28 »
Pasta, halve tomaten onder de grill, geitenkaas gegrild.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1934 Gepost op: 02 januari 2012, 19:21:15 »
Zou Selly's Thai nog zijn opgedoken?

Yes, een uurtje later dan de bedoeling. Maar het was zo veel dat we er vandaag ook nog van aten, dat dan weer wel  8)
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1935 Gepost op: 02 januari 2012, 19:43:50 »
tomaten

tomaat! Jij? Kan het weer?
,,,,فلافل

Offline Sven

• 3.928
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1936 Gepost op: 02 januari 2012, 21:07:53 »
Restje van gisteren: pastinaakpuree, vegaburger en brood.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1937 Gepost op: 02 januari 2012, 21:42:51 »
tomaten

tomaat! Jij? Kan het weer?

Wel na 50 minuten op 170 graden, en dat je eventueel daarbij toeschreeuwt: sterf eiwitten, sterf!

En misschien rauw ook na al die desensibilisatie-prikken, maar ik heb het nog niet aangedurfd.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1938 Gepost op: 02 januari 2012, 22:13:57 »
Hm gaaf!
,,,,فلافل

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1939 Gepost op: 02 januari 2012, 22:37:54 »
De venkel en witlof van de voorpagina. Ik had alleen geen tijm, en wel rozemarijn, dus dat heb ik er doorgedaan en dat was ook lekker. De kaas heb ik niet op de groenten gedaan, maar samen met bieslook door de aardappelpuree.