Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1740 Gepost op: 04 december 2011, 20:49:13 »
Ook woorden kunnen raar doen: Die fertige Vertige vom Frankenwein in Frankreich. Ohnmacht ohne Macht. Der Henker hängt seine Jacke, spuckt Kautabak und Kaugummi, spricht Kauderwelsch. Das macht Macht.
Fluss fließt fleißig mit s-z und Ringel-s, zicke zacke zickzack um die Ecke.
En als Schachtelwort: Werbungswahnsinnwort.
Werbungswahnsinn geht oft zusammen mit Niveaulimbo.

Wij hadden gegrilde aardappelen uit de oven. Erbij venkel, wortel en courgette in yoghurt.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1741 Gepost op: 05 december 2011, 08:51:07 »
Vrijdag snel een soepje met wat brood, want de Sint-viering begon vroeg. Daar natuurlijk ook vanalles lekkers.

Gisteren bij de moeder van mijn vriend (die ons altijd helemaal in de watten legt als we het druk hebben): vooraf een salade van wat veldsla, appel en geitenkaas. Hoofd: een spinazieplaattaart.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1742 Gepost op: 05 december 2011, 12:37:18 »
heden wellicht madame haantje-maaltijd: spruiten, tauge, pindasaus, een aardappel, wat rijst, tofu

Vraag: Vegatopia superforummer Bast: is dat heer of mevrouw Bast. Ik gok heer, maar ja, je weet maar nooit hoe een naam ontstaat. Was (of is nog) er niet in Amsterdam een vega-eethuis De Bast?

« Laatst bewerkt op: 05 december 2011, 12:41:20 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1743 Gepost op: 05 december 2011, 12:48:46 »
Bast staat in het smoelenboek! Ze ziet er wel vrouwelijk uit.

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1744 Gepost op: 05 december 2011, 14:24:25 »
Vandaag een wortel-pesto lasagna.

Gisteren een turks brood als pizza belegd met zelfgemaakte tomatensaus, aubergine, courgette, champignons, cherry tomaatjes en 2 kazen.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1745 Gepost op: 05 december 2011, 17:15:16 »
Vraag: Vegatopia superforummer Bast: is dat heer of mevrouw Bast. Ik gok heer, maar ja, je weet maar nooit hoe een naam ontstaat. Was (of is nog) er niet in Amsterdam een vega-eethuis De Bast?

Mevrouw Bast nog steeds ;)

Nog nooit gehoord van dat eethuisje, weet u misschien waar het ongeveer zou moeten zitten? Of heeft gezeten?

Hier eet ik boterhammen en kaasuienbroodje...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1746 Gepost op: 05 december 2011, 18:03:13 »
heden wellicht madame haantje-maaltijd: spruiten, tauge, pindasaus, een aardappel, wat rijst, tofu
:heehee: Hoe wist u dat nou? Dat heb ik idd. net naar binnen geschoven, met gebakken aardappels dit maal.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1747 Gepost op: 05 december 2011, 18:50:48 »
Aardappel-pastinaakstamppot, broccoli en een gekookt eitje.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1748 Gepost op: 06 december 2011, 08:38:20 »

Mevrouw Bast nog steeds ;)

Nog nooit gehoord van dat eethuisje, weet u misschien waar het ongeveer zou moeten zitten? Of heeft gezeten?

Hier eet ik boterhammen en kaasuienbroodje...

Ha, ik had dat smoelenboekje nooit bekeken. Sorry.
Ik dacht dat de Bast in die 9 straatjes zat, maar zal Tertia vragen, die weet dat wel.
« Laatst bewerkt op: 06 december 2011, 08:42:05 door niewied »

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1749 Gepost op: 06 december 2011, 08:44:59 »
Ook woorden kunnen raar doen: Die fertige Vertige vom Frankenwein in Frankreich. Ohnmacht ohne Macht. Der Henker hängt seine Jacke, spuckt Kautabak und Kaugummi, spricht Kauderwelsch. Das macht Macht.
Fluss fließt fleißig mit s-z und Ringel-s, zicke zacke zickzack um die Ecke.
Werbungswahnsinn geht oft zusammen mit Niveaulimbo.Wij hadden gegrilde aardappelen uit de oven. Erbij venkel, wortel en courgette in yoghurt.

Niveaulimbo: bin überfragt. Please help. \

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1750 Gepost op: 06 december 2011, 10:32:16 »
Gisteren bij vrienden gegeten. Lekker wintermenu: vooraf aardperensoep, toen een stoofschotel met seitan (uit Puur Plantaardig). Als toetje pompoentaart. Lekker!

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1751 Gepost op: 06 december 2011, 17:04:46 »
Zuurkoolstamppot en een vega worst.
« Laatst bewerkt op: 06 december 2011, 17:08:02 door Dot »
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1752 Gepost op: 06 december 2011, 17:39:16 »
Lauwe aardappel-bietensalade met yoghurtdressing.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1753 Gepost op: 06 december 2011, 17:42:49 »
pasta met worteltjes en stiltonroomsaus, en er een rooktofu worstje bij.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1754 Gepost op: 06 december 2011, 20:47:40 »
Risotto met spinazie, wortel, champignon, gedroogde shiitake, sojaboon & bosui. Als toetje bij de thee hutspot.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1755 Gepost op: 07 december 2011, 00:03:42 »
Werbungswahnsinn geht oft zusammen mit Niveaulimbo.
Niveaulimbo: bin überfragt. Please help. \
Klik op de link en u zult het antwoord vinden.

Wij aten gebakken aardappeltjes (dat was lang geleden), een speltburger en bloemkool met yoghurt.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1756 Gepost op: 07 december 2011, 12:01:30 »
Als toetje bij de thee hutspot.

???

Gisteren laat thuis dus een AH verse pizza die we ook nog lieten aanbranden.

Nu snap ik waarom T.'s moeder ons zo graag bemoedert :P

Vandaag haal ik wel het groentepakket op, en maak ik snel iets met de veldsla die erbij zit. Met aardappeltjes denk ik. Nog een week, en dan komen er hier vast wel weer interessante posts van mij....

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1757 Gepost op: 07 december 2011, 18:38:55 »
Gisteren en vandaag tortillas met allerlei bonen, kaas, ei, gegrilde paprika, e.d.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1758 Gepost op: 07 december 2011, 19:25:47 »
Een pilau van rijst, rode ui, puntpaprika, tomaat en chana dahl. En een reeks specerijen, natuurlijk.

Net geleerd van Wikipedia dat wat ik tot dusver altijd een biryani heb genoemd, eigenlijk een pilau is:
Citaat
The difference between biryani and pullao is that while pullao may be made by cooking the items together, biryani is used to denote a dish where the rice (plain or fried) is cooked separately from the thick sauce (curry of meat or vegetables). The curry and the rice are then brought together and layered, resulting in a dish of the contrasting flavors of flavored rice (which is cooked separate with spices) and intensely flavored sauce and meat or vegetables.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1759 Gepost op: 07 december 2011, 19:55:50 »
@ heer Eelco: Dank voor verklaring Niveaulimbo.

In de NRC van vandaag lees ik op de achterpagina de Vette-bekken top 10. Niet een is er veggie. En dat terwijl Wout Eeuwijk uit Venlo meldt een product te hebben willen maken (drie werkwoorden op een rij) dat door iedereen gegeten kan worden. Hij komt dan met mekkafood met kip en kalkoen en rund. Een rund hoor, die Eeuwijk.

Heden gegeten: boerenkool (Bauernkraut, maar daarover direct, stil maar heer Eelko, ik weet, Grünkohl) fijngesneden en gebakken met knoflook en fijngesneden peterseliewortel, gefrituurde bietenfolie (ik spel carpaccio altijd verkeerd dus dan maar folie), aardappel en een slaatje van roodlof en sinaasappel. Vales Schnitzel erbij met mosterd.

Nu dat Kraut. In vroeger jaren zei een collega van me als hij iemand met borstharen ontwaarde: die heeft veel Kraut.
Daarna verkrauten we van alles tot en met Bauernkraut aan toe. Andere collega vertaalde Wärmespeicher (warmtebuffers) met warmtespijkers en vielleicht met veel licht. Veellicht hebben we gister in een warmtespijker warmgehouden Bauernkraut gegeten. Welnee: we hebben eerst de dochter aangeroepen en de hond laten bellen.

Zo beleven we van alles. Veel treurnis ook. Minister De Jager die ik vandaag ikkemie hoorde zeggen in plaats van economie. En als je politie hoort, kun je vrijwel zeker zijn dat men politici bedoelt. Het woordslikken, begonnen met Balkenende, gaat vrolijk voort. Logofagen alom. Leve Di Rupo.
« Laatst bewerkt op: 08 december 2011, 16:30:58 door niewied »