Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1720 Gepost op: 01 december 2011, 18:16:31 »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1721 Gepost op: 01 december 2011, 18:56:07 »
Rigatone met tomatensaus, courgette, beetje geraspte kaas.
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1722 Gepost op: 01 december 2011, 19:07:41 »
Wraps gevuld met chili met bier in, en wat zure room en sla en zo erbij tussen.

Offline dorinka

• 741
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1723 Gepost op: 01 december 2011, 20:41:20 »
groentencurry, maar ik heb er niet heel veel van gegeten omdat het flink scherp was. Als ik de volgende portie eet doe ik er yoghurt ofzo bij.
Zo.

Offline Edda

• 159
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1724 Gepost op: 02 december 2011, 14:04:36 »
iets met spinazie  ???

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1725 Gepost op: 02 december 2011, 14:23:22 »
iets met spinazie  ???

Ben je er nog niet uit wat?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Edda

• 159
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1726 Gepost op: 02 december 2011, 15:16:31 »
inderdaad...ik had heel vrolijk de spinazie uit de diepvries gehaald(wel netjes hele blad spinazie, geen prutjes spinazie)
maar inmiddels heb ik helemaal geen zin in gekookte of de standaard geroerbakte met knoflook en chilipepers...dus misschien maar een curry (met pompoen saus basis) ofzoiets...of de recepten nog eens doorspitten hier

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1727 Gepost op: 02 december 2011, 20:52:18 »
Een ovenschotel van aardappelschijfjes, wortel en bloemkool. Met een mosterd-karwijsausje begoten, bestrooid met een laagje kaas met nigella.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1728 Gepost op: 02 december 2011, 21:16:36 »
Uit eten bij de Mexicaan: taco met groente, quesedilla met avocado/tomaat, tomatenrijstprut en bonen  :vork:
Daarna langs de ijssalon: hazelnoot- en marsepeinijs.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1729 Gepost op: 02 december 2011, 21:21:10 »
Een heerlijke maaltijd met wat er nog in huis was: een curry met groenselderij, paprika, restje prei, tofu uit de vriezer, met soya cuisine die al over de datum was, mosterdzaad en nog veel meer kruiden (maar mijn vriend kookte dus ik weet alles niet). Met rijst. Lekker, alles schoon op.
« Laatst bewerkt op: 02 december 2011, 21:23:19 door LL de Ling »

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1730 Gepost op: 02 december 2011, 21:31:48 »
Een Midden-Oosterse stoofschotel van pompoen, prei, witte kool, komijn, garam masala, kunjit, inferieure saffraan, kaneel, dille. Erbij bulgur en een ijsbergsalade met citroendressing. Lekker.
,,,,فلافل

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1731 Gepost op: 03 december 2011, 11:57:58 »
Gisteren at ik erwtensoep met rookkaas en sodabrood. Vanavond 'cream of vegetable' soep met stokbrood en smeersels.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1732 Gepost op: 03 december 2011, 14:25:42 »
Soms gebeuren er dingen. Bijvoorbeeld: mijn vrouw bestelt als verrassing een tafel in een 1 ster restaurant hier in ons dorp. Jawel, we hebben er hier een, de Lindehof.
Als je nu vraagt wat we hebben gegeten, dan is dat moeilijk te verwoorden. Eerst een groot aantal soorten amuses zoals een praliné gevuld met topinamboer en wat raz al hanout waarop chilischuim, een druppel rode bietenstroop op de vuist en daarop een klein ding in de vorm van een pepernoot, een soepje van pompoen, kerrie, gerookte-melkschuim en geroosterde wilde rijst, een ijsbolletje appel-peperkoek, een flan van ui, gefermenteerde zwarte knoflook en paddenstoel in mirin. Broodjes, mooie olijfolie, zoute boter. Dan als voorgerecht een gecompliceerd slaatje met bataten en knoflook en truffel. Als entremets een wortelschotel met gele, oranje, rode wortels en peterseliemousse, wortelmousse en 1paddenstoel. Het hoofdgerecht bestaat uit twee stukjes cannelloni gevuld met aubergine, wat bulgur, rolletje wijnblad met pruim, ik denk umebusi, kikkererwtempuraatje, pruimenchutney en meer.
Tenslotte een dessert met allerlei smaken: rozemarijnijs, yuzupasta, karamelsaus en witte chocolade.
Ik heb er een wijnarrangement bij twee witte, een rode en een moscateldessertwijn. Koffie met zelfbereide gevulde chocoladingen. Mijn vrouw drinkt andere wijnen.
Bijzonder vind ik dat geen der gasten (het restaurant is tegen 20 uur helemaal vol) net gekleed komt: trui, geen das, een clubje in veldcostuum, eentje met waterlaarzen. Ik heb ook geen das aan, vond mijn echtgenote niet nodig. Alleen de obers en de oberin zijn in het net. De obers schenken met een hand op de rug, zoals gebruikelijk in de horeca hier en elders.

De chef-eigenaar, Soenil,  zat vroeger bij twee van de dochters op de basisschool. Nu is hij sterrenkok. Zijn zoon heeft een prima restaurant in Eindhoven (LN2, dat is Liquid N2, hij kookt o.a.met vloeibare stikstof ).
Soenil mengt Indiase en Europese smaken op interessante wijze. Hij is geen Chin-Ind maar een Ind-Eur met ster.
In het restaurant gaat het wat boers-lawaaiïg toe. Soenil lacht om het hardst mee met de gasten. Brabants dorpsfestijn op een culinair hoge trap van ontwikkeling.
« Laatst bewerkt op: 03 december 2011, 14:35:08 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline lieve lijn

• 4.047
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1733 Gepost op: 03 december 2011, 14:41:13 »
klinkt leuk!

Wij gourmetten vanavond, ik ga nog even bedenken wat ik ga eten, want vriendje overviel me nogal met wat er dan aan boodschappen nodig was daarvoor
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1734 Gepost op: 03 december 2011, 14:45:32 »
Soms gebeuren er dingen. Bijvoorbeeld: mijn vrouw bestelt als verrassing een tafel in een 1 ster restaurant hier in ons dorp. Jawel, we hebben er hier een, de Lindehof.
Als je nu vraagt wat we hebben gegeten, dan is dat moeilijk te verwoorden. Eerst een groot aantal soorten amuses zoals een praliné gevuld met topinamboer en wat raz al hanout waarop chilischuim, een druppel rode bietenstroop op de vuist en daarop een klein ding in de vorm van een pepernoot, een soepje van pompoen, kerrie, gerookte-melkschuim en geroosterde wilde rijst, een ijsbolletje appel-peperkoek, een flan van ui, gefermenteerde zwarte knoflook en paddenstoel in mirin. Broodjes, mooie olijfolie, zoute boter. Dan als voorgerecht een gecompliceerd slaatje met bataten en knoflook en truffel. Als entremets een wortelschotel met gele, oranje, rode wortels en peterseliemousse, wortelmousse en 1paddenstoel. Het hoofdgerecht bestaat uit twee stukjes cannelloni gevuld met aubergine, wat bulgur, rolletje wijnblad met pruim, ik denk umebusi, kikkererwtempuraatje, pruimenchutney en meer.
Tenslotte een dessert met allerlei smaken: rozemarijnijs, yuzupasta, karamelsaus en witte chocolade.
Ik heb er een wijnarrangement bij twee witte, een rode en een moscateldessertwijn. Koffie met zelfbereide gevulde chocoladingen. Mijn vrouw drinkt andere wijnen.

Wauw, dat klinkt als een super lekkere verrassing!

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1735 Gepost op: 03 december 2011, 15:26:14 »

Wauw, dat klinkt als een super lekkere verrassing!
[/quote]

Yep en veggie geen enkel probleem, hoewel er niets veggies op het menu staat.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1736 Gepost op: 03 december 2011, 17:32:32 »
Miso-aubergines, gebakken tofu in saus met chilibonensaus en jasmijnrijst. Erbij salade met radijsjes en augurk.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1737 Gepost op: 03 december 2011, 19:22:17 »
Dat klinkt leuk meneer Niewied!

Al eet Koekje ook niet verkeerd zie ik...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1738 Gepost op: 03 december 2011, 19:59:05 »
Spruitjes met pindasaus, aardappels, vegageval.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1739 Gepost op: 04 december 2011, 13:31:19 »
Ha, goede zondag allemaal, de verzen klinken alweer alom,soms krom, soms recht.

Vandaag komt een der dochters eten plus haar meneer, die ik, naar de gebr. Grimm, Hans im Glück noem. Maar dat heb ik al eens gezegd.
Vooraf een kleine kaasfondu van Emmenthaler- en Gruyèrekaas plus brood, en (tja, men gaat met z'n tijd mee, soms knarsetandend), aardappel, gesauteerde spruit, in wijn gekookte champignon. Dan soep van bloemkool, komkommer, een beetje lavendel, ui, knoflook en een stukje courgette en vootrts ook ondermelk. Verder: seitanbroodje met pruimenchutney en avocadoslaatje. IJs toe.

Zag iets geks: een folder waarin aanprijzing voor hondenvoer met de feestdagen, opgediend als in een restaurant. Tja, leuk, wij eten hert en gans en kalkoen, kip en koe en lam en de hond heeft leuk ook wat. Hoe gezellig toch en dierlievend. Huh. Ben benieuwd wanneer er hondensterrenrestaurants komen. Crisis, toch?

Ook woorden kunnen raar doen: Die fertige Vertige vom Frankenwein in Frankreich. Ohnmacht ohne Macht. Der Henker hängt seine Jacke, spuckt Kautabak und Kaugummi, spricht Kauderwelsch. Das macht Macht.
Fluss fließt fleißig mit s-z und Ringel-s, zicke zacke zickzack um die Ecke.
En als Schachtelwort: Werbungswahnsinnwort.

Welaan, dat was dan mijn Sinterklaasbijdrage, internationaal!
Salve
« Laatst bewerkt op: 04 december 2011, 15:18:34 door niewied »