@ heer Eelco: Dank voor verklaring Niveaulimbo.
In de NRC van vandaag lees ik op de achterpagina de Vette-bekken top 10. Niet een is er veggie. En dat terwijl Wout Eeuwijk uit Venlo meldt een product te hebben willen maken (drie werkwoorden op een rij) dat door iedereen gegeten kan worden. Hij komt dan met mekkafood met kip en kalkoen en rund. Een rund hoor, die Eeuwijk.
Heden gegeten: boerenkool (Bauernkraut, maar daarover direct, stil maar heer Eelko, ik weet, Grünkohl) fijngesneden en gebakken met knoflook en fijngesneden peterseliewortel, gefrituurde bietenfolie (ik spel carpaccio altijd verkeerd dus dan maar folie), aardappel en een slaatje van roodlof en sinaasappel. Vales Schnitzel erbij met mosterd.
Nu dat Kraut. In vroeger jaren zei een collega van me als hij iemand met borstharen ontwaarde: die heeft veel Kraut.
Daarna verkrauten we van alles tot en met Bauernkraut aan toe. Andere collega vertaalde Wärmespeicher (warmtebuffers) met warmtespijkers en vielleicht met veel licht. Veellicht hebben we gister in een warmtespijker warmgehouden Bauernkraut gegeten. Welnee: we hebben eerst de dochter aangeroepen en de hond laten bellen.
Zo beleven we van alles. Veel treurnis ook. Minister De Jager die ik vandaag ikkemie hoorde zeggen in plaats van economie. En als je politie hoort, kun je vrijwel zeker zijn dat men politici bedoelt. Het woordslikken, begonnen met Balkenende, gaat vrolijk voort. Logofagen alom. Leve Di Rupo.