Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17140 Gepost op: 26 maart 2019, 10:58:46 »
Wat een goed idee Miranda! Ik heb een wafel/tostijzer met ook burgerplaten, maar die gebruik ik nooit. Daar kan prima rosti in!

Ik gebruikte gewoon de wafelplaten, ging prima. Wordt de rösti mooi samengeperst.

Gisteren at ik op mijn vrijwilligerswerk: nasi met foe yong hai. Geen B dus... hoewel, misschien was het Basmatirijst. 
Vanavond een pasta met Courgette, Champignons, tomaat en boursin.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #17141 Gepost op: 26 maart 2019, 13:11:21 »
Gisteren voor het concert pasta met Bloemkool en tofugehakt, door mijn vriend gemaakt. Vanochtend heet hij weer gekookt, pastasalade met feta en een hoop andere dingen erdoor. Vandaag avonddienst ipv gisteren, vandaar. Als lunch net een lekkere zelfgemaakte eiersalade met o.a kappertjes en radijs, dragon en dille.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
« Reactie #17142 Gepost op: 26 maart 2019, 15:08:48 »
Vandaag hartige pannenkoek (magere melk, zout, tarwemeel, specerijen, wortel, ui, ei, prei, wellicht wat geraspte kaas), gewokte witlof met fijngehakte bloemkool, slaatje van venkel en wilde postelein. Misschien nog een soep, maar mijn vrouw wil meestal geen en ik wel. Dilemma. Oplossing: halbe Suppe . We waren ooit in Oezbekistan en de lokale reisleider (leraar Duits) zei elke dag dat we bij de lunch een halbe Suppe konden krijgen, zoiets als een kleintje soep. Daar die nooit veggie was, hadden we  onze eigen droogsoep bij ons en bestelden we heet water. Hoogbral: eine halbe Suppe ist auch Suppe.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #17143 Gepost op: 26 maart 2019, 16:35:30 »
Gister geroosterde groenten met aardappels uit de oven met linzenburger en avocado-mayonaise. Vandaag volkoren spaghetti met rode pestosaus met paddestoelen dille en veel geraspte parano-kaas

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #17144 Gepost op: 26 maart 2019, 20:33:34 »
Broodjes falafel (balletjes van Garden Gourmet).

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17145 Gepost op: 26 maart 2019, 21:00:05 »
Tagliatelle in salieboter (ook met knoflook en chilipepertje). Erbij gestoomde bloemkool, bospeen en kidneybonen, gekruid met lemon myrtle en nootmuskaat.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17146 Gepost op: 27 maart 2019, 19:12:07 »
Sellerieburgertjes. Gestoomde bloemkool. Basmatirijst. Champignonsaus.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #17147 Gepost op: 28 maart 2019, 19:31:44 »
Gister een snelle pasta met tomatensaus. Vandaag rijst met gewokte tofu en groenten en woksaus uit een flesje.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17148 Gepost op: 28 maart 2019, 21:21:38 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij een uitgebreide salade van venkel, bleekselderij, radijs, wortel, komkommer, kidneybonen en ijsbergsla met stroop-mosterd-dressing.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #17149 Gepost op: 29 maart 2019, 08:28:15 »
Gestoofde witte kool met wortel en taugé in kokos-pindasaus. Daarbij rijst en vegahapjes uit de Aldi.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17150 Gepost op: 29 maart 2019, 21:09:37 »
Tagliatelle met pompoensaus. Meteen een dubbele portie saus gemaakt om in te vriezen. Ondertussen heb ik ook alvast hummus en guacamole gemaakt: dit weekend komt een vriendin uit de buurt van Hannover op bezoek, een goed excuus om lekker veel te snoepen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #17151 Gepost op: 29 maart 2019, 22:24:14 »
Er kwamen vrienden eten en ik heb makkelijk minestrone gemaakt. Met stokbrood en wat smeerseltjes.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17152 Gepost op: 30 maart 2019, 22:01:55 »
Pannenkoekgourmet!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17153 Gepost op: 31 maart 2019, 20:59:28 »
Tagliatelle in salieboter. Een lekker uitgebreide salade van rucola, radijs, venkel, bleekselderij, paprika, komkommer en kidneybonen met stroop-mosterddressing, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten. En wat champignonrisotto, omdat we toch iets minder tagliatelle in huis hadden dan ik dacht - er zijn vervelender noodoplossingen  :D.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #17154 Gepost op: 31 maart 2019, 21:47:40 »
Witte asperges met gekookte aardappels, daslook, gekookte eitjes en gesmolten boter. Druiven toe.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17155 Gepost op: 01 april 2019, 09:43:12 »
Gisteren pizza met courgette en champignons.
Voor vanavond staat er al lasagne klaar in de koelkast. Met verse lasagnevellen (gisteren had ik ineens zin om deegjes te maken kennelijk...), tomatensaus met champignons, courgette en linzen en afgetopt met crème fraîche met parmezaan ipv bechamel.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17156 Gepost op: 01 april 2019, 20:32:02 »
Voor vanavond staat er al lasagne klaar in de koelkast. Met verse lasagnevellen (gisteren had ik ineens zin om deegjes te maken kennelijk...), tomatensaus met champignons, courgette en linzen en afgetopt met crème fraîche met parmezaan ipv bechamel.
Hier ook lasagne! Met een tomatensaus gevuld met sojagehakt, knolselderij, wortel en courgette, lekker gekruid met oregano, basilicum en tijm. Bedekt met een laagje mozzarella.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #17157 Gepost op: 02 april 2019, 00:38:55 »
Pasta met blauwe kaas prei, corugette, champies en lente-ui. Mjj avonddienstbuddy was een beetje ziekjes, dus had niet alles opgegeten. Morgen dus nog wat bij de lunch  ;)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17158 Gepost op: 02 april 2019, 20:58:08 »
Spaghetti molto aglio, olio e peperoncino. Erbij gestoomde spruitjes, wortel, venkel en kidneybonen.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #17159 Gepost op: 02 april 2019, 21:20:44 »
Mijn vriend had rijst gemaakt met zoetzure saus, die erg op een foe yong hai leek, wat enigzins per ongeluk was. Maar dus wel lekker, met tofureepjes.